Reel hastighed på ADSL
Fra : Søren

Dato : 18-03-06 07:34

Hej

Har kørt med TDC ADSL gennem et par år med forbindelsen 1024/512. Har i den
periode lejet flere film på Sputnik.dk.

Er nu skiftet til Cibercity med samme hastighed. Efter dette skifte kommer
sputnik og siger at min forbindelse er målt til ikke at være høj nok. Den
siger at jeg min. skal have en 1 Mbit forbindelse.

Jeg har kun 1 PC på og der er intet der er ændret siden skftet fra TDC til
Cybercity.

Jeg har testet min forbindelse adskillige med TPTest og resultatet er ca 438
Upload 883 Download i venstre side og 452 Upload og 903 Download i højre
side.

Jeg har talt med Cybercity kundeservice og de siger at dette er helt normalt
og at der intet er galt med linjen.

Hvad mener i om den hastighed jeg måler på linjen ?

Søren

Fra : Nicolai Lang

Dato : 18-03-06 09:59

On Sat, 18 Mar 2006 07:33:43 +0100, "Søren" <Fjerne_Dette
_srl@get2net.dk> wrote:

>Hvad mener i om den hastighed jeg måler på linjen ?

Skiftede du for at spare penge? Jeg har altid haft TDC (i starten var
de den eneste ISP herude på landet med ADSL), og nok er den dyrere -
men til gengæld har jeg intet at udsætte på deres kvalitet og service.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Søren

Dato : 18-03-06 15:51

> Skiftede du for at spare penge? Jeg har altid haft TDC (i starten var
> de den eneste ISP herude på landet med ADSL), og nok er den dyrere -
> men til gengæld har jeg intet at udsætte på deres kvalitet og service.

Nej, jeg ville gerne blive hos TDC. Men det firma jeg er ansat i valgte at
skifte til Cybercity.

Så der er åbenbart ikke noget at gøre ved problemet. Firmaet vil kun betale
for 1024/512.

Søren

Fra : Nicolai Lang

Dato : 18-03-06 16:37

On Sat, 18 Mar 2006 15:50:49 +0100, "Søren" <Fjerne_Dette
_srl@get2net.dk> wrote:

>Nej, jeg ville gerne blive hos TDC. Men det firma jeg er ansat i valgte at
>skifte til Cybercity.

Okay. Surt.

>Så der er åbenbart ikke noget at gøre ved problemet. Firmaet vil kun betale
>for 1024/512.

Og du kan ikke få en hurtigere mod at betale merprisen (gå merprisen
ned i løn)? Træls.

Jeg ville dog nok forsøge at klage til CC igen. Men du er kommet lidt
i en klemme her.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-03-06 17:19

Nicolai Lang <nnews0403051902@hjorth.com> wrote:

> Jeg ville dog nok forsøge at klage til CC igen. Men du er kommet
> lidt i en klemme her.

Hvad vil du klage over?

--
Jesper Lund

Fra : Nicolai Lang

Dato : 18-03-06 17:51

On Sat, 18 Mar 2006 17:19:21 +0100, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com>
wrote:

>Hvad vil du klage over?

At de ikke kan levere en 1 mbit linie - de leverer en på papiret 1
mbit, men man kan ikke bruge Sputnik der - på papiret - kræver 1 mbit.

CC skal måle liniens kvalitet.

Alternativt er det Sputnik der ikke måler hastigheden korrekt.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-03-06 18:01

> At de ikke kan levere en 1 mbit linie - de leverer en på papiret 1
> mbit, men man kan ikke bruge Sputnik der - på papiret - kræver 1
> mbit.

Husk ATM overhead, som snupper ca. 13% af din hastighed...

--
Jesper Lund

Fra : Nicolai Lang

Dato : 18-03-06 18:25

On Sat, 18 Mar 2006 18:00:33 +0100, "Jesper Lund" <jelu@despammed.com>
wrote:

>Husk ATM overhead, som snupper ca. 13% af din hastighed...

I know - men burde Sputnik så ikke skrive "min 1,15 Mbit"? Ellers tror
almindelige mennesker at de kan få adgang til Sputnik med en 1 Mbit.

Med venlig hilsen
Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-03-06 18:40

> I know - men burde Sputnik så ikke skrive "min 1,15 Mbit"? Ellers
> tror almindelige mennesker at de kan få adgang til Sputnik med en
> 1 Mbit.

Nu er der andre internetforbindelser end ADSL... Men bortset fra det, så
har du ret.

--
Jesper Lund

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 19-03-06 17:31

Nicolai Lang wrote:
> I know - men burde Sputnik så ikke skrive "min 1,15 Mbit"? Ellers tror
> almindelige mennesker at de kan få adgang til Sputnik med en 1 Mbit.

Det kan man jo så åbenbart også - ifølge det første indlæg i tråden virkede
det fint med en 1 mbit fra Tdc - men ikke efter skift til 1 mbit hos
cybercity ?

Jan

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-03-06 19:58

On Sun, 19 Mar 2006 17:30:45 +0100, "Jan Vestergaard"
<jan@jve.invalid> wrote:

> Det kan man jo så åbenbart også - ifølge det første indlæg i tråden
> virkede det fint med en 1 mbit fra Tdc - men ikke efter skift til 1
> mbit hos cybercity ?

TV2 er også TDC-kunde, og det kan godt betyde en del for den oplevede
performance.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Too Old

Dato : 18-03-06 17:25

"Søren" <Fjerne_Dette _srl@get2net.dk> wrote in

> Nej, jeg ville gerne blive hos TDC. Men det firma jeg er ansat i
> valgte at skifte til Cybercity.
>
> Så der er åbenbart ikke noget at gøre ved problemet. Firmaet vil kun
> betale for 1024/512.

Så må du jo selv betale for dit internet!

Fra : Jesper Lund

Dato : 18-03-06 11:41

Søren <Fjerne_Dette _srl@get2net.dk> wrote:

> Hej
>
> Har kørt med TDC ADSL gennem et par år med forbindelsen 1024/512.
> Har i den periode lejet flere film på Sputnik.dk.

[klip]

> [...]
> helt normalt og at der intet er galt med linjen.
>
> Hvad mener i om den hastighed jeg måler på linjen ?

Du skal regne med at 1024/512 for ADSL er hastigheden på ATM laget.
Fordi ATM har meget små pakker, er der et betydeligt overhead (spild).
Som tommelfingeregel kan du gange med cirka 0,87 for at finde din reele
internethastighed. Dine UDP målinger på 903/452 passer meget godt med
det.Faktoren er ikke præcist 0,87 og det kan måske forklare hvorfor du
med din TDC forbindelse var i stand til at krybe dig over kravene hos
Sputnik, men du har givetvis ligget lige på grænsen, bare over. Det gør
du også nu, bare lidt under. Eller også har TDC givet dig lidt mere end
du betalte for. Who knows...

Der er ikke andet at gøre end at købe en højere hastighed, hvis du vil
se film via Sputnik. De mener formentlig 1 Mbit på internetforbindelsen,
og så vil 1024/xxx ADSL generelt ikke være nok.

--
Jesper Lund

Fra : KsNa

Dato : 18-03-06 16:19

"Søren" <Fjerne_Dette _srl@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> normalt og at der intet er galt med linjen.
>
> Hvad mener i om den hastighed jeg måler på linjen ?

Jeg har 2048/512 ved TDC og der siger TV2/Sputnik at min hastighed er under
512 i download. Det er ikke særlig ofte at jeg er inde på deres side (kun
gratis) men jeg tror, at mit "problem" er kommet efter en udskiftning af min
router, men det fungerer fint nok.

Mvh
Kim

Fra : Per Sørensen

Dato : 18-03-06 22:43

Jeg hænger også på en cc 1024/128 og har ingen problemer. sputnik kører fint
her.

mvh Per Sørensen

Fra : Søren

Dato : 19-03-06 08:08

> Jeg hænger også på en cc 1024/128 og har ingen problemer. sputnik kører
> fint
> her.
>
> mvh Per Sørensen

Jeg kan godt se trailer fra film, men når jeg klikker på lej film, kommer
den med en besked om at min forbindelse er for langsom.

Er det det samme ved dig ?

Søren