Dansk Bredbånd vs DiggiNet / Generalforsam~
Fra : Peter Heide

Dato : 17-03-06 19:57

Jeg skal til generalforsamling i vores andelsforening på torsdag.

http://bellmansgade.dk/

Vi er tilsluttet DiggiNet's internet,TV & telefon-pakke. Som der er
utifredshed med blandt nogle af beboerne. Jeg selv mener også at
at det kunne være meget bedere end DiggiNet's, på visse
punkter, amatøragtige præstation.

Jeg har hørt rygter om firmaets snarlige konkurs og at det ,mere eller
mindre, er bygget op af nogle elektrikerlærlinge, som et sideprojekt, de
imellemtiden har mistet interessen for etc.

Der er kommet forslag om at droppe DiggiNet og gå over til Dansk
Bredbånd. Rent prismæssigt sér det fint ud og selvfølgelig også
de tekniske data. Men hvordan er virkeligheden ?

Nogen hér der har erfaring med Dansk Bredbånd hvad angår
internet, TV og telefon ?

mvh Peter Heide

http://digginet.dk/
http://www.dbnet.dk/

Fra : Niklas Petersen

Dato : 17-03-06 23:02

Peter Heide wrote:
> [...]
> utifredshed med blandt nogle af beboerne. Jeg selv mener også at
> at det kunne være meget bedere end DiggiNet's, på visse
Kunne du uddybe hvad utilfredsheden handler om?

> Jeg har hørt rygter om firmaets snarlige konkurs og at det ,mere eller
> mindre, er bygget op af nogle elektrikerlærlinge, som et sideprojekt, de
> imellemtiden har mistet interessen for etc.
Digginet er allerede gået konkurs een gang, og blev derefter købt af
ComWare. Mit indtryk af firmaet i forbindelse med indhentning af tilbud,
er ikke overvejende positivt.

> Nogen hér der har erfaring med Dansk Bredbånd hvad angår
> internet, TV og telefon ?
Jeg har udelukkende erfaring med deres internet. Det er meget stabilt og
de leverer den lovede båndbredde(10/10). Jeg ville være ganske tryg ved
at have dem som internetudbyder. Har I nogen ledige lejligheder? ;-P

Fra : Peter Heide

Dato : 19-03-06 00:56

"Niklas Petersen" <spam@berta.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne du uddybe hvad utilfredsheden handler om?

Det er vist all-round. Nogen er utilfredse med TV-signalet. "Vis nummer" og
den slags ting ,som de reklamerer med ,har de ikke leveret ifbm m. telefoni.
For mit eget ved-
kommende venter jeg stadig på en telefonforbindelse som skulle have
virket fra den 8 december 2005. Har kun telefon internt i huset.

Internet-delen er jeg tilgengæld meget tilfreds med.

Fra : Towli

Dato : 19-03-06 17:05

Dansk bredbånd spiller bare. Vi har haft IP tlf.probl. et par gange, men de
er hurtigt blevet løst.
/Jan

Fra : anders

Dato : 22-03-06 17:10

Vi fik i sommer installeret Dansk Bredbånd i vores andelsforening
påSmallegade og jeg må sige at vi er meget tilfredse, jeg kører selv
10/10mb og det er en fryd, telefon og Tv fungere også tilfredsstillende vi
manglede dog viasat sport, men det har de rådet bod på nu, så fra 1.april
får vi i stor pakke 49 kanaler- så spiller det men det kan I jo selv se
på dette link http://www.dbnet.dk/

hilsen anders

Fra : Henrik 007DK

Dato : 18-03-06 09:46

Niklas Petersen wrote:
> [...]
> de leverer den lovede båndbredde(10/10). Jeg ville være ganske tryg ved
> at have dem som internetudbyder. Har I nogen ledige lejligheder? ;-P

Ja Dansk Bredbånd køre måske fint, og levere hvad de lover. Men jeg
ville nu altså vælge ComX. Måske man har hørt div. ting om ComX,
men selvskabet er helt klart i føreposition nu, og har ikke flere
problemer. (det var økonomi)
De levere varen 110 % og har forøvrigt altid gjort det, på alle 3
dele. Så ComX er det rigtige valg. Og hvis i gerne vil spare penge, ja
så vælg ComX. Og nej jeg arbejder ikke i ComX

Fra : Kenneth K

Dato : 18-03-06 13:55

[...]

Jeg kan kun tilslutte mig overstående, bla. pga. de ændringer som ComX har
fortaget de sidste par måneder. Man kan bla. læse at de har fået ny
besyrrelse, samt nye ejer (bla. "giga" finn, som tidligere solgt sin
virksomhed til Intel)! Ikke mindst må man da sige at de er billige, hvem
ville ikke gerne have en 20 mbit for 599,-?
I øvrigt tror jeg ikke det koster det store at skifte, når i har anlæget i
forvejen!

Fra : Rander

Dato : 18-03-06 14:55

Sat, 18 Mar 2006 13:55:08 +0100 brugte Kenneth K 17 linier på at fortælle
dette til dk.edb.internet.udbydere:

> [...]
>virksomhed til Intel)! Ikke mindst må man da sige at de er billige, hvem
>ville ikke gerne have en 20 mbit for 599,-?

Det får man så 25 mbit for hos DB...

Jeg har kun erfaring med DB-net på Internet-fronten (venter stadig på at de
får gang i mit IP-telefoni abonnement), men det kører til gengæld også
bare... Stabilt og fuld skrue fra servere der kan følge med...

http://rander.dk (temporarily down!)

Hvor der er få facts, er der mange eksperter. (Donald R. Gannon)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-03-06 17:33

"Rander" <ldNOSPAM@rander.dk> wrote in message
> Sat, 18 Mar 2006 13:55:08 +0100 brugte Kenneth K 17 linier på at fortælle
> dette til dk.edb.internet.udbydere:

> Det får man så 25 mbit for hos DB...

Ja men man for 50Mbit hos comx, når man vælger deres 20Mbit abonnement ;-P

Fra : Kaare

Dato : 18-03-06 18:04

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

> Ja men man for 50Mbit hos comx, når man vælger deres 20Mbit abonnement ;-P

Jaa, men ikke garanteret. ;)

(og kun så længe DCUerne kan klare det)

/Kaare

Fra : Kenneth K

Dato : 19-03-06 15:03

> Jaa, men ikke garanteret. ;)
>
> (og kun så længe DCUerne kan klare det)
>

> /Kaare

Nej, men man er jo stadig garenteret de 20, og det er da sjældent man er
"nede" på de 20...

Og mener vel BCUerne ??

Fra : Kaare

Dato : 19-03-06 16:32

"Kenneth K" <kenneth.k@sletmail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej, men man er jo stadig garenteret de 20, og det er da sjældent man er
> "nede" på de 20...

Bestemt. Det er dog vist (endnu) ikke alle steder der har helt samme
positive oplevelse.

> Og mener vel BCUerne ??

Det hedder det åbenbart ikke længere.

Men i forlængelse af emnet, så tror jeg at det er begyndt at køre ret godt
for dem igen, på internet delen i hvert fald.

/Kaare

Fra : Kenneth K

Dato : 19-03-06 15:02

> [...]
> får gang i mit IP-telefoni abonnement), men det kører til gengæld også
> bare... Stabilt og fuld skrue fra servere der kan følge med...

Ja, og hos ComX får man så primært tildelt 15-20% mere båndbrede. I
hverdagen køre vi som ofte på 60/60 mbit....
Det gør DB hvertifald ikke

Fra : Kaare

Dato : 19-03-06 16:36

> Ja, og hos ComX får man så primært tildelt 15-20% mere båndbrede. I
> hverdagen køre vi som ofte på 60/60 mbit....
> Det gør DB hvertifald ikke

ComX og DB er bygget helt forskelligt op. ComX bygger smarte
boligforeningsnet, DB bygger en ISP og en CSP.

Der er stor forskel. Det ene giver den ene type fordele, og den anden en
anden type fordele.

/Kaare

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 19-03-06 17:14

On Sun, 19 Mar 2006 16:35:54 +0100, "Kaare" <nothing@nowhere.invalid>
wrote:

>DB bygger en ISP og en CSP.

CSP?
Det bedste bud jeg lige kunne finde var dette:
http://isp.webopedia.com/TERM/C/CSP.html

Mener du "Content Provider"?

/Jarlskov

Fra : Rander

Dato : 20-03-06 00:01

Sun, 19 Mar 2006 17:14:26 +0100 brugte Lasse Jarlskov 12 linier på at
fortælle dette til dk.edb.internet.udbydere:

>CSP?
>Mener du "Content Provider"?

Den lurede jeg også på - jeg gættede på at C'et stod for Cable...

http://rander.dk (temporarily down!)

Galanteri er kunsten at opholde sig i kvinders nærhed uden
at komme dem for nær. (Herbert A. Frenzel)

Fra : Kaare

Dato : 22-03-06 07:15

"Lasse Jarlskov" <lasse@jarlskov.dk> skrev i en meddelelse

> CSP?
> Det bedste bud jeg lige kunne finde var dette:
> http://isp.webopedia.com/TERM/C/CSP.html
>
> Mener du "Content Provider"?

Whoops, ja. Det var faktisk det jeg tænke på. Nogle i virksomheden har dog
brugt CSP på baggrund af "Combined Services Provider", hvilket dog ikke var
det jeg tænkte på. Det var en om'er. :)

/Kaare

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-03-06 18:08

"Kaare" <nothing@nowhere.invalid> wrote in message
> "Kenneth K" <kenneth.k@sletmail.dk> skrev i en meddelelse

> ComX og DB er bygget helt forskelligt op. ComX bygger smarte
> boligforeningsnet, DB bygger en ISP og en CSP.

Hvad mener du med at Comx ikke er en ISP?

Så vidt jeg ved har de nu også leveret internet til andet end
boligforeninger. og har efterhånden en god række af peeringer og aftaler så
nettet kører godt, men har dog ikke selv netværk ud af landet svjv.

Fra : Kaare

Dato : 22-03-06 09:04

> Hvad mener du med at Comx ikke er en ISP?

Det er måden netværket bygges op på. Deres netværk bygges per forening,
herunder omkring subnetting, services etc. DB brygger services på baggrund
af hver enkelt installation, men kan tilbyde enkelte services til
foreningerne også.

Selvfølgelig er DB også i mange tilfælde foreninger der oprettes samlet, og
kan opsiges samlet (omend det aldrig er sket). Men når DB opbygger netværket
på den måde, er det ikke muligt for en boligforening at stå for sit eget
netværk, som det er med ComX. Du ser måske muligheder ved ComX's måde at
gøre det på, mens jeg ser begrænsninger.

> Så vidt jeg ved har de nu også leveret internet til andet end
> boligforeninger. og har efterhånden en god række af peeringer og aftaler
> så nettet kører godt, men har dog ikke selv netværk ud af landet svjv.

De har også lidt aktivitet med elselskaber, men det er bestemt ikke det de
gør det mest i. Peering aftaler har så intet med noget af det at gøre, men
jeg har da bemærket at der har været lidt røre omkring routing til dem.

/Kaare

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-03-06 11:13

Kaare <nothing@nowhere.invalid> skrev 2006-03-22:
> [...]
> herunder omkring subnetting, services etc. DB brygger services på baggrund
> af hver enkelt installation, men kan tilbyde enkelte services til

Er det ikke en meget restriktiv betydning af ordet ISP du benytter.

Med mindre jeg tager fejl så lever comx selv internet forbindelse ud af
huset til foreningerne. Det vil være nok til at gøre dem til ISP.
(Det ville det også være formig hvis de brandede og gensolgte
forbindelser.)

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Kaare

Dato : 22-03-06 11:55

"Martin Schultz" <news2005@adsltips.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> huset til foreningerne. Det vil være nok til at gøre dem til ISP.
> (Det ville det også være formig hvis de brandede og gensolgte

Det er vel også mere et paradigme end en definition.
Men det er svært at forklare det uden at gå ret meget i netværksdetaljer.

/Kaare

Fra : Martin Schultz

Dato : 22-03-06 12:47

> [...]
>
> Det er vel også mere et paradigme end en definition.
> Men det er svært at forklare det uden at gå ret meget i netværksdetaljer.

Hvad mener du?

Martin
med mindre andet er angivet.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 22-03-06 22:12

> [...]
> herunder omkring subnetting, services etc. DB brygger services på baggrund
> af hver enkelt installation, men kan tilbyde enkelte services til

Jeg er enig i dig i, at jeg også så at alle havde en "privat virtuelt Lan,
VPN" til udbyderen. Men det er en mindre detalje, comx garantere jo også for
kvaliteten af det udstyr svjv som er i foreningen.

> [...]
> sit eget netværk, som det er med ComX. Du ser måske muligheder ved ComX's
> måde at gøre det på, mens jeg ser begrænsninger.

Garantere i så alle samme tjenester og ydelser til alle boligforeninger?
Kender nogle der bor i en forening, hvor DBnet levere. Og der er blevet
lovet IPtv i 4-5år men i kan stadigt ikke levere TV løsning. Til gengæld for
de 10Mbit for 199. Så kan ikke se det er noget man kan sige det ene eller
andet om hvem der ejer hvilket udstyr. begge står for levering og så kan jeg
ikke se forskellen i at du siger i skulle være mere ISP end comx.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 19-03-06 18:04

"Kenneth K" <kenneth.k@sletmail.dk> wrote in message

> Ja, og hos ComX får man så primært tildelt 15-20% mere båndbrede.

Mine oplevelser og erfaring:

512/512Kbit kunder for ydelse på en begrænsning på 612/612

2/2Mbit begrænses til 6/6Mbit

6/6Mbit begrænses til 12Mbit

10/10Mbit begrænses til 30/30Mbit

20/20 op til ja åbenbart 60/60

Fra : Henning

Dato : 18-03-06 17:37

> [...]
>ville nu altså vælge ComX. Måske man har hørt div. ting om ComX,
>men selvskabet er helt klart i føreposition nu, og har ikke flere

Da vi skulle vælge for et års tid siden var der en meget stor forskel!
Hos ComX bandt du dig for tre år, hos Dansk Bredbånd kun 6 måneder! Da
installationsprisen hos Dansk Bredbånd samtidig kun var det halve
valgte vi dem.

Fra : Kenneth K

Dato : 19-03-06 15:04

> [...]
> Hos ComX bandt du dig for tre år, hos Dansk Bredbånd kun 6 måneder! Da
> installationsprisen hos Dansk Bredbånd samtidig kun var det halve

Det har ComX da så også fået lavet om, for der hedder den da også kun 6 mdr.
nu

Fra : fimsi

Dato : 23-03-06 14:07

Henning <nomail@all.invalid> wrote in

> [...]
> Hos ComX bandt du dig for tre år, hos Dansk Bredbånd kun 6 måneder! Da
> installationsprisen hos Dansk Bredbånd samtidig kun var det halve

Enig vi valgte også ComX fra pga. længere leveringstid plus ca. 40% højre
installations omksotninger

Fra : Henrik 007DK

Dato : 20-03-06 10:45

Bjarke Hansen skrev:

> [...]
>
> Mine oplevelser og erfaring:
>
> 512/512Kbit kunder for ydelse på en begrænsning på 612/612

Jeg kan bekræfte det du skriver Kenneth!!!

Fra : Henrik 007DK

Dato : 20-03-06 10:46

Til Alle

Jeg kan bekræfte det Kenneth skriver !!!

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-03-06 16:53

"Henrik 007DK" <henrikma@sol.dk> wrote in message
>Til Alle
>
>Jeg kan bekræfte det Kenneth skriver !!!

Det var nu på mit indlæg du svarede, og hvad jeg skrev vist også`?!

Fra : Henrik 007DK

Dato : 20-03-06 10:50

Da kan ingen betvivle det du skriver, det er helt korrekt. men det er
jo lige som om at P.... jeg skriver så tisse i bukserne.
Men når du så ser på hvad de tilbyder og til hvilke priser, ja så
skal vi jo her se i det lange løb. For ComX priser ser jo helt
anderledes ud, til en langt billigere pris, og internet delen som
beskrevet længere oppe leveres langt over det du betaler for.
Så i det lange løb, er instalationsprisen tjent hjem hos ComX!!!!

Fra : Kaare

Dato : 22-03-06 08:51

> [...]
>beskrevet længere oppe leveres langt over det du betaler for.
>Så i det lange løb, er instalationsprisen tjent hjem hos ComX!!!!

Det er jo smag og behag. Jeg ville sige at det måske var ret identisk. Men
det lyder da godt at du er glad for din forbindelse.

Det bliver jo så spændene at se hvordan båndbredde proportionerne kommer til
at se ud når de går igang med at lancere IPTV. Men jeg håber da at de holder
stilen, for efter der er blevet ryddet op i deres ledelse, begynder det at
ligne noget igen. De har stadig deres issues, men bevares - det har vi da
bestemt også. :)

/Kaare

Fra : Henrik 007DK

Dato : 25-03-06 21:38

Hej igen Kaare

Længe siden *S'

Men jeg må desværre skuffe dig, eller måske mig selv *S*. Jeg har
desværre ikke fået ComX endnu her i foreningen ;o( har dog flertallet
til dig fra beboerne.

/Henrik

Fra : Kaare

Dato : 26-03-06 03:21

> [...]
>
>Men jeg må desværre skuffe dig, eller måske mig selv *S*. Jeg har
>desværre ikke fået ComX endnu her i foreningen ;o( har dog flertallet

Nåh, det var dog en skam. :)

Hvis de stemmer imod dig og du bliver påtvunget DBnet, må jeg jo give dig
100 Mb/s som trøstepræmie. ;)

/Kaare

Fra : Thomas Jensen

Dato : 28-03-06 20:24

Kaare wrote:

> Nåh, det var dog en skam. :)
>
> Hvis de stemmer imod dig og du bliver påtvunget DBnet, må jeg jo give dig
> 100 Mb/s som trøstepræmie. ;)

Du skal endelig ikke holde dig tilbage overfor os andre kunder. Jeg
tager skam gerne imod en opgradering

Mvh,

Thomas

Fra : Kaare

Dato : 28-03-06 22:42

"Thomas Jensen" <thomas@my-email.dk> skrev i en meddelelse

> Du skal endelig ikke holde dig tilbage overfor os andre kunder. Jeg tager
> skam gerne imod en opgradering

Jeg kan jo desværre ikke opgradere i flæng, men kan godt bruge et par
testkunder. Men det bliver ikke automatisk alle der hedder Thomas Jensen. :)

Så må du hellere skrive på kgt hos dbnet.dk - så kan vi jo snakke om det.

/Kaare

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 31-03-06 15:31

> Jeg kan jo desværre ikke opgradere i flæng, men kan godt bruge et par
> testkunder. Men det bliver ikke automatisk alle der hedder Thomas Jensen.
> :)

da Comx fik åbnet sluserne herfra.. fik jeg stortset 95/95Mbit ved test

Fra : Henrik 007DK

Dato : 29-03-06 09:20

>Nåh, det var dog en skam. :)

>Hvis de stemmer imod dig og du bliver påtvunget DBnet, må jeg jo give dig
>100 Mb/s som trøstepræmie. ;)

Ja der kan man jo se, så blev man straks overhalet inden om af en
anden......folk er da også så misundelige anlagt, det må være der
der jantelov igen.
Men ellers tak Kaare, pænt af dig Det kunne ellers være have
været en dejlig føsdags gave til mig selv i dag fylder 40 i dag
;oI(

Vh Henrik

/Kaare

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-03-06 09:39

Henrik 007DK skriver:

> Men ellers tak Kaare, pænt af dig Det kunne ellers være have
> været en dejlig føsdags gave til mig selv i dag fylder 40 i dag
> ;oI(

Må vi kondolere med den høje alder

Klaus
--
Sonofon, er de bare inkompetente ?

Fra : Kenneth K

Dato : 08-06-06 14:14

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg skal til generalforsamling i vores andelsforening på torsdag.

Hvad blev det til Peter?

Kenneth