Hvilken Flydedragt
Fra : Kent Hald

Dato : 17-03-06 16:06

Hej,
Da jeg skal have en ny flydedragt,
vil jeg gerne vide, hvilken flydedragt i kan anbefale.:

ABU, Imax eller Normark Sundridge

og hvor stor er forskellen på Normark Sundridge
og Normark Sundridge Crossflow,
som jo koster ca. 800 Kr. mere.

Mvh, KH

Fra : Erik

Dato : 18-03-06 01:04

> [...]
> vil jeg gerne vide, hvilken flydedragt i kan anbefale.:
>
> ABU, Imax eller Normark Sundridge
>
> og hvor stor er forskellen på Normark Sundridge

Jeg har haft en "Normark Sundridge Crossflow", som blev byttet 3 gange(
første gange var den ikke åndbar, anden gange gik den ene lynlås i stykker
ved påtagningen af dragten første gang og 3 gang var dn fyldt med
tryklåse huller, som ikke skulle være der...) og til sidst fik jeg pengene
retur.

Og så købte jeg denne som bare virker
http://www.coop.dk/nettorvet/show_product.asp?dept_id=316&pf_id=6061476

Bare et input
Erik

Fra : Thomas

Dato : 19-03-06 10:21

Kontroller at kvaliten er i orden. Gode sygninger osv. De rigtige
godkendelser (En 393) . En vigtig detalje er, at der skal være dræn i
bukserne og armene. Ingen af de "billige" dragter er vandtætte, og havner du
i baljen ryger der en masse vand ind i dragten. Det skal kunne løbe ud igen,
ellers kan du ikke bjærges eller bjærge dig selv op. Husk at der findes
flere typer godkendelser. Den nemme og billige er EN 393, der giver opdrift
som en svømmevest. Næste nummer er EN 395, der giver en ægte
redningsvestopdrift. Derudover er der en iso godkendelse 15027-1 for
varmetab. Den er ret vigtig på vores breddegrader.
Hilsen
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 19-03-06 11:53

Jeg har også bestilt en af Coops Fladen dragter, men ikke modtaget den
endnu.

Men den opfylder jo flg. krav: Godkendt Søredningsdragt jvf. ISO 15027-1 og
EN 393

Det syntes jeg er fornuftigt til prisen og mit brug.

Så det bliver spændende at teste den i baljen.

/Martin

People say i'm bad, but I sure feel good !!