Abit IC7-MAX3
Fra : Hagar

Dato : 17-03-06 14:21

Hej i gruppen

Jeg har dette i min maskine:
CPU Type Intel Pentium 4, 2800 MHz (14 x 200)
Motherboard Navn Abit IC7-MAX3
Motherboard Chipset Intel Canterwood i875P
System Hukommelse 1024 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Award (11/01/04)

Jeg har hentet programmet FlashMenu fra Abits hjemmeside for at få min bios
opdateret, men her får jeg at vide at det er den seneste opdatering jeg har.
Kigger man på datoen for denne bios, så er den helt tilbage fra starten af
2004. Findes der virkelig ikke noget der er mere op to date ? Den dato der
angives fortæller mig at jeg på det tidspunkt ikke har haft denne maskine i
meget mere end et år.
Jeg har så været her
http://www.esupport.com/region.cfm?refererid=40&CFID=4885497&CFTOKEN=24706359
for at se efter en opdatering, men der kan jeg ikke se hvad det er man
betaler for, er det så den samme som jeg har nu, så kan det jo være
ligegyldigt.
Er der nogen her der ved om der er en nyere opdatering, eller jeg bare må
nøjes med det jeg har ?

Hagar

Fra : Esben

Dato : 18-03-06 03:12

"Hagar" <nogo31@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen her der ved om der er en nyere opdatering, eller jeg bare må
> nøjes med det jeg har ?

Den nyeste ser ud til at være denne:
BIOS: ic7p18.exe Bios Issue Date:2004/11/01 - altså november 2004

Det er muligt at der findes en nyere generic bios til den type bios-chip,
men man bør holde sig til dem der er frigivet af den enkelte
bundkortproducent. Men hvis alting virker nu, så er der jo ingen grund til
at opdatere.

--
Esben

Fra : Hagar

Dato : 18-03-06 03:43

> [...]
> men man bør holde sig til dem der er frigivet af den enkelte
> bundkortproducent. Men hvis alting virker nu, så er der jo ingen grund til

Du har nok ret med at der ikke er nogen nyere, så jeg nøjes. Det med at
holde sig til opdateringer til og fra producenten holder jeg helt med i. Jeg
var inde på denne side
http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40 hvor man skulle
gennem 3 sider, hvor der så blev undersøgt hvad det var man havde. Der skete
nu bare mere end det, for min bios blev sat tilbage til den dag hvor den
blev lavet, og så fik jeg at vide at min bios var for gammel, og de ville
have knap 30$ for en opdatering ! ! ! Jeg blev noget stram i masken.

Hagar