Optional primær nøgle
Fra : MKJ

Dato : 17-03-06 14:03

Hej

Hvordan laver man følgende i sql server 2000. Jeg har en tabel med
dokumenter der er normalt nummereres 1,2,3 osv. men nu skal jeg til at
flytte en masse gamle data der allerede har nogle id numre jeg skal bruge
pga. relationer til andre tabeller. Kan man lave Id feltet så der kan
indsættes et vilkårligt tal når man laver en INSERT INTO(det må selvf. ikke
eksistere i forvejen), men på samme tid skal det være muligt at undlade
indsætning af id. Hvis der ikke indsættes et id skal der automatisk laves et
nyt id, ud fra en nummerserie tabel.

Jeg forestiller mig det måske skal laves med triggers...
Hvis det kan laves så det også kunne fungere i mysql ville det være rigtigt
smart.

--
MKJ