Culotte
Fra : Thomas & Sanne

Dato : 17-03-06 13:55

Hej.
Jeg har taget en okseculotte op af fryseren. men vil gerne prøve noget
andet end dén trationelle. er der nogen der har en opskrift man bare skal
prøve?

Hilsen Thomas

Fra : Kim Schulz

Dato : 17-03-06 14:05

On Fri, 17 Mar 2006 13:55:26 +0100
"Thomas & Sanne" <thomasb@johansen.tdcadsl.dk:)> wrote:

> [...]
> Jeg har taget en okseculotte op af fryseren. men vil gerne prøve
> noget andet end dén trationelle. er der nogen der har en opskrift man

Marineret i øl og kryderurter er ret godt, men tager typisk et døgns
tid at marinere det.
Grillet er altid godt, men måske lidt for traditionelt.

Jeg laver også til tider små lommer ned i kødet hvori jeg fylder små
stykker hvidløg og rosmarin.

chilimarineret er også rigtigt godt efter min mening, men det skal
laves med en mindre stærk chili som til gengæld smager af noget.
F.eks. kan syltede jalapenos fint bruges hvis man hakker dem.

Der er mange muligheder

Fra : Morten Wartou

Dato : 17-03-06 20:17

Thomas & Sanne wrote:
> Hej.
> Jeg har taget en okseculotte op af fryseren. men vil gerne prøve
> noget andet end dén trationelle. er der nogen der har en opskrift man
> bare skal prøve?

Koldsteg dyret. :) Læs evt. mere her:
http://groups.google.com/group/dk.kultur.mad+drikke/browse_frm/thread/71989d984cfd7c48/753fb84fb7f734e8?lnk=st&q=koldstegning+wartou&rnum=2&hl=en#753fb84fb7f734e8

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Kert Rats

Dato : 28-03-06 04:56

"Morten Wartou" <morten_removethistoavoidgettingtrashed@wartou.dk> skrev i
en meddelelse news:441b0b24$0$67260$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> Koldsteg dyret. :) Læs evt. mere her:
> http://groups.google.com/group/dk.kultur.mad+drikke/browse_frm/thread/71989d984cfd7c48/753fb84fb7f734e8?lnk=st&q=koldstegning+wartou&rnum=2&hl=en#753fb84fb7f734e8

Jeg har prøvet koldstegning af en mindre cuvette - og den blev ganske
aldeles himmelsk! Præcis, som du beskriver, Morten.

Venligst

Kert Rats