javascript scroll til alle browsere
Fra : Peter Nielsen

Dato : 17-03-06 10:26

Hej alle sammen..

Jeg har indtil videre et iframe men vi vil helst ikke ha den alm scroll, men
bare sådan to små pile ude i siden... og så vil vi gerne ha at det kører
flydende... helst hvis man kan holde musen nede på pilen og så kører den
fint ned af og så stopper den når man slipper igen, men fandt jo lige ud af
at det kun er i flash onrelease findes
så har måtte se mig nøjes med at onmouseover og onmouseout på pilene er fint

Har prøvet den her:

Men den kan man ikke holde ind eller på anden måde få til at køre flydende
ka man?

Og har også prøvet sådan en med at den skjuler layers og noget som jeg fandt
men den virker åbenbart ikke på Mac Firefox... så heller ik en go løsning

Nogle forslag?

Peter

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-03-06 00:13

Peter Nielsen skrev:

> Jeg har indtil videre et iframe men vi vil helst ikke ha den
> alm scroll, men bare sådan to små pile ude i siden

Der findes en del af den slags, men det er meget sjældent
at det fungerer i alle browsere. Desuden giver mange af dem
problemer med udskrivningen - det vil sige at det kun er det
der aktuelt bliver vist i scroll-feltet der bliver udskrevet, og det
er temmelig kikset.

Sprøg også dig selv om hvorfor du vil have det, og især om
dine brugere vil have det. Langt de fleste vil helst have
browserens almindelige scrollbar, og vil slet ikke have de
små dumme scroll-felter.

Der er jo masser af plads på siden nedad, og de fleste har et
scroll-hjul på musen, eller en Page Down eller End på deres
tastatur til hurtigt at komme til det nederste - det fungerer som
regel heller ikke i et scroll-felt.

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk - nu også med rss

Fra : Peter Nielsen

Dato : 18-03-06 03:27

Det vi laver er en "band hjemmeside" som ska se flot ud og sådan... der ska
ikke printes så meget fra siden og sådan... den ska ikke være praktisk...
den ska være flot!

Kan godt se at på store praktiske sider der ska den slags være i orden, men
når det er sådan en her som skal være lækkert i design og den slags så vil
vi gerne ha den slags pile i stedet

Peter