/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Tiscali SMTP mail > blackhole
Fra : Laban'en


Dato : 17-03-06 04:27

Argh hvor irriterende og flabet at Tele2 ikke sender en advarsel til
alle som bruger Tiscali, Worldonline og Image mail setup. Man skal selv
bruge en masse tid på at finde ud af, at der skal logges på POP3
serveren med fuld mailadresse for at poppe mails og at forwards ikke
fungerer mere.

Aller værst er dog at man sender mails som aldrig når frem og som
ikke afvises af mailserveren. Jeg har konstateret det værst
tænkelige, at mails som jeg sender - helt forsvinder.

Det sker således:

Jeg anvender TDC som primær ISP.
Har Outlook konfigureret så der først poppes mail hos Tiscali og
derefter hos TDC og dette har funket i årevis.
I Outlook er Tiscali den første "information service" med POP3 som
mail.tiscali.dk og SMTP som mail.tiscali.dk.
Hidtil har det været sådan, at hvis man logger på mail.tiscali.dk
[SMTTP], med et IP nummer som IKKE er i et Tiscali range, så afviser
SMTP serveren, og Outlook fortsætter så til næste "information
service" som er TDC´s setup hvor jeg sender via mail.tele.dk.

Indenfor den sidste uge er der nu sket det, at Outlook har kunnet logge
på Tiscalis SMTP selvom jeg kommer fra et TDC IP, nok fordi jeg først
har poppet. Denne ændring hos Tiscali (tele2), har medført at jeg
helt uden at notere det, har sendt mails som normalt, men de er sendt
til Tiscali´s SMTP som ikke har sendt dem videre og heller ikke har
afvist min connection. Alle mails som jeg har sendt i den forløbne uge
er derfor bortkommet hos Tiscali.

Tiscali (tele2) burde enten have afvist mit login til SMTP eller have
ekspederet de mails videre som deres server har modtaget. Det er
fandeme flabet bare at lade mig uploade dem. Der må være mange
brugere derude, som aldrig ville opdage dette her, og tro at de har
sendt. Hele afsendelsen ser ud som normalt i firewall'en som viser et
upload fra MAPISPOOLEREN på port 25, men altså til et Tiscali IP.

Noget tricky, ik

Gad vide om Tele2 nu også inddrager vores image adresser, uden at
tilbyde en mailbox som de kan forwardes til - så bliver der da
ramaskrig, det er vidst.

Jeg havde svoret aldrig at blive kunde hos tele2, efter at de for en
del år siden måtte indrømme at de kopierede folks mails og
udleverede dem til magthaverne så magthaverne kunne misbruge disse.
(bl.a. tvindsagen)


 
 
Jacob Viberg Nielsen (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Jacob Viberg Nielsen


Dato : 17-03-06 04:29

Godt at de fik tvind ned med nakken. sådan en flok narhoveder skal man lede
længe efter.

--
Venlig hilsen

Jacob Viberg Nielsen
jacob@jv-web.dk
Tlf. 60290136
"Laban'en" <1lll11l11111ll@tempemail.net> wrote in message
news:1142566037.455760.161340@i40g2000cwc.googlegroups.com...
Argh hvor irriterende og flabet at Tele2 ikke sender en advarsel til
alle som bruger Tiscali, Worldonline og Image mail setup. Man skal selv
bruge en masse tid på at finde ud af, at der skal logges på POP3
serveren med fuld mailadresse for at poppe mails og at forwards ikke
fungerer mere.

Aller værst er dog at man sender mails som aldrig når frem og som
ikke afvises af mailserveren. Jeg har konstateret det værst
tænkelige, at mails som jeg sender - helt forsvinder.

Det sker således:

Jeg anvender TDC som primær ISP.
Har Outlook konfigureret så der først poppes mail hos Tiscali og
derefter hos TDC og dette har funket i årevis.
I Outlook er Tiscali den første "information service" med POP3 som
mail.tiscali.dk og SMTP som mail.tiscali.dk.
Hidtil har det været sådan, at hvis man logger på mail.tiscali.dk
[SMTTP], med et IP nummer som IKKE er i et Tiscali range, så afviser
SMTP serveren, og Outlook fortsætter så til næste "information
service" som er TDC´s setup hvor jeg sender via mail.tele.dk.

Indenfor den sidste uge er der nu sket det, at Outlook har kunnet logge
på Tiscalis SMTP selvom jeg kommer fra et TDC IP, nok fordi jeg først
har poppet. Denne ændring hos Tiscali (tele2), har medført at jeg
helt uden at notere det, har sendt mails som normalt, men de er sendt
til Tiscali´s SMTP som ikke har sendt dem videre og heller ikke har
afvist min connection. Alle mails som jeg har sendt i den forløbne uge
er derfor bortkommet hos Tiscali.

Tiscali (tele2) burde enten have afvist mit login til SMTP eller have
ekspederet de mails videre som deres server har modtaget. Det er
fandeme flabet bare at lade mig uploade dem. Der må være mange
brugere derude, som aldrig ville opdage dette her, og tro at de har
sendt. Hele afsendelsen ser ud som normalt i firewall'en som viser et
upload fra MAPISPOOLEREN på port 25, men altså til et Tiscali IP.

Noget tricky, ik

Gad vide om Tele2 nu også inddrager vores image adresser, uden at
tilbyde en mailbox som de kan forwardes til - så bliver der da
ramaskrig, det er vidst.

Jeg havde svoret aldrig at blive kunde hos tele2, efter at de for en
del år siden måtte indrømme at de kopierede folks mails og
udleverede dem til magthaverne så magthaverne kunne misbruge disse.
(bl.a. tvindsagen)



Laban'en (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Laban'en


Dato : 17-03-06 04:45


Jacob Viberg Nielsen (fjern det i parentesen) wrote:
> Godt at de fik tvind ned med nakken. sådan en flok narhoveder skal man lede
> længe efter.
>
Jeg kan ikke lide metoden med at den ISP man bruger, sniffer alle mails
i en periode på 5 år og udleverer dem til magthaverne. Det vil altid
blive misbrugt, før eller siden at magtsyge og inkompetente dommere.
Internettet skal være frit, og det er fuldkommen syg ide at alt skal
sniffes hos brugerne. Desværre vil det gå ud over de forkerte, og vi
vil i fremtiden se mange justitsmord fordi dommerne er så dumme til IT
og ikke fatter en bønne.


Steen Holm Pedersen (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Steen Holm Pedersen


Dato : 17-03-06 08:36


"Laban'en" <1lll11l11111ll@tempemail.net> skrev i en meddelelse
news:1142566037.455760.161340@i40g2000cwc.googlegroups.com...
<klip>
>Jeg anvender TDC som primær ISP.
>Har Outlook konfigureret så der først poppes mail hos Tiscali og
>derefter hos TDC og dette har funket i årevis.
>I Outlook er Tiscali den første "information service" med POP3 som
>mail.tiscali.dk og SMTP som mail.tiscali.dk.
>Hidtil har det været sådan, at hvis man logger på mail.tiscali.dk
>[SMTTP], med et IP nummer som IKKE er i et Tiscali range, så afviser
>SMTP serveren, og Outlook fortsætter så til næste "information
>service" som er TDC´s setup hvor jeg sender via mail.tele.dk.

At du har lavet et fejlsetup er vel hverken tele 2 eller tiscalis fejl? Det
giver da absolut INGEN mening at bruge en SMTP-server som du alligevel ikke
har adgang til? Du kunne jo bare have brugt TDC's SMTP server til begge
konti.


--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore for mail
Google er din ven



Peter T. (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 17-03-06 14:11

Steen Holm Pedersen udviste en rettidig omhu og skrev:

> At du har lavet et fejlsetup er vel hverken tele 2 eller tiscalis
> fejl? Det giver da absolut INGEN mening at bruge en SMTP-server som du
> alligevel ikke har adgang til? Du kunne jo bare have brugt TDC's SMTP
> server til begge konti.

Uanset hvad, så ville det være mest praktisk, at tele2 afviste sendte mails
til deres smtp sendt fra en anden udbyders konto. Så jeg kan til dels godt
forstå hans harme.

--
Mvh. Peter T.

En stemme på Dansk Folkeparti er en stemme på landsskadelig virksomhed.

Steen Holm Pedersen (20-03-2006)
Kommentar
Fra : Steen Holm Pedersen


Dato : 20-03-06 08:45


"Peter T." <pinoc10@hotmail.GEBIScom> skrev i en meddelelse
news:Xns9789905792240muh@130.225.247.90...
> Steen Holm Pedersen udviste en rettidig omhu og skrev:
>
>> At du har lavet et fejlsetup er vel hverken tele 2 eller tiscalis
>> fejl? Det giver da absolut INGEN mening at bruge en SMTP-server som du
>> alligevel ikke har adgang til? Du kunne jo bare have brugt TDC's SMTP
>> server til begge konti.
>
> Uanset hvad, så ville det være mest praktisk, at tele2 afviste sendte
> mails
> til deres smtp sendt fra en anden udbyders konto. Så jeg kan til dels
> godt
> forstå hans harme.
>

Beklager - dette her er altså en opsætningsfejl, ikke Tele2's skyld (så er
de så skyld i så meget andet). Det er da basis-viden at man kun kan bruge
sin egen udbyders smtp-server


--
/Steen

Fjern alt til og med sidste underscore for mail
Google er din ven



Peter T. (20-03-2006)
Kommentar
Fra : Peter T.


Dato : 20-03-06 16:07

Steen Holm Pedersen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Beklager - dette her er altså en opsætningsfejl, ikke Tele2's skyld
> (så er de så skyld i så meget andet). Det er da basis-viden at man kun
> kan bruge sin egen udbyders smtp-server

Jeg er enig i, at det er en opsætningsfejl. Men jeg er ikke enig i at det
er basisviden, at man ikke kan bruge andre udbyderes smtp-servere. For
netop det problem har jeg oplevet alt for mange gange hos andre, der har
skiftet udbyder igennem årene.
Men derfor vil jeg stadig mene, at tele2 burde afvise mails med en
fejlmelding, fremfor at modtage den og smide den væk.

--
Mvh. Peter T.

Michael Kjærsgård (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 17-03-06 10:53

> Man skal selv
> bruge en masse tid på at finde ud af, at der skal logges på POP3
> serveren med fuld mailadresse for at poppe mails og at forwards ikke
> fungerer mere.

Mnøe.. Man kunne også bare kigge på driftstatus.

> Jeg anvender TDC som primær ISP.

Hvorfor så overhovedet "snylte" på Tiscali/Tele2-mailserver?

> Hidtil har det været sådan, at hvis man logger på mail.tiscali.dk
> [SMTTP], med et IP nummer som IKKE er i et Tiscali range, så afviser
> SMTP serveren, og Outlook fortsætter så til næste "information
> service" som er TDC´s setup hvor jeg sender via mail.tele.dk.

Åndssvagt setup, TDC kunde = TDC SMTP.

> Der må være mange
> brugere derude, som aldrig ville opdage dette her, og tro at de har
> sendt.

Forhåbentlig er der ikke "mange brugere" som kører med et setup som dit,
så mon ikke problemet er begrænset.

> Gad vide om Tele2 nu også inddrager vores image adresser, uden at
> tilbyde en mailbox som de kan forwardes til - så bliver der da
> ramaskrig, det er vidst.

Ja hvor ville det bare være ondt, hvis et selskab man ikke er kunde hos
begynder at lukke for gratis e-mailservice til andre selskabers kunder -
fy føj da.

> Jeg havde svoret aldrig at blive kunde hos tele2, efter at de for en
> del år siden måtte indrømme at de kopierede folks mails og
> udleverede dem til magthaverne så magthaverne kunne misbruge disse.
> (bl.a. tvindsagen)

Hvis det er "i almenhedens interesse" som f.eks. ifbm. Tvind-sagen ser
jeg ikke problemet. Hvis ikke det var fordi de af kunderne for hvem det
kunne blive et problem holdt sig på den forkerte side af lovgivningen -
så havde vi jo slet ikke et problem.


--
Michael

Ukendt (19-03-2006)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-03-06 16:01

"Michael Kjærsgård" <mk@vindenand.dk> wrote in message
news:441a86ed$0$15784$14726298@news.sunsite.dk...
(klip)
> Hvorfor så overhovedet "snylte" på Tiscali/Tele2-mailserver?

Af samme årsag som et milliontal mennesker verden over "snylter" på Hotmail,
Gmail osv osv osv. Der er en gratis service og at kalde brug af sådan for at
_snylte_, taler vist for sig selv.

Jeg kiggede netop i denne gruppe, fordi jeg også oplevede, at min
(tudse-)gamle Image-konto pludselig og ganske uden varsel ikke længere
fungerede. Så kiggede jeg hos Tiscali og sendte en email om problemet, og
modtog prompte et svar, hvori stod, at min email IKKE ville blive besvaret,
men at jeg i øvrigt kunne "sende en email til Tele2's kundeservice" via et
link til en webformular, hvorfra der ikke kan vælges noget med gamle
Tiscali-kunder.... <sarcasm>FLOT!</sarcasm>

Det havde for så vidt været helt i orden, at de havde lukket sådanne gamle
konti, men det er typisk sådan nogle opkomlinge som Tiscali og Tele2
(ex-Ghettonet) at information kun er noget man snakker om. Det må have været
indenfor deres evners rækkevidde at sende en email ud til os, der har
mimrekort til internettet, og sige tak for denne gang, vi lukker din gratis
konto om 2 måneder, men du kan i øvrigt gøre brug af dette tilbud og få en
ny... eller noget i den stil.

Mvh, Ulrik



Laban'en (17-03-2006)
Kommentar
Fra : Laban'en


Dato : 17-03-06 15:17

Michael Kjærsgård wrote:

> Hvorfor så overhovedet "snylte" på Tiscali/Tele2-mailserver?

Jeg blev oprindeligt kunde hos Image/WOL/Tiscali og har flere
lokationer i både DK og EU hvor jeg har Tiscali internet, både ældre
dial-in og bredbånd.

Jeg har IKKE bedt om at blive købt af TELE2 ! vel ?
Jeg var engang særdeles tilfreds med Image og WOL.

> > Hidtil har det været sådan, at hvis man logger på mail.tiscali.dk
> > [SMTTP], med et IP nummer som IKKE er i et Tiscali range, så afviser
> > SMTP serveren, og Outlook fortsætter så til næste "information
> > service" som er TDC´s setup hvor jeg sender via mail.tele.dk.
>
> Åndssvagt setup, TDC kunde = TDC SMTP.

Setup'et fungerer godt, når det som i mit tilfælde, anvendes på en
bærbar PC som flytter sig til mange forskellige lokationer, hvor
internetadgangen er forskellig fra gang til gang. Jeg behøver således
IKKE konfigurere mailservere hver gang jeg skal sende mails fra
skiftevise ISP'ere, fordi setup'et hidtil har fungeret ved blot at
fortsætte i SMTP servicelisten indtil den nåede til den SMTP server
som tilhørte den aktuelle ISP.

> Forhåbentlig er der ikke "mange brugere" som kører med et setup som dit,

Har du da et bedre setup til Outlook, når alle mails skal være i
samme profil uanset anvendt ISP ?

> Ja hvor ville det bare være ondt, hvis et selskab man ikke er kunde hos
> begynder at lukke for gratis e-mailservice til andre selskabers kunder -
> fy føj da.

Jeg ER skam kunde hos Tiscali, både i DK og i Italien mv.

> > Jeg havde svoret aldrig at blive kunde hos tele2, efter at de for en
> > del år siden måtte indrømme at de kopierede folks mails og
> > udleverede dem til magthaverne så magthaverne kunne misbruge disse.
> > (bl.a. tvindsagen)
>
> Hvis det er "i almenhedens interesse" som f.eks. ifbm. Tvind-sagen ser
> jeg ikke problemet. Hvis ikke det var fordi de af kunderne for hvem det
> kunne blive et problem holdt sig på den forkerte side af lovgivningen -
> så havde vi jo slet ikke et problem.

Lovgivning My Ass, ingen er i stand til at følge en lovgivning. De
fleste love er uklare og i sidste ende er det en statsansat dommer som
skal bestemme hvad der er fakta, og som passer til de love og den straf
som de ønsker. Det faktum, at afgørelser kan svinge 180grader hver
gang de skal vurderes af en ny domstol, er et klart bevis på at
dommerne dømmer som vinden blæser og som det er bestilt af
magthaverne.

Læs dog alle sagerne. Der er sager hvor folk er dømt for at klikke
på et link på et website som som havde loginscript til en eller åben
og ikke sikret service, på trediemands netværk.

Er det okay at lokke folk til at klikke på sådan et link, og
efterfølgende kommer politiet og ransager og konfiskerer alt edb
udstyr, herunder at få udleveret alle dine emails fra din ISP og en
log over alt hvad du har foretaget dig ?

Sådan noget vil kun gå ud over de uskyldige som ikke har nok IT
kendskab.
Det svarer lidt til at man sidder og zapper på TV fjernbetjeningen, og
pludselig har man trykket på en forkert kanal. En dommer vil altid
udnytte sådan en situation, for jo flere der bliver dømt, jo flottere
står anklagemyndigheden og dommerne i hagthavernes øjne, for det
betyder jo at de er effektive, ikke ?


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408195
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste