investering??
Fra : bj

Dato : 16-03-06 21:30

Hej

Vil bar esige jeg har ikke prøvet at investere penge før så jeg har lige et
pr spørgsmål.

Hvis nu jeg via min bank investerer 25.000 og disse stiger til 50.000 skal
jeg så betale banken noget hvis jeg vælger at indfri min gevinst?

Er 25.000 nok til at investere? Kan mindre gøre det elelr skal jeg højere
op? Jeg ved gdot at det er svært at svare på og at det er alt efter
temperament fra person til person.

Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på?

bare lidt svar vil blive modtaget med interesse.

mvh.

bj

Fra : Kim

Dato : 17-03-06 09:28

On Thu, 16 Mar 2006 21:29:52 +0100, "bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> wrote:

> [...]

>Hvis nu jeg via min bank investerer 25.000 og disse stiger til 50.000 skal
>jeg så betale banken noget hvis jeg vælger at indfri min gevinst?

Ja, kurtage.
I f.eks. Skandiabanken udgør denne 0.15 % ( dog minimum 60,- kr. ).

>Er 25.000 nok til at investere?

Ja.

>Kan mindre gøre det

Ja.

>elelr skal jeg højere op?

Gerne.

>Jeg ved gdot at det er svært at svare på

Ja, så du skal heller ikke forvente et særligt brugbart svar.

>og at det er alt efter temperament fra person til person.

Afhænger vel mere af lyst og ens tegnebogs tykkelse.

>Er der noget jeg skal være særligt opmærksom på?

Ja - en evt. risiko og at emnet hører hjemme i :
news:dk.penge.investering ,
hvortil der er sat fut.

--
Kim