Fibernet i Grindsted
Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 16-03-06 18:49

Hej gruppe

I mangel af en bedre gruppe spørger jeg her;

Jeg har bestilt installation af Fiber (Internet og IP-TV) igennem
SydvestEnergi (http://www.sydvestenergi.dk), men jeg kan ikke finde ud af,
hvem der levererer TV signalet.

Så vidt jeg har kunnet finde ud af er det Dansk Bredbånd der "normalt"
levere TV-signalet for SydvestEnergi, men jeg er blevet lidt forvirret om
hvorvidt MidtVest Bredbånd (http://www.mvb.dk) har noget med min nye Fiber
forbindelse at gøre (de leverer jo også Fiber her i Grindsted).

Så vidt jeg husker, synes jeg at have læst at MVB har indgået en aftale med
Lyse (http://www.lyse.no) omkring levering af indhold, så derfor er jeg
blevet i tvivl omkring TV-indholdet.

Håber der er nogle, der kan kaste lidt lys over dette spørgsmål.

Mvh
Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-03-06 20:09

"Jesper Lauridsen" <honkyhonk@honkyhonk.com> wrote in message
at have læst at MVB har indgået en aftale med
> Lyse (http://www.lyse.no) omkring levering af indhold, så derfor er jeg
> blevet i tvivl omkring TV-indholdet.

Ser sku dyrt ud..
329 kroner for den sjat tv kanaler med IP-tv?

så for man da mere med sat-tv...

tror ikke det ser ud til at det er desideret TV signal der leveres via
fiber.. altså analog tv, til normale pakkepriser. hvor fiberkonvateret til
analog tv hos kunden..

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 16-03-06 21:16

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message
> [...]
>
> tror ikke det ser ud til at det er desideret TV signal der leveres via
> fiber.. altså analog tv, til normale pakkepriser. hvor fiberkonvateret til

Jeg ved ikke lige, hvor du har den pris fra, men de priser jeg har fået
oplyst af Sydvest Energi, er bestemt helt anderledes.

Der er 4 pakker (analog TV)

Pakke 1 (14 kanaler): 78,- kr/md
Pakke 2 (19 kanaler): 119,- kr/md
Pakke 3 (27 kanaler): 139,- kr/md
Pakke 4 (35 kanaler): 159,- kr/md.

Derudover kan der lejes/købes en digital Set-top box til VOD og andet.

Men du svarede mig ikke rigtigt på mit egenlge spørgsmål.... hvem leverer
de TV signaler jeg vil/kan få?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-03-06 21:27

"Jesper Lauridsen" <honkyhonk@honkyhonk.com> wrote in message

> Jeg ved ikke lige, hvor du har den pris fra, men de priser jeg har fået
> oplyst af Sydvest Energi, er bestemt helt anderledes.
http://www.mvb.net/category.php?categoryID=4158category.php?categoryID=4158
TV/radio (kræver grundabonnement)
TV Basis pakke inkl. TV-portal, radiopakke og én digital TV-boks med
tastatur og fjernbetjening kr. 179,-
Tillæg for TV Plus pakke (som TV Basis pakke + ekstra TV-kanaler) kr.
150,-

> Der er 4 pakker (analog TV)
>
> Pakke 1 (14 kanaler): 78,- kr/md
> Pakke 2 (19 kanaler): 119,- kr/md
> Pakke 3 (27 kanaler): 139,- kr/md
> Pakke 4 (35 kanaler): 159,- kr/md.
>
> Derudover kan der lejes/købes en digital Set-top box til VOD og andet.
>
> Men du svarede mig ikke rigtigt på mit egenlge spørgsmål.... hvem leverer
> de TV signaler jeg vil/kan få?

Et gæt uden bestemt at vide det, er at jeg tror det er Comx der er
indholdslevandør.

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 16-03-06 21:49

> [...]
> tastatur og fjernbetjening kr. 179,-
> Tillæg for TV Plus pakke (som TV Basis pakke + ekstra TV-kanaler) kr.

Dette får mig så straks til at tvivle på at MVB har noget at gøre med min
nye forbindelse (som de forhåbenligt snart kan komme til at putte i jorden -
jeg vil ha' noget forår og nogle PLUS-grader!)

> Et gæt uden bestemt at vide det, er at jeg tror det er Comx der er
> indholdslevandør.
Okay, må jeg prøve at kigge lidt på...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-03-06 21:49

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Et gæt uden bestemt at vide det, er at jeg tror det er Comx der er
> indholdslevandør.

Tv pakkerne, og mulighed for 512/512Kbit 2/2 6/6 10/10 og 20/20Mbit internet
tyder i hvertfald meget på at det er Comx,, og samtidigt skulle de have
gravet fiber frem til TV2 Odense, for at levere TV2film

Men på sydvenst energi´s hjemmeside, står der også noget om priser er uens,
pga uens installationer i forskellige områder. Og der er også kundeservice
sidder med DBnet informationer, så det er jo ikke til at vide.

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 16-03-06 22:02

> [...]
> internet tyder i hvertfald meget på at det er Comx,, og samtidigt skulle
> de have gravet fiber frem til TV2 Odense, for at levere TV2film

Der er ikke megen information at hente på www.comx.dk - det eneste jeg
umiddelbart kunne se omkring deres fiber, er at de grave i Storkøbenhavn,
Grindsted ligger trods alt et _lille_ stykke fra storkøbenhavn....

> [...]
> uens, pga uens installationer i forskellige områder. Og der er også
> kundeservice sidder med DBnet informationer, så det er jo ikke til at
Jeg (eller rettere min kæreste) håber på at det er DBnet der skal levere
TV, da de har indgået aftale med Viasat og hun dermed kan få hendes TV3 og
3+. Jeg ville nu ikke savne dem :)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-03-06 22:25

> [...]
> umiddelbart kunne se omkring deres fiber, er at de grave i Storkøbenhavn,
> Grindsted ligger trods alt et _lille_ stykke fra storkøbenhavn....

Det er jo heller ikke som sådan comx, det er jo sydvest energi der står for
ansvaret og vælger så forskellige levandører.

> Jeg (eller rettere min kæreste) håber på at det er DBnet der skal levere
> TV, da de har indgået aftale med Viasat og hun dermed kan få hendes TV3 og
> 3+. Jeg ville nu ikke savne dem :)
Ja comx levere ikke tv3, men har hørt Viasat igen stoler lidt på comx så det
måske snart bliver en mulighed igen.

Fra : Svend

Dato : 18-03-06 09:17

Bjarke Hansen wrote:
> Ja comx levere ikke tv3, men har hørt Viasat igen stoler lidt på comx så det
> måske snart bliver en mulighed igen.

Øv, skal folk så til at betale for det snot tv ? Jeg synes ellers lige
det var så praktisk at der ikke var viasast på comx tv. Min mor var
ihverfald glad for at hun slap for at betale til dem. Hun har lige
rystet 15kkr op af lommen for at få gravet en fiber ind, men hun har
heller ikke kabeltv pt.

--
Svend

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 18-03-06 16:20

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> [...]
> glad for at hun slap for at betale til dem. Hun har lige rystet 15kkr op
> af lommen for at få gravet en fiber ind, men hun har heller ikke kabeltv

15Kkr?
Godt vi får det lagt ind gratis her :)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 18-03-06 17:31

> "Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> 15Kkr?
> Godt vi får det lagt ind gratis her :)

Det er sku billigt, tror det kostede 24K i starten, men nu er det blevet
bedre/billigere da der íkke skal laves coax kabling til TV, men det hele
kører igennem Fiber med coax konverter i fiberboksen.

Det er graveabejdet typist der koster penge, hvordan jeres
forsygnignsselskab kan levere det gratis, skal de vel have penge over en
årrække? fx nesa tager 179 om måneden bare for afbetalling for
gravearbejdet. Så det vil helt sikkert bliver en god forretning parrelt med
TDC og alle deres kabler i jorden.

Fra : BJ

Dato : 18-03-06 17:34

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det er graveabejdet typist der koster penge, hvordan jeres
> forsygnignsselskab kan levere det gratis, skal de vel have penge over en
> årrække?

El-forbrugerne betaler for gravearbejdet....såre enkelt og de skal vel også
have fjernaflæsning af målerstanden, uanset om de er fiberkunde eller ej på
andre ydelser....

--
Bjørn J.
~~wear sunscreen~~

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 18-03-06 17:51

> [...]
> årrække? fx nesa tager 179 om måneden bare for afbetalling for
> gravearbejdet. Så det vil helt sikkert bliver en god forretning parrelt

Så vidt jeg ved, gælder tilbuddet om gratis tilslutning kun i en begrænset
periode, hvad prisen bliver derefter ved jeg ikke.

Fra : Svend

Dato : 20-03-06 07:17

Jesper Lauridsen wrote:
> "Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> wrote in message

> Så vidt jeg ved, gælder tilbuddet om gratis tilslutning kun i en begrænset
> periode, hvad prisen bliver derefter ved jeg ikke.

Det er så inkl. oprettelse og hardware, er dit også det ?

--
Svend

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 21-03-06 10:27

> Det er så inkl. oprettelse og hardware, er dit også det ?
>
> --
> Svend

Jeg mener vi skal betale 999,- i oprettelse og mht. til hardware, bliver jeg
dog svar skyldig.

Fra : Svend

Dato : 24-03-06 05:16

Jesper Lauridsen wrote:
> "Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> Jeg mener vi skal betale 999,- i oprettelse og mht. til hardware, bliver jeg
> dog svar skyldig.

Ja forskellen er jo tydeligvis at comx kun kan bonge deres nye kunder
for gravearbejdet, hvorimod et elselskab sikkert har en stor pengekasse
lavet af en masse elkunder. Med de priser comx tager for produkterne får
de aldrig en stor pengekasse.

--
Svend

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-03-06 16:52

> [...]

> umiddelbart kunne se omkring deres fiber, er at de grave i Storkøbenhavn,
> Grindsted ligger trods alt et _lille_ stykke fra storkøbenhavn....

Hej Bjarke

Tak for din henvendelse.

Det er helt korrekt at det er ComX som er indholdsleverandør i Grindsted.

Hvis du har yderlige spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte mig.

Med venlig hilsen
Joan Locht
Salgs- og kundeserviceelev

Sydvest Energi Salg A/S
Kundeservice
Ravnevej 12
6705 Esbjerg Ø
Telefon +45 76 14 88 00
Direkte +45 76 14 81 34
joan.locht[a]sydvestenergi.dk

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 21-03-06 10:23

> Hej Bjarke
>
> Tak for din henvendelse.
>
> Det er helt korrekt at det er ComX som er indholdsleverandør i Grindsted.
>
> Hvis du har yderlige spørgsmål er du meget velkommen til at kontakte mig.
>
> Med venlig hilsen
> Joan Locht
> Salgs- og kundeserviceelev
>
> Sydvest Energi Salg A/S
> Kundeservice
> Ravnevej 12
> 6705 Esbjerg Ø

Ja, det var selvfølgelig nemmere at gå direkte til kilden :)
Men så ryger TV3 og 3+ jo - uha uha, sikke et rama-skrig! :)

Tak for din indsats.

Fra : Lars Pedersen

Dato : 29-03-06 20:54

Hej
Fundet på deres suport side under driftstatus

SVE og ComX arbejder intenst med at løse problemet

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 29-03-06 21:31

"Lars Pedersen" <lars@chiptech.dk> wrote in message
> Hej
> Fundet på deres suport side under driftstatus
>
> SVE og ComX arbejder intenst med at løse problemet

Ja, den har jeg også set, men SVE er ikke helt nemme at hitte ud af.
Nogle steder (Agerbæk og Blaabjerg) benytter de sig af Dansk Bredbånd, men
de har åbenbart valgt at bruge ComX til Grindsted.

Nå, men vel så bare håbe at ComX på et tidspunkt får TV3 og 3+ tilbage i
TV-pakkerne - inden jeg bliver halshugget af kæresten *G*

Fik forresten lagt Fiberkablet ind i dag (29/3), nu mangler de bare at
konfigurere en eller anden switch i et skab, så er jeg oppe at køre :)

Fra : Lars Pedersen

Dato : 30-03-06 20:03

SVE er syd vest enrgi i agerbæk er det ikke fiber der bruger de bynettet har
fler bekendte der, de bruger ComX til deres fibernet har snakket med en på
sve har lige bestildt det til mig selv i Esbjerg