Zymbalta
Fra : Helle

Dato : 16-03-06 17:19

Hejsa

Er der nogen herinde der får Zymbalta mod depression/psykiske problemer og
er det rigtigt at det nedsætter appetitten og dermed er godt hvis man er
overvægtig? jeg lider af psyk. problemer og er blevet overvægtig af anden
antidpressiv medicin og har så hørt at ovennævnte skulle nedsætte appetitten
så man taber sig. Er det korrekt?

mvh Helle

Fra : Odin

Dato : 16-03-06 18:02

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen herinde der får Zymbalta

Nu spiser jeg ikke den slags, men iflg. lægemiddel information er en kendt bivirkning
nedsat appetit, dog kun på mellem 1 og 10 % af patienterne. Så sammenholdt med alle
de andre kendte bivirkninger er det vist ikke risikoen værd.

(Bivirkninger: Mundtørhed, kvalme, obstipation, træthed, nedsat appetit.Dyspepsi,
opkastning, diarré. Hedeture. Svimmelhed, tremor, somnolens, søvnforstyrrelser,
angst.Øget svedtendens, hudkløe. Nedsat libido, anorgasme, erektil dysfunktion.
Sløret syn. Seksuelle forstyrrelser.)

Odin

Fra : Helle

Dato : 16-03-06 18:32

"Odin" <ORG_1485@yahoo.com.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> somnolens, søvnforstyrrelser, angst.Øget svedtendens, hudkløe. Nedsat
> libido, anorgasme, erektil dysfunktion. Sløret syn. Seksuelle

Det lyder til at være de samme bivirkninger som dem jeg i forvejen tager
(Cipramil)

Fra : Odin

Dato : 16-03-06 18:49

"Helle" <mail@hellenielsen.dk> skrev i en meddelelse

> Det lyder til at være de samme bivirkninger som dem jeg i forvejen tager (Cipramil)

Ikke helt Cipramil giver forøget appetit, ikke nedsat som Cymbalta
Plus en helt masse andet skrammel.

Odin

Fra : Brian

Dato : 17-03-06 10:21

zymbalta findes ikke i medicin håndbogen.Så kan desværre ikke hjælpe omkring
bi-virknnger

Fra : Odin

Dato : 17-03-06 17:21

"Brian" <mms@sol.dk> skrev i en meddelelse
> zymbalta findes ikke i medicin håndbogen.Så kan desværre ikke hjælpe omkring
> bi-virknnger

Prøv at stave det rigtig: Cymbalta

Odin

Fra : Gamle