Detecte mobiltelefon
Fra : Thrane

Dato : 16-03-06 17:05

Hej

Beklager hvis jeg er havnet det forkerte sted.
Jeg har ledt længe på nettet, men intet fundet...

Jeg vil gerne kunne detecte om en bruger kommer ind på mit website via en
mobiltelefon og derefter sender ham til en ny side!?
Kan godt få det til at virke med PDA'er og andre enheder der benytter
Windows CE, men er der nogle der har nogle gode forslag?

Hilsener
Thrane

Fra : Benny Nissen

Dato : 16-03-06 17:38

Thrane ramte sit keyboard den 16-03-2006 17:04 og fik dette ud af det:

> [...]
> Kan godt få det til at virke med PDA'er og andre enheder der benytter
> Windows CE, men er der nogle der har nogle gode forslag?

Så kan man spørge, hvorfor du vil det ?

Hvis det har noget med layout at gøre kan det styres med css
media="handheld"

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Thrane

Dato : 16-03-06 18:27

"Benny Nissen" <news@bennynissen.dk> wrote in message
> [...]
>
> Så kan man spørge, hvorfor du vil det ?
>
> Hvis det har noget med layout at gøre kan det styres med css

Kender godt til at styre css'en, men jeg har mange komplekse sider, der ikke
sådan lige vil kunne laves om med css, så vil jeg hellere lave specialsider
til disse enheder, som jeg gør det med PDA'er...

Thrane

Fra : Thrane

Dato : 21-03-06 18:44

"Thrane" <noreply@noreply.dk> wrote in message
> [...]
> Kan godt få det til at virke med PDA'er og andre enheder der benytter
> Windows CE, men er der nogle der har nogle gode forslag?

Slet ingen gode forslag!?

Thrane

Fra : terje

Dato : 21-03-06 19:09

Thrane wrote:

> Slet ingen gode forslag!?

Hva med Google: user agent mobile phone

terje?

Fra : Jesper

Dato : 21-03-06 23:08

Fandt denne kodestump.

<%
If InStr(Request.ServerVariables("HTTP_USER_AGENT"), "Mozilla") Then
'<------begin content for internet explorer or netscape navigator----->
%>
<head>
<title>your title here!</title>
</head>
<center>
<h1>your HTML content here!</h1>
</center>
<%
'-------end content for internet explorer or netscape navigator------->
else
'check what the user browser can accept
if instr(Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT"), "application/xhtml+xml")
Then
'the browser supports XHTML MP
'<-----begin xhtml content here------>
Response.Buffer = True
Response.ContentType ="application/xhtml+xml"
%>
<?xml version="1.0" encoding="utf-8"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD XHTML Mobile 1.0//EN"
"http://www.wapforum.org/DTD/xhtml-mobile10.dtd" >

<head>
<title>Your title here</title>
q { font-face: arial; color: red; font-size: 18px }
code { font-face: courier; color: blue; font-size 10px }
cpy { font-face: arial; color: red; font-size 5px }
</head>
<q>HELLO HEADING!</q>
<code>your XHTML content here</code>
<%
'<-----end xhtml content here----->
else
if instr(Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT"), "text/vnd.wap.wml") Then
'the browser supports only wml
'<-----begin wml content----->
Response.Buffer = True
Response.ContentType ="text/vnd.wap.wml"
%>
<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN"
"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">
<wml>
<card id="p1" title="your title here">
your wml content goes here....
</card></wml>
<%
'<-----end wml content------->

'for other mobile browsers that supports text/html
else
if instr(Request.ServerVariables("HTTP_ACCEPT"), "text/html") Then
'the browser supports text and html
'<-----begin text/html content----->
Response.Buffer = True
Response.ContentType ="text/html"