Northbridge køler på DFI NF4 INFINITY
Fra : N I E L S

Dato : 16-03-06 16:21

Hej grp.

Jeg skal have afmonteret chip-køleren (Northbridge-cooler) på mit DFI NF4
INFINITY
http://us.dfi.com.tw/Product/xx_product_spec_details_r_us.jsp?PRODUCT_ID=3609&CATEGORY_TYPE=LP&SITE=US .

Den sidder fast med 2 plastic-dingenoter. Man kan løfte disse to lidt, men
køleren frigøres ikke. Jeg kan ikke komme ind bag bundkortet uden af
afmontere det, og det vil jeg jo gerne prøve at undgå.

Er der nogen der kender tricket?

MVH
N I E L S

Fra : CopyCat

Dato : 16-03-06 21:18

..

> Er der nogen der kender tricket?

Hvis du ikke afmonterer bundkortet, så er vold vist den eneste løsning ..
men igen, hvis du skal bruge stifterne til den nye profil. så lad være med
at bruge volden ..

~~Frank .,

Fra : N I E L S

Dato : 17-03-06 15:43

CopyCat wrote:
> [...]
>>

> Hvis du ikke afmonterer bundkortet, så er vold vist den eneste
> løsning .. men igen, hvis du skal bruge stifterne til den nye profil.

Du mener altså at det kan lade sig gøre, ved at afmontere bundkortet?
N I E L S

Fra : CopyCat

Dato : 17-03-06 23:51

> Du mener altså at det kan lade sig gøre, ved at afmontere bundkortet?

Ja .. normalt er det sådan nogle stifter med modhagere som er puttet igennem
et hul. så du skal om på den anden side og klemme modhagerne sammen med en
lille tang eller en pincet.

og der sidder normalt også en fjeder i dem, som holder kølepladen ned mod
chippen, det er nok derfor at du kan løfte den lidt ..

~~Frank .,

Fra : N I E L S

Dato : 18-03-06 00:11

CopyCat wrote:

> [...]
>
> og der sidder normalt også en fjeder i dem, som holder kølepladen ned
> mod chippen, det er nok derfor at du kan løfte den lidt ..

Glimrende. Det vil jeg prøve. Tak!
N I E L S