Andet multimedie
bentjuul 3670
Guldskrift i PS CS 8.0.1
Fra : Ukendt

Dato : 16-03-06 15:22

Hejsa
Jeg vil gerne have skrevet et banner til min hjemmeside med guldskrift, jeg
har prøvet at lede en del på nettet, men det jeg har fundet har ikke rigtigt
virket for mig, nok også fordi jeg har fundet noget til andre versioner af
Photoshop, og samtidig med at jeg ikke god til engelsk.
Jeg har selv Photoshop CS 8.0.1 på dansk.
Jeg vil gerne have det lidt som vist på denne side:
http://www.grafx-design.com/06photo.html , men jeg har desværre ikke kunnet
få det til at virke.
Er her en der vil hjælpe mig med at skrive en kort "manual" til guldskrift,
på dansk til min Ps CS

Venligste hilsener fra Mikkel

Fra : Steen

Dato : 16-03-06 19:25

> [...]
kunnet
> få det til at virke.
> Er her en der vil hjælpe mig med at skrive en kort "manual" til

kig på www.prodic.dk
Vælg linket "timen starter her"
Vælg guldtekst

Held og lykke
Steen

--
http://www.gral.dk
links for photoshop entutiaster

Fra : Ukendt

Dato : 16-03-06 21:23

Tak skal du have, men jeg har desværre prøvet den, og et eller andet må være
skrevet forkert, .. .eller ?
Jeg har fulgt den112 % slavisk, og det første der sker er at når jeg
markerer (selection) min tekst sker der ikke noget andet end at min tekstbox
bliver markeret når jeg trykker "ctrl", .. ok, jeg klikker da også på den
med musen (venstre museknap) men det hele (markeringen)forsvinder jo så
snart jeg slipper "ctrl" igen, og det hele ligner sig selv igen fra før den
selection, .. ok, der sker måske noget "bagved"
senere har jeg også prøvet "ctrl" højreklik og "marker alt", .. men nej,
heller ikke det er rigtigt ifølge min stædige photoshop.
jeg laver et lag mere som nævnt, og jeg skal "fyld selection med hvid", ..
øhhh, hvilken selection??, .. der skete jo ikk noget
Da jeg prøvede at "marker alt" med højreklik på tekstbox, havde jeg fint nok
teksten markeret, men den ska jo igen dækkes af et nyt lag, .. og så er der
jo igen ikk noget der virker
og nu er det hele jo dækket af det nye lag, ... ok, jeg har selvfølgelig
prøvet at aktivere de andre lag igen, og byttet rund på alt muligt for at få
det til at virke, men ingenting vil virke for mig, ... hmmm ??
Er det mig eller min photoshop der er ved at blive tosset ?

Mvh
Mikkel

Fra : steen

Dato : 17-03-06 12:56

> [...]

> det til at virke, men ingenting vil virke for mig, ... hmmm ??
> Er det mig eller min photoshop der er ved at blive tosset ?

Det var godt nok en kryptisk forklaring :)

Prøv i stedet at gøre som følger:
- lav et tekstlag og skriv et P
- du har nu to lag. Et baggrundslag og et tekstlag
- gå nu op i menuen "vælg" og tryk på "indlæs det valgte"
- checkboksen inverter skal være uden et "v" og der skal være prik i "nyt
valg"
- vælg herefter OK

Held og lykke
Steen

Fra : Kurt Lund

Dato : 17-03-06 17:46

"Mikkel" <lpm-snabela-it.dk> skrev:

en ordentlig svada.

Mikkel. Inden du går i gang med et stort program som Photoshop ville det
være godt at du fik styr på det allermest elementære. Det er undskyldeligt
at være begynder, men når du ikke kan følge så simple instruktioner som på
Prodic, så har du slet ikke styr på noget som helst.

Det ville måske være en rigtig god ide at /købe/ et billigere program mere
rettet mod din målgruppe, f.eks. Photoshop Elements. Så får du også en
manual, som du forhåbentlig kan blive klogere af.

--
Kurt Lund