Det gratis stykke af Gudenåen lige før Ran~
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 16-03-06 15:17

Hej NG.

Hvordan er det gratis stykke af Gudenåen lige før Randers ?
Jeg mener her stykket mellem Laksegården og Randers Bro:
http://www.dagkort.dk/forening/pdf/0056-01.pdf

Hvor fanges hvad ?

Havde overvejet en tur til det område hvor jernbanen krydser åen kort
ingen motorvejen.

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-03-06 09:06

Christian B. Andresen wrote:
> [...]
>
> Hvor fanges hvad ?
>
> Havde overvejet en tur til det område hvor jernbanen krydser åen kort

Er der virkelig ingen som kender noget til det stykke ?

--
Christian
http://www.yee-haw.dk

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 22-03-06 19:46

Hej Christian

Jeg skrev engang for nogle år siden dette:

http://www.lilleaaen.dk/default.asp?content=artikel&groupID=9

De seneste år har jeg dog ikke fået gjort væsentligt noget ved fiskeriet på
strækningen. I den tid har åen udviklet sig ganske væsentligt, og der er en
del, især blandt de, der er yngre end jeg, som har mere viden om fiskeriet,
som det ser ud i dag.

Et godt sted at følge med er i Fiskeavisens artikler. Både Frank Sjøgreen,
som er lokalredaktør for østjylland, og Henrik Hansen, som skriver spalten
"Hansen fisker" (og i øvrigt er en superdygtig lystfisker) kender
strækningen som deres egne bukselommer.

Ellers kan jeg anbefale dig at kigge på Henrik Leths sider www.brakvand.dk.
Henrik gør en del i at fiske med flue på strækningen efter alt andet end de
traditionelle fluefisk.

mvh

Steen Lindkvist Nielsen

http://www.lilleaaen.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 23-03-06 10:11

Steen Lindkvist Nielsen wrote:
> [...]
> Henrik gør en del i at fiske med flue på strækningen efter alt andet end de

Mange tak, det var et par gode links

--
Christian
http://www.yee-haw.dk