Problemer med at skrive som både indeholde~
Fra : kim

Dato : 16-03-06 12:59

Jeg er ved at lave en "do" lykke hvori jeg gerne vil have et pop
up link med.

Jeg vil gerne have nedestående linie skrevet ind i en
Response.Write linie.

Men da original linein både indeholder " og ', så driller det
mig.

linien er som følger:

onclick="popup('InterneAftalerILBPopUp.asp','mitvindue','800','11
00');" target="_self">

jeg kan selvfølgelig ikke bare skrive:
Response.Write ("<a href="#"
onclick="popup('InterneAftalerILBPopUp.asp','mitvindue','800','11
00');" target="_self">")

Men gerne noget i den stil

Er der nogen som kan hjælpe mig.

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-03-06 13:33

kim skrev:

> Men da original linein både indeholder " og ', så driller det
> mig.

Tricket er at escape "-tegnet - det gøres ved at dublere alle
forekomster i strengen.

Eksempler:

   Response.write "Her er et ""-tegn"
   Response.write "Her er to mere: "","""
   Response.write "Her er i alt tre ""-tegn"""""

> onclick="popup('InterneAftalerILBPopUp.asp','mitvindue','800','11
> 00');" target="_self">

Det har godt nok ikke meget med asp at gøre, men jeg vil foreslå
dig en bedre måde at åbne pop op'en på:

onclick="popup(this.href,this.target,'800','1100'); return
false;">

På den måde sikrer du at linket også virker uden javascript - se
evt. artiklen her: <http://infimum.dk/HTML/JSwindows.html#ref_3_4>

Udskrevet med asp bliver det til:

Response.write "<a href=""InterneAftalerILBPopUp.asp""
target=""mitvindue""
onclick=""popup(this.href,this.target,'800','1100'); return
false;"">"

(på én lang linje).

Metoden er at erstatte alle dobbelte anførselstegn (") i teksten
med to dobbelte anførselstegn ("") - og derefter tilføje et
anførselstegn uden om hele strengen. Hvis man bruger en editor med
syntaksfremhævning af asp/vbscript-kode, vil det være let at se om
man har et passende antal anførselstegn.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : kim

Dato : 16-03-06 13:57

Hej Jens. Takker mange gange for dit gode svar

Hvis jeg skal brge dit forslag, er det så ikke også muligt at fjerne
adresselien og øvrige linier i toppen af vinduet.

> onclick="popup(this.href,this.target,'800','1100'); return
> false;">

Hilsen kim

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-03-06 14:13

kim skrev:

> Hvis jeg skal brge dit forslag, er det så ikke også muligt at
> fjerne adresselien og øvrige linier i toppen af vinduet.

Jo da - det styres med kaldet til window.open. I dit eksempel
brugte du en hjemmelavet javascriptfunktion (popup), og det
overførte jeg bare til den ændrede udgave. Hvis du skal ændre
egenskaber for vinduet, skal du rette i den funktion.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : kim

Dato : 16-03-06 13:35

Nu har jeg fået det skrevet rigtigt, men har stadig problemer.

Linket virker ikke

når jeg ser kilden i browseren ser linien sådan her ud:

onclick='popup('klade.asp','mitvindue','800','1100');'target='_self'

Men skal stadig se sådan her ud:

target="_self">

Alle " tegne er erstattet med med ' tegnet, og jeg tror at det er
problemet.

Kan dette løses, eller er det helt umuligt at få skrevet et pop upå
link ind i asp kodning.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-03-06 13:38

kim skrev:

> Alle " tegne er erstattet med med ' tegnet, og jeg tror at det
> er problemet.

Netop.

> Kan dette løses, eller er det helt umuligt at få skrevet et
> pop upå link ind i asp kodning.

Se mit andet svar i tråden. Der er intet til hinder for at lave pop
op-links i asp - alt hvad man kan lave med ren html kan også laves
i asp.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : kim

Dato : 16-03-06 14:10

Jeg skrev dette samtidig med at du svarede på den første.
Så de krydsede hinanden.