Tilpasning af hyperlinkpanel
Fra : Peter Westh

Dato : 16-03-06 11:22

Jeg har et spørsmål om mulighederne for tilpasning af Frontpages
hyperlinkpaneler. Det, jeg gerne vil lave, er en lodret, punktopstillet
liste med links. Men det er ikke en mulighed med de
standardtypografier, der følker med Frontpage.

Hvis jeg vælger "brug sidens tema" - og der er ikke noget tema på
siden - oprettes panelet som en række links, adskilt med linjeskift

Det nærmeste jeg er kommet en løsning er at vælge den typografi, der
hedder "Et HTML-format, hvor hvert hyperlink er understreget", og så
redigere i webbottens kode som følger:

Her er webbottens standardkode:

1. <!--webbot bot="Navigation"
2. S-Type="sequence"
3. S-Orientation="vertical"
4. S-Rendering="html"
5. B-Include-Home="FALSE"
6. B-Include-Up="FALSE"
7. U-Page="sid:1011"
8. S-Btn-Nml="&lt;A
HREF=&quot;#URL#&quot;TARGET=&quot;#TARGET#&quot;&gt;#LABEL#&lt;/A&gt;"

9. S-Btn-Sel="&lt;U&gt;#LABEL#&lt;/U&gt;"
10. S-Btn-Sep="&lt;br&gt;"
11. S-Bar="Underlined" -->

- og jeg har så ændret linje 10 til

S-Btn-Sep="&lt;/li&gt;&lt;li&gt;"
jeg så fjernet understregningen af det menupunkt, der ikke har noget
link, i linje 9.

Det virker - et stykke tid!. Før eller siden "opdager" Frontpage at
der er noget uldent ved den ændrede webbot-kode, og holder op med at
vise linkpanelet. Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvorfor det år alt,
men det gør det.

Er der en reglementeret og holdbar måde at gøre det samme på?

En anden løsning som virker logisk er vel at lave et tema, men jeg kan
ikke se hvordan man kan tilpasse html-formatteringen i
navigationspaneler. Er det muligt, og hvordan?

Jeg ved at jeg kunne vælge at kode mig ud af problemet med noget asp
eller lignende, men websitetet skal vedligeholdes af en absolut novice,
så jeg vil gerne have en løsning

På forhånd tak

Peter