Forberedelser til fugleinfluenzaen.
Fra : Lyrik

Dato : 16-03-06 01:21

Amerikanske forskere har undersøgt frosne lig dræbt af den mystiske "Spanske
syge" i 1918, hvor 20 millioner mennesker døde.
De har konstateret at det drejer sig om fugleinfluenza. Meget godt at vide
med en ny på vej.

Jeg har lige intervievet en åndsfrisk og intelligent gammel dame hvis
familie blev ramt af den spanske syge omkring 1918. Her får vi nogle
oplysninger som gør os meget klogere(mig i hvert fald)
De falder i tråd med den professor som i dag i TV blev udspurgt om de cirka
100 dødsfald vi har haft fortrinsvis i Asien. De døde af lungebetændelse.

Nu vender vi tilbage til damen. Hendes to søskende blev først syge af
influenzaen. Derefter blev hun selv syg af den lige inden hun skulle i
skole. Ingen af dem døde. Hendes eget tilfælde satte sig i halsen så hun
ikke kunne tale i 14 dage.

Jeg går damen nærmere på klingen og får følgende interessante oplysninger at
vide:
-Lige et indskud-de officielle nuværende tal på døde i DK af den spanske
syge er et estimat på 11000.
Damen havde gjort andre erfaringer. Halvdelen af alle mennesker hun kendte
døde. Fortrinsvis folk i 30-40 årsalderen.
Så hun mente det var langt større tal som hun havde opfattet situationen.
Gaden var fyldt med folk. Dagen efter var der kun de halve. Det var når
ligene var båret ud om natten.
Men nu kommer noget interessant: INGEN af dem døde af influenzaen! De døde
af den lungebetændelse som fulgte i kølvandet på den!(der var ingen
penicillin dengang.)

Det var grunden til at hun selv og de to søskende ikke døde-INGEN af dem fik
lungebetændelsen i forlængelse af influenzaen.

Så jeg konkluderer:
Bliver der en pandemi, så gælder det om at undgå lungebetændelsen i
kølvandet af influenzaen.
Og får man den gælder det om at få penicillin imod den. Måske allerede ved
optakten til influenzaen.(men jeg er ikke læge)
Mærkelig nok har ingen endnu i kølvandet på de 100 døde i Asien stillet
spørgsmålet:

Fik de da ingen behandling imod lungebetændelsen?? Er det en lungebetændelse
som antibiotika ikke virker overfor??

Hilsen
Jens

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 16-03-06 07:34

> [...]
> "Spanske syge" i 1918, hvor 20 millioner mennesker døde.
> De har konstateret at det drejer sig om fugleinfluenza. Meget godt at vide

Fint klaret - det "fugleinfluenza" fordi det rammer "fugle". Og det har
taget 10 år at ramme Danmark på trods af at det er "meget smittefarligt".
Der er ledt højt og lavt de seneste 6 måneder og først nu har man fundet
nogle ganske få fugle.

Fjerkrærådet beskytter sine egne interesser. Det har intet med faren for at
vi mennesker bliver syge at gøre, så nu vil jeg gå ned og lukke hønsene ud.

Mvh Maria

Fra : Lyrik

Dato : 16-03-06 13:09

"Lyrik" <lyrikfjern@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Damen havde gjort andre erfaringer. Halvdelen af alle mennesker hun kendte
> døde. Fortrinsvis folk i 30-40 årsalderen.
+++++++++++++++++++++++++++++
Jeg tillader mig lige at "brainstorme" dette faktum.

Ifølge professoren fra TV (hvis navn jeg ikke fik fat i) rammer den nye
influenza alle aldersgrupper.

Hvis vi går tilbage i tiden til sidste epidemi, gik den især ud over de
30-40 årige. Gik ud over vil jeg oversætte = "dem der døde."
I betragtning af at de der døde, døde af den medfølgende lungebetændelse,
tegner der sig et billede:

De 30-40 årige var "skaffedyrene" de erhvervsaktive. De som ikke blev hjemme
på grund af lidt influenza men gik ud i det danske vejr og arbejdede og
svedte med den. De smittede hinanden og fik lungebetændelse af ikke at ligge
pakket ind under en dyne.
Derfor denne overdødelighed i denne gruppe.
Til sammenligning-de tre omtalte børn var hjemmeboende og lå i sengen og
varmede sig. De fik ikke lungebetændelse og overlevede.

Brainstorming slut

Hilsen
Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-03-06 10:45

> [...]
> Til sammenligning-de tre omtalte børn var hjemmeboende og lå i sengen og
> varmede sig. De fik ikke lungebetændelse og overlevede.

Brainstorming, betyder vist, at man har givet sig tid, til at tænke over
noget. Havde du været opmærksom, så ville du ikke have været i tvivl om, at
FI'en her, specielt er farlig for børn og gamle. Logisk nok, børn har ikke
antistoffer fra 30 års forskellige influenzatyper, og dermed lettere for
virussen at angribe. De er dog, en lille smule beskyttede, for de har da
arvet nogen kampkraft fra deres forældre, så helt forsvarsløse er de ikke.
Det kan de gamle til gengæld være, for deres immunforsvar, må antages at
være på vej, ned ad bakke, og kan derfor allerede være svækket i alvorlig
grad, og hvis der så kommer sådan en FI som de aldrig har haft noget forsvar
mod, så bliver den livsfarlig. Vel sådan ca svarende til, hvad vi kan
sammenligne med en A influenza.

Brainstorming... Betyder også, at man burde undre sig, hvorfor når man taler
om, en sygdom, som efter sigende skulle kunne have Pandemiske egenskaber, at
disse lande, der ude hvor de kræver respekt... Behandler sygdomme, som de
tilsyneladende, ikke aner en skid om... Men alligevel først fortæller
omverdenen, om sygdommen, efter 100 mennesker er døde af den. Siden den
verdensdel stadig er befolket, er den umiddelbare fare, nok ikke helt så
stor.

Brainstorming... Betyder det, at vi lukker alle fugle inde, og håber på den
flyver over os.... Lufter vores hunde og katte i snor, og håber på, at de
undlader at trække vejret så længe. Ja ja, hvis hjernen er lille nok, så er
det nok svaret, for det må have afstedkommet en hjernestorm at udtænke det.

Nu kunne man jo godt lave en hel parodi på " En And " og det er ikke en and,
jo det er jo det, det er... Det er jo " En And ", altså sådan en med fjer og
hele baduljen, og den siger vak vak vak, og spiser franskbrød, hvis man
giver den noget. Den indeholder svarene... Men jeg har intet hørt om, at man
bruger den. Der går en hel kalkunfarm, som aldrig har været fritgående, som
er smittet med H5N1. Det skulle sgu ikke undre mig, om de ikke har gasset
hele bundtet.
Sådan umiddelbart, den største samlede bestand vi endnu har hørt om, der
skulle være smittet, som alle dage har levet indelukket, og her snakker vi
ikke mellemøsten, men Frankrig. Hvis jeg ikke husker helt tosset, så var det
vel nærmest ved et tilfælde, at man opdagede det... Så her kunne vi få en
hel farm, af kalkuner, som der kunne udnyttes i kampen mod FI... Men som
sagt, det skulle ikke undre mig, om de ikke har gasset hele lortet, og
troet, at de nu havde reddet verden, hvor det snarere, var det modsatte der
var tilfældet. Man kurerer ikke en sygdom, ved at slå patienten ihjel.
Men hvis vi bruger lidt Brainstorming, så var her da løsningen på vores
stigende sygehusbudget ...

Hvor mange mennesker, har gennem tiden gået og givet hinanden skylden, for
at have smittet hinanden med influenza.
Nå ja, gør som jeg, opgiv at tælle. Men en helt anden snak, hvor mange af
jer, har været så meget alene, i en passende tid, så de ikke umiddelbart kan
finde ud af, hvem og hvor mange, der kunne have smittet vedkommende. Det er
vist, pudsigt nok, alligevel ret mange, som egentligt har prøvet dette, og
alligevel, fik de influenza. Altså, det hjalp ikke spor, at isolere sig.
Ved at dyrke lidt Brainstorming, på min egen hjerne, kommer jeg frem til
noget ret så pudsigt, jeg er stort set altid, lidt småforkølet, men ved
nærmere eftertanke, tror jeg faktisk ikke, at jeg nogensinde har haft
influenza. Når jeg har hørt, hvordan folk har haft det, når de har haft
influenza, så har de haft det meget værre, end jeg, selv når jeg har haft de
værste forkølelser, og sådan en tur, har de, en måske endda to gange, hvert
år, og jeg har måske en slem forkølelse hvert syvende år... Jamen hvorfor,
hvorfor får jeg aldrig influenza, og måske endnu vigtigere, hvorfor får de
det altid. Så set fra mit sysnpunkt, så skal der findes et middel mod FI,
og det skal jo helst være før, vi har fået slået alle fuglene ihjel. Det
er, så vidt jeg lige har kunnet se, det eneste vi har opnået i denne sag,
indtil videre.
Dræbt en masse fugle, og som vi så i TV, så slet ikke på nogle pæne måder.
Hvem husker ikke billederne, af brændende fugle, der prøvede på at slippe
væk, og så siger folk, at Søren Ryge er et ondskabsfuldt bæst, når han
viser, hvordan man afliver en fugl. Der var åbenbart alligevel nogle, som
burde have set lidt mere, på Søren Ryge.

Her er det så nok på sin plads, at sige tak, til den udholdende læser, der
nåede helt herned.
Men denne Brainstorming, er lavet i min stakkels lille underbemandende
hjerne, der har en 7 klasses afgangseksamen fra folkeskolen. Så det er ikke
sikkert, at mine antagelser er rigtige, og indrømmet, jeg er ingenting, og
jeg har aldrig været noget, og jeg tror aldrig jeg bliver til noget... Men
dog, har jeg ofte, fanget de såkaldte Experter, i at sige noget forbandet
vrøvl. Så er det jeg siger. Det er godt nok synd, at de har gået i skole i
så mange år, og så står jeg, med min stakkels lille indtørrede hjerne, og
siger det er noget vrøvl. Det er ikke så slemt, at jeg siger det... Men når
jeg så også får ret.. Så må være pinligt.

Sig mig, er der slet ikke nogen af jer, der har det på samme måde ????

M.V.H....Benny..

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-03-06 15:51

Den 16-03-06 01.21 skrev Lyrik følgende:

> Så jeg konkluderer:
> Bliver der en pandemi, så gælder det om at undgå lungebetændelsen i
> kølvandet af influenzaen.

Kontakt straks Nobel-komiteen!

> Mærkelig nok har ingen endnu i kølvandet på de 100 døde i Asien stillet
> spørgsmålet:

Måske lægerne har brugt fakta i deres arbejde i stedet for at holde sig
til hukommelsen hos en gammel dame.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs om nyhedsgrupperne, hvordan de opstod, hvordan de bruges, og læs

Fra : Lyrik

Dato : 17-03-06 00:59

> Kontakt straks Nobel-komiteen!
++++++++++++++++++++++++++++++
Dine sure opstød er off topic. Har jeg sagt noget forkert kan du jo rette
dig med en af dine eksperter i hånden....Hmmm..hvorfor mon jeg ikke hører
noget...jeg skulle måske kontakte Nobelkommitéen..?

Hilsen til jantelovsfjolset Kim fra Nobelkandidaten Jens.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 17-03-06 07:51

Den 17-03-06 00.58 skrev Lyrik følgende:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> skrev i en meddelelse

> Dine sure opstød er off topic.

Ikke mere end dine spekulationer om, at det er lungebetændelse, der gør
fugleinfluenza farlig. Vel og mærke spekulationer, der er baseret på en
gammel dames erindringer om den spanske syge i 1918.

> Har jeg sagt noget forkert kan du jo rette
> dig med en af dine eksperter i hånden....

Dem tror du vist alligevel ikke på, eftersom du stiller spørgsmålstegn
ved, om de kan finde ud af at give antibiotika.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Brug computeren som båndoptager, og optag direkte i mp3-formatet med det

Fra : Lyrik

Dato : 17-03-06 09:26

> Ikke mere end dine spekulationer om, at det er lungebetændelse, der gør
> fugleinfluenza farlig. Vel og mærke spekulationer, der er baseret på en
> gammel dames erindringer om den spanske syge i 1918.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Se der overså du noget. Selve issuet omkring lungebetændelsens afgørende
rolle i de to så godt som ens sygdomme, blev bekræftet ikke alene af den
gamle dame som selv oplevede epidimien, men også af den professor(hvis navn
jeg ikke fik fat i) som har været interviewet flere gange på TV i de
forløbne dage.
Men denne meget vigtige detaljes afgørende rolle gik fuldstændig hen over
hovedet på den kvindelige journalist.
Hun skulle have spurgt ind til det.
Jeg bemærkede mig det og undersøgte denne detalje ved min "afhøring" af et
af de få nulevende ofre for den tilsvarende spanske syge.

> Dem tror du vist alligevel ikke på, eftersom du stiller spørgsmålstegn
> ved, om de kan finde ud af at give antibiotika.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Selvfølgelig kan læger finde ud af at give antibiotika. Men hvorfor døde de
96 smittede så i Asien af denne lungeinfektion? Det er 100.000 kroners
spørgsmålet.

Jeg vil gerne vide:
Skyldtes det dårlig tilgang til penicillin i fattige områder i Asien?
Skyldtes det forvirring om sygdommen, med deraf ubeslutsomhed overfor
behandlingen?
Eller skyldtes det andre ting. (for sen ordination af penicillinen?
Ukendskab til sygdommens stadier? Eller andet?)

Du mener at vi er i trygge hænder lægeligt set. "eksperterne sørger godt for
os" "Vi lever i den bedste af alle verdener."

Jeg mener at "Fedtmule stort set sætter dagsordenen!"
Jeg er Fedtmules assistent. Jeg prøver at give ham en lænestol og en drink
så han kan få hold på sine fedtmuletanker.

Hilsen
jens

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-03-06 09:41

> Jeg mener at "Fedtmule stort set sætter dagsordenen!"
> Jeg er Fedtmules assistent. Jeg prøver at give ham en lænestol og en drink
> så han kan få hold på sine fedtmuletanker.

Kunne fedtmule så ikke tænke over hvorfor der ikke er i tusindvis af fugle,
der er døde? Hvorfor der er under 200 smittede på 10 år i en verdensdel, der
er mere befolket end Bilka lørdag formiddag? Hvorfor det har taget 6 måneder
at finde en - gentager en - død fugl i Danmark?

Mvh Maria

Fra : Lyrik

Dato : 17-03-06 10:52

> [...]
> verdensdel, der er mere befolket end Bilka lørdag formiddag? Hvorfor det
> har taget 6 måneder at finde en - gentager en - død fugl i Danmark?

+++++++++++++++++++++++++++++++++
Kære Mariamule. Grunden til langsommeligheden er jo at man fra FN's side har
brugt store strategiske planer for at inddæmme sygdommen.
Dette skulle få Mariamule til at tænke på hvorfor FN har brugt så store
strategiske planer.
Her er hovedstrategens seneste udtalelse:
"En af FN's mest fremtrædende influenzaeksperter afviste i dag, at FN har
overvurderet faren fra fugleinfluenza og skabt unødig frygt for den farlige
variant H5N1.

"Særlig FN's sundhedsorganisation WHO har advaret mod en verdensomspændende
epidemi, og det er helt på sin plads," siger David Nabarro, som på
generalsekretær Kofi Annans vegne koordinerer FN's indsats mod influenza i
fugle og mennesker.

Han mener, at fundet af H5N1 skal tages som en advarsel."Jeg ville ønske, at
flere folk ville holde øje med de advarsler, som er givet. For i det øjeblik
pandemien starter, er det for sent at forberede sig," sagde han på et
pressemøde i Bruxelles."<tv2 nyhederne>

Mariamulen bemærker sig: "For i det øjeblik pandemien starter, er det for
sent at forberede sig,"

Med denne tråd er vi ved at forberede os Mariamule.

Vi håber ikke at pandemien starter. FN anstrenger sig med det bedste
middel:-karantæne.

Men der skal kun en gnist til, så starter pandemien. Gnisten kan være at en
almindelig influenzaramt person bliver smittet med fugleinfluenza. Den
almindelige influenza kan smitte fra menneske til menneske. Hvis der sker en
gen-afsmitning til fugleinfluenzaen således at denne får samme egenskaber,
ja så har vi pandemien.

Så i stedet for som du Mariamule, at håbe på at denne metamorfosis ikke
finder sted, så ekserserer vi alligevel systemet for at finde ud af den
bedste menneskelige strategi når/hvis pandemien kommer.

Når den kommer er det forsent at lægge strategi. Det ville svare til at man
lod fjenden invadere inden man udtænkte en forsvarsstrategi. Det er nu, før
en eventuel pandemi at strategierne skal være på plads. Foreløbig er det kun
hønsegårdsstrategier som bringes op på strategernes bord.

Så sæt dig i en god stol Mariamule. tag et glas af din yndlingssaftevand og
overvej din strategi, -hvis pandemien kommer.

Foreløbig slår det mig hvor tavse lægefedtmulerne er på dette område...

Hilsen

assistent til Mariamule

jens

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 17-03-06 12:53

> Foreløbig slår det mig hvor tavse lægefedtmulerne er på dette område...

Fordi det slet ikke er et problem for læger. Det er en hobby for aviserne
(de sælger mange aviser på skrækken for fugleinfluenza), politikkerne kan
vise handlekraft (det koster håndører, og så se det ud af noget), og måske
for et par enkelte dyrlæger - ok, en død fugl kan formentlig i virkeligheden
kun beskæftige en dyrlæge i ca 10 minutter.

Så problemet er, at der slet ikke er et problem. Og de rigtige problemer,
der koster maser af menneskeliv såsom trafikdræbte, aids, salmonella og
malaria, dem glemmer vi lige i hysteriet over en sygdom, der slet ikke
eksisterer.

Mvh Maria

Fra : Lyrik

Dato : 18-03-06 10:08

> [...]
> der koster maser af menneskeliv såsom trafikdræbte, aids, salmonella og
> malaria, dem glemmer vi lige i hysteriet over en sygdom, der slet ikke

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Det er ikke et problem -endnu. Men alle forskere taler om en mulig pandemi.
Har de noget belæg for det? Ja det har de.
For du må ikke overse at den sidste fugleinfluenza-den spanske syge-netop
muterede og gav sig til at udrydde -hvor mange?-Man siger 20 millioner i
Europa. Man tror 11.000 i Danmark, men uden at have de konkrete tal.
En samtidig siger-halvdelen af befolkningen hvor hun boede-hvilket passer
glimrende med de tal vi har for Asien der netop siger omkring 50%.
50% af de smittede vel at mærke. Bliver hele befolkningen smittet? Næppe,
men vi ved godt at influenzaepidemier rammer temmelig mange.

En anden samtidig til den spanske syge jeg snakkede med sagde at "pesten"
som kom i kølvandet på 1. verdenskrig, garanteret havde noget at gøre med de
millioner af lig der var strøet ud over Europas slagmarker.
Vi kender jo "Åbenbaringens" ryttere hvor der efter krigens røde hest
følger hungersnødens sorte hest, igen fulgt af den gustengule hest-pesten
som følger i kølvandet på krigene.

Det er når folk er svækkede af krig og hunger at pesten slår hårdest.

Skulle man lede efter samme mønster i dag kunne man frygte at
fugleinfluenzaen ville fødes som menneskepest i et område som Afrika.

Hilsen
Jens

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-03-06 18:19

> Det er ikke et problem -endnu. Men alle forskere taler om en mulig
> pandemi. Har de noget belæg for det? Ja det har de.

Nej, de har ikke. Det er 10 år siden at fugleinfluenzaen opstod. Den er
stadig ikke muteret, ikke engang inden for fugle. Den er med andre ord ikke
speciel muterende - selvføgelig kan det ske, men det kan også ske at du
brænder inde i aften fordi din nabo har glem et stearinlys.

> Skulle man lede efter samme mønster i dag kunne man frygte at
> fugleinfluenzaen ville fødes som menneskepest i et område som Afrika.

Så er der nok større sandsynlighed for at AIDS muterer og slår os alle
sammen ihjel.

Mvh Maria

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-03-06 19:30

Den 18-03-06 18.19 skrev Maria Frederiksen følgende:

> [...]
> speciel muterende - selvføgelig kan det ske, men det kan også ske at du
> brænder inde i aften fordi din nabo har glem et stearinlys.

Tør du gætte på, hvad betegnelsen H5N1 betyder? Influenza muterer hele
tiden, og det gælder også fugleinfluenzaen. Og sammenligningen med
stearinlys holder ikke. Det berører blot en enkelt person eller i værre
fald en husstand og i værste fald måske også naboer. Får vi en pandemi -
uanset om det bliver fugleinfluenzaen eller en anden - snakker vi om
nogle helt andre tal.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis kabaler og bridge.

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-03-06 20:06

> Tør du gætte på, hvad betegnelsen H5N1 betyder? Influenza muterer hele
> tiden, og det gælder også fugleinfluenzaen.

"fugleinfluenza" er et begreb, der dækker ret mange varianter. H5N1 er en af
dem. Og nej, den er ikke muteret i 10 år.

>Og sammenligningen med stearinlys holder ikke. Det berører blot en enkelt
>person eller i værre fald en husstand og i værste fald måske også naboer.

Og H5N1 i Danmark har berørt EN musvåge og ingen mennesker - hvis man altså
ikke tæller med at hjemmeværnet må fare rundt og lede efter døde fugle,
fordi man ellers ikke kan finde nogen.

Mvh Maria

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-03-06 11:10

Den 18-03-06 20.05 skrev Maria Frederiksen følgende:

> "fugleinfluenza" er et begreb, der dækker ret mange varianter. H5N1 er en af
> dem. Og nej, den er ikke muteret i 10 år.

Mvh. Kim Ludvigsen
Really Slick Screeensavers: Flotte pauseskærme - med lydeffekter.
http://kimludvigsen.dk

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 19-03-06 13:54

Det er stadig H5N1 - det vil den ikke hedde, hvis den muterer. Så er det
nemlig en ny variant og får nyt navn.

Mvh Maria