Lægge talværdier sammen fra data[1]
Fra : Mads Madsen

Dato : 15-03-06 23:29

Hej Gruppe
Er lidt på bar bund med hvad jeg skal gøre med nedenstående script.
Jeg skal have lavet sådan at den tæller talværdier sammen fra
data[1]
Indholdet af fil.inc kunne fx se sådan ud:

0|1|
1|5|
2|4|
3|5|

<?
$fil = fopen("fil.inc", "r");
while (!feof($fil)){
$data = fgets($fil, 4096);
if (strlen(trim($data))==0) continue;
$data = explode("|", $data);

echo data[1]

}

fclose($fil);

echo samlede_talværdi_fra_data[1];
?>

Output: 1+5+4+5=15

Mvh Mads

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-03-06 23:42

Mads Madsen skrev:

> 0|1|
> 1|5|
> 2|4|
> 3|5|

> <?
$sum=0;
> $fil = fopen("fil.inc", "r");
> while (!feof($fil)){
> $data = fgets($fil, 4096);
> if (strlen(trim($data))==0) continue;
> $data = explode("|", $data);

> echo $data[1].'+'
$sum+=data[1];

> }
> fclose($fil);

echo ' = '.$sum;
> ?>

Der er en skønhedsfejl som det overlades til læseren at rette.

En nemmere måde at samle en fil op på:

   $filecontent = explode("\n", file_get_contents("fil.inc"));

Så kan du gennemløbe $filecontent som er et array og sætte:

   $data = explode("|", $filecontent[$nummer]);

--
Bertel

Fra : Peter Brodersen

Dato : 17-03-06 08:01

On Wed, 15 Mar 2006 23:42:16 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamfilius@lundhansen.dk> wrote:

>    $filecontent = explode("\n", file_get_contents("fil.inc"));

Det kan dog gøres kortere:
   $filecontent = file("fil.inc");
... med undtagelse af at sidste element indeholder en newline.

Egentligt pudsigt... før file_get_contents() lavede folk først
konstruktioner med fopen/fgets/fclose for at læse en fils indhold.
Derefter begyndte folk på implode("",file($file)) for en hurtigere
notation. Nu går det så tilsyneladende den anden vej

--
- Peter Brodersen
Find dig selv: http://map.ter.dk/

Fra : Mads Madsen