Demokrati over religion
Fra : @

Dato : 15-03-06 22:25

Meget læseværdigt:
http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3613604

en lille smagsprøve:
<<<<<<
Jeg er bange for, at vores livsform ikke overlever konfrontationen med
den middelalderlige absolutisme i islam, hvis vi ikke sætter hælene i
og bliver klare på vores værdier og vores demokratis principper. Lad
os vende ordet islamofob om til noget positivt på linie med ordet
demokrat, fordi islam ikke anerkender og ikke vil anerkende, at
demokratiet står over religionen. Demokratiet bør være islamofobisk,
for islam vil ikke demokratiet noget godt. Tværtimod.
<<<

Fra : Bo Warming

Dato : 15-03-06 23:56

"@" <1@invalid.net> wrote in message
> [...]
> demokratiet står over religionen. Demokratiet bør være islamofobisk,
> for islam vil ikke demokratiet noget godt. Tværtimod.

Demokratisk er godt når det betyder respekt for mindretal.
Men med stort antal muslimer bliver det flertalsdiktatur
Måske vi bør afskaffe demokratiet og genindføre oplyst enevælde, til
en vis grad
Inden muslimerne er flest og alt er for sent.