Sprogproblemer eller?
Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 15-03-06 21:35

Hej Ng
Jeg oplever, at når jeg modtager en form-mail (en mail oprettet fra en
formular) - at den ser underlig ud mellemrum og bogstaverne æ ø å ser for
ren udenforstående "mærkelige" ud.
Kan det laves?
Jeg tænkte på om det er definationen af landekoden i HTML koden der er
forkert på min side:
www.blomstenogbien.com/form.htm
Jeg håber at høre fra én af jer.
Med venlig hilsen John

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-03-06 22:29

John Senius-Jørgensen skrev:

>Jeg tænkte på om det er definationen af landekoden i HTML koden der er
>forkert på min side:
>www.blomstenogbien.com/form.htm

Du mener vel
http://www.blomstenogbien.com/kontakt.htm

charset=iso-8859-2"/>

Prøv at ret det til 8859-1, det er vesteuropæisk sprog.

Iso-8859-2 indeholder ikke de danske bogstaver, æ, ø og å.

Det er central-/østeuropæisk sprog.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
   "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

Hvorfor har du valgt at bruge denne doctype? når din sides kode
overhovedet intet har med xhtml 1.0 strict at gøre.

http://validator.w3.org/check?uri=http://www.blomstenogbien.com/kontakt.htm
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 16-03-06 15:09

Hej Knud.
Tak for den rette "landekode" til HTML koden.
Jeg har endnu ikke hørt fra "ejeren" af mailadressen om det skulle virke,
men vil gerne vende tilbage til det senere da jeg kan se af andre har samme
problem.

DOCTYPEN har jeg sådan set "arvet" da siden ikke er opsat af mig fra
starten.
Jeg er mere end villig til at modtage forslag
Med venlig hilsen John

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-03-06 16:11

John Senius-Jørgensen skrev:

>DOCTYPEN har jeg sådan set "arvet" da siden ikke er opsat af mig fra
>starten.
>Jeg er mere end villig til at modtage forslag

Brug den som Frontpage foreslår, når du laver en ny side.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 16-03-06 17:44

Ok det vil jeg prøve - tak for dit svar
Mvh John

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 16-03-06 17:46

Øhhh Det erklæres slet ike nogen DOCTTYPE?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-03-06 18:08

John Senius-Jørgensen skrev:

>Øhhh Det erklæres slet ike nogen DOCTTYPE?

Så er det en gammel version af FP, du bruger.

Brug

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN"
"http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">

Se iøvrigt min signatur og følg netiketten - tak.
så ryger du på min ignoreringsliste.

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 16-03-06 18:12

Hej Knud.
SORRY glemte simpelthen at slette.. Skal prøve at huske det fremover
Tak for dit venlige råd.
Jeg starter straks med at skifte.
Mvh John

Fra : Jesper Hansen

Dato : 16-03-06 11:23

"John Senius-Jørgensen" <slettesførstjsj@senius.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg oplever, at når jeg modtager en form-mail (en mail oprettet fra en
> formular) - at den ser underlig ud mellemrum og bogstaverne æ ø å ser for

Det kunne lyde lidt som mit problem, jeg har E-navn til at hoste min side og
de har for nylig indrømmet, at det er deres server der er på engelsk og
derfor er min formular på engelsk. Men også min opdateret linje er på
engelsk selv om jeg laver det på dansk og det står på dansk i min Frontpage,
sjovt nok et problem der opstod da jeg begyndte at uploade med FP
extensions.

Men hvis nu Knuds råd virker og det plejer de jo, så må du gerne lige skrive
et par ord om det, så vil jeg også prøve det.

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 16-03-06 15:11

Hej Jesper.
Det skal jeg gøre,
Med venlig hilsen John

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 16-03-06 20:38

Problemet er løst hos mig ved at DOCTYPE er sat rigtigt.
Kan nu aflæse æ ø å fra formularen.
Du kan se doctype under besvarelsen fra Knus i mit indlæg.
Mvh John