Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
program til organisering af billeder
Fra : rasmus.carlsen

Dato : 15-03-06 20:52

Hejsa,

Hvilket (simpelt) program bør jeg bruge til at holde styr på mine billeder?
Der er vel et par tusinde ferie, fritids og festbilleder ... Jeg er tilfreds
hvis jeg kan organisere dem efter måned og år.

I ny og næ skal jeg fjerne røde øjne mv. men har ikke brug for avanceret
billedbehandling. Dog vil jeg gerne komprimere billederne så de kan mailes
mv ... findes der et program, der altid åbner en kopi og ikke originalen?
Det er jo lidt noget skidt at komprimere originalen ik?

ars

Fra : Dorph

Dato : 15-03-06 21:50

> [...]
> så de kan mailes mv ... findes der et program, der altid åbner en
> kopi og ikke originalen? Det er jo lidt noget skidt at komprimere

Det lyder absolut som om der er googles Picasa2 du har brug for,
og som tilmed er ganske gratis. Prøv det jeg tror ikke du vil
fortryde. Efter min mening et imponerende program til 0 kroner.
Kan hentes her: http://picasa.google.com/

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-03-06 01:31

Hej...

Dorph wrote:

> Det lyder absolut som om der er googles Picasa2 du har brug for,
> og som tilmed er ganske gratis.

Et godt, men halvdyrt program er Olympus CamediaMaster 4.2.x, men det
kræver nok lidt tilvænning. Er både til Mac OS 9.x/OS X og Windows 98SE
og nyere. CamediaMaster virker også med andre kameratyper end lige
Olympus...

> Prøv det jeg tror ikke du vil fortryde. Efter min
> mening et imponerende program til 0 kroner. Kan
> hentes her: http://picasa.google.com/

De omtaler, jeg har læst om det, er ganske gode. - Skam det så kun
findes til Windows og ikke til andre platforme Mac/Linux/BSD osv....

mvh. Erik Richard

<kmldenmark_NOSP@M_stofanet.dk>

Fra : Bent Sørensen

Dato : 16-03-06 12:21

Prøv den gratis version af ArkiPix

www.arkipix.com

--
Hilsen
Bent

Fra : Claus Tersgov

Dato : 24-03-06 21:10

> [...]

> mv ... findes der et program, der altid åbner en kopi og ikke originalen?
> Det er jo lidt noget skidt at komprimere originalen ik?

ACDSEE powerpack er det, du mangler. Find en version 5, fordi version 7, som
er den seneste, gør maskinen ret langsom.

Claus

Fra : Jes

Dato : 29-03-06 07:48

Hej
Jeg bruger Arkipix fra http://www.arkipix.com/ den skulle kunne opfylde dit
behov

Jes

Fra : emj

Dato : 29-03-06 09:01

> [...]

>mv ... findes der et program, der altid åbner en kopi og ikke originalen?
>Det er jo lidt noget skidt at komprimere originalen ik?

Du skal have picasa2 fra
http://picasa.google.com/

Den er hurtig, god og gratis. Finder selv billederne på din harddisk.
Det er altid originalen, der åbnes og det er dit eget ansvar ikke at
gemme oveni originalen efter endt behandling

Hilsen emj