Onboard lydkort giver ikke lyd !
Fra : bob

Dato : 15-03-06 20:39

Hej

Har formateret HD og installeret Win XP pro. Grafikkort(onboard) virker
men onboard lydkort virker ikke. Den installere driveren fint, ingen gule
anmærkninger i enhedshåndteringen. Men når jeg vil afspille lyde skriver den
blot at den ikke kan få kantakt med lyddriveren. Jeg tror måske at
bundkortet skal have nogle drivere(chipset) installeret ? Her er lidt
oplysninger - hvem kan hjælpe ?
(har prøvet med et indstikslydkort - det virker fint !)

PC
Operativ System Microsoft Windows XP Professional
OS Service Pack Ingen

Motherboard
CPU Type AMD Duron XP, 1300 MHz (6.5 x 200)
Motherboard Navn ECS K7SOM+
Motherboard Chipset SiS 740
System Hukommelse 224 MB (SDRAM)
BIOS Type AMI (10/29/02)
Kommunikations Port Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port ECP-printerport (LPT1)

Grafik Kort
Grafik Kort SiS 315_315E (32 MB)
3D Acclerator SiS 315
Monitor Standardskærm

Multimedie
Lyd Kort SiS 7012 Audio Device

HILSEN
BOB

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 16-03-06 07:46

"bob" <bob@bob.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> BIOS Type AMI (10/29/02)
> Kommunikations Port Kommunikationsport (COM1)
> Kommunikations Port ECP-printerport (LPT1)

Nu skriver du ikke hvilken udgave af K7SOM+ du har - men
har du prøvet med disse drivere:?
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/ProductsDetail_Download.aspx?DetailID=195&DetailName=Driver&DetailDesc=K7SOM+(5.1)&MenuID=35&LanID=0

Fra : Find

Dato : 16-03-06 08:39

"Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> wrote in message

> [...]
http://www.ecs.com.tw/ECSWeb/Downloads/ProductsDetail_Download.aspx?DetailID
=195&DetailName=Driver&DetailDesc=K7SOM+(5.1)&MenuID=35&LanID=0

Den har jeg ikke prøvet.
Hvordan finder jeg ud af hvilken udgave af K7SOM+ jeg har ?
Bob

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 16-03-06 08:54

"> Den har jeg ikke prøvet.
> Hvordan finder jeg ud af hvilken udgave af K7SOM+ jeg har ?
> Bob

Det skulle stå på printet ved PCI slots'ene??

Fra : bob

Dato : 16-03-06 09:18

> "> Den har jeg ikke prøvet.
> >

> Det skulle stå på printet ved PCI slots'ene??

Ok. - jeg prøver.
Bob

Fra : bob

Dato : 17-03-06 08:03

"bob" <bob@bob.dk> wrote in message

> "Karl Erik Nielsen" <roedemor@nospam.gmail.com> wrote in message

> Ok. - jeg prøver.
> Bob

Hej Karl
Dit link var lige hvad der skulle til - mange tak for hjælpen.
Bob