wordwrap og tabeller
Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 15-03-06 18:00

Hej!

Er der nogen der kan fortælle mig hvorfor en wordwrappet tekst
ikke overholder "reglen" når den bliver indsat i en tabel der er
bredere end den tilladte længde i wordwrappen?

Min wordwrap kode ser ud som nedenfor:

wordwrap(nl2br($beskeder[2]),50,"\n",1)

Min tabel har bredden 200 px.

Da tabelbredden åbenbart er længere end de 50 tegn jeg har sat en
strenglængde til, vælger strengen at følge tabellængden!

vh

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dan Storm

Dato : 15-03-06 18:21

Lasse Vestergaard skrev:
> wordwrap(nl2br($beskeder[2]),50,"\n",1)
Skriv wordwrap($beskeder[2], 50, "<br />\n", 1); istedet.

- Så vigtig er du heller ikke!

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 15-03-06 18:57

Dan Storm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Skriv wordwrap($beskeder[2], 50, "<br />\n", 1); istedet.

Takker for det. Jeg har ikke lige gennemtestet endnu, men indtil
videre har det virket