Andet multimedie
bentjuul 3670
(InDesign CS2) Side X af X
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 15-03-06 14:43

Hej,

Hvordan hulen får man InDesign CS2 til at skrive Side X efterfulgt af
antallet af total-sider i dokumentet? Det kan da ikke passe, at man
ikke kan det, kan det?

Jeg ved godt, hvordan man får den til at indsætte sideantallet
automatisk, men at skrive f.eks. 'Side 1 af 10', Side 2 af 10' osv.,
kan jeg ikke få den til.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Brian S

Dato : 18-03-06 14:00

Der er en plug in, der kan gøre det:

http://www.j2s.net/EN/Products/j2sAutodata.html

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-03-06 14:10

Brian S skrev:

> Der er en plug in, der kan gøre det:
>
> http://www.j2s.net/EN/Products/j2sAutodata.html

Herligt! Tak for det link.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 18-03-06 14:14

Brian S skrev:

> http://www.j2s.net/EN/Products/j2sAutodata.html

Det virker bare desværre ikke i CS2.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Brian S

Dato : 18-03-06 20:51

Ups. Det var jeg ikke opmærksom på.

Fra : Kajo

Dato : 20-03-06 00:31

> [...]
>
> Jeg ved godt, hvordan man får den til at indsætte sideantallet
> automatisk, men at skrive f.eks. 'Side 1 af 10', Side 2 af 10' osv.,

Nu er jeg jo ingen ørn til InDesign (håber at blive det med tiden)

Når du laver dine automatiske sidetal, går jeg udfra du gør det på
mastersiden, ved at skrive A.
Istedet for A skriver du "A af 10", det virker hos mig, jeg fandt ud af det
ved at se i hjælpefilen.

--
mvh kajo

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 20-03-06 13:04

Kajo skrev:

> Når du laver dine automatiske sidetal, går jeg udfra du gør det
> på mastersiden, ved at skrive A.

Ja, det foregår på mastersiden.

> Istedet for A skriver du "A af 10", det virker hos mig, jeg
> fandt ud af det ved at se i hjælpefilen.

Jow, men det er ikke automatisk i mine øjne, for hvad nu hvis
du pludselig finder ud af, at du skal bruge to sider mere?
Så vil der stadig stå 'X ud af 10' på siderne, selvom der i
virkeligheden nu er 12 sider.

Jeg ved godt, at det kun skal rettes på mastersiden, men jeg
vil gerne have InDesign til automatisk at lave en samtælling
af siderne. Det er mig en gåde, at de både har specialtegnet
Page Number'.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kajo

Dato : 20-03-06 13:36

"Thomas G. Madsen" skrev i en meddelelse news:dvm97a.3s0.1@tgm.dyndns.dk...

> Jow, men det er ikke automatisk i mine øjne, for hvad nu hvis
> du pludselig finder ud af, at du skal bruge to sider mere?
> Så vil der stadig stå 'X ud af 10' på siderne, selvom der i
> virkeligheden nu er 12 sider.

Så retter du det bare på mastersiden.

--
mvh kajo