Sniffer?
Fra : MRN

Dato : 15-03-06 14:26

Hejsa gruppe!

Findes der ikke en god sniffer (hedder de ikke det?) til at opsnappe traffik
på et lokalt netværk?
Jeg har givet min nabo lov til at låne min trådløse forbindelse til mail
osv., men jeg har på fornemmelse at han engang i mellem bruger den til P2P
programmer...

Hvordan kan jeg afsløre det?
(Log'en i min router giver mig ikke noget svar...)

Mvh
MRN

Fra : Lasse Birnbaum Jense~

Dato : 15-03-06 17:16

Luk for adgangen

--
Venlig hilsen / Best regards
Lasse Birnbaum Jensen

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 15-03-06 21:56

"MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> wrote:

> [...]
>programmer...
>
>Hvordan kan jeg afsløre det?
>(Log'en i min router giver mig ikke noget svar...)

Jo, der findes værktøjer til at lytte med - men dels så koster de
penge hvis de skal være gode og dels er trafiken (forhåbentlig)
krypteret.

Jeg vil også sige du griber det forkert an. Du burde slet ikke låne
din forbindelse ud til folk du ikke har fuld tillid til.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-06 22:15

MRN wrote:

> [...]
> programmer...
>
> Hvordan kan jeg afsløre det?
> (Log'en i min router giver mig ikke noget svar...)

Det kommer an på hvordan dit netværk i øvrigt ser ud. Hvis
wireless access point og router er to seperate enheder er det
forholdsvis nemt at sætte en computer derimellem og lade den
sniffe trafikken. I så fald skal du enten bruge en hub (altså
ikke en switch) eller en computer med to netkort der er
konfigureret til bridging.

Hvis ikke du kan sætte snifferen mellem access pointet og
routeren (fordi det er samme boks), kan du muligvis komme af
sted med at sniffe på ydersiden af routeren. Men på det sted
kan trafikken meget nemt tænkes at være IP over PPP over
ethernet, og det ved jeg ikke om sniffere uden videre kan
afkode.

Evt. kan du køre snifferen direkte på routeren. Nogle af den
slags er blot en lille computer med Linux, er det sådan en du
har burde den kunne køre tcpdump eller ethereal.

--
Kasper Dupont -- Rigtige mænd skriver deres egne backupprogrammer
#define _(_)"d.%.4s%."_"2s" /* This is my new email address */

Fra : Bitflux

Dato : 17-03-06 19:15

Kasper Dupont skrev:

> [...]
> slags er blot en lille computer med Linux, er det sådan en du
> har burde den kunne køre tcpdump eller ethereal.

Hej MRN
du kan downloade den bedste sniffer jeg kender på:
http://www.ethereal.com
husk du skal installere det lille program winpcap ved siden af.
Det næste du skal er at skaffe en hub (det SKAL være en hub) som du
kobler mellem din internet forbindelse og dit netværk.
Dernæst tager du din maskine kobler på hubben, går i en dosprompt og
skriver ipconfig /release så den smider ip adressen.
Så starter du Ethereal op og begynder at sniffe

god fornøjelse i pakkernes og protokollernes verden

m.v.h.

Bitflux

Fra : Brian

Dato : 18-03-06 21:46

Hvis du skal ha noget som er nemt at bruge via web interface så kig på
http://www.ntop.org/

/Brian Ibsen