Pesto!
Fra : Ukendt

Dato : 15-03-06 14:03

Halløj,

Først og fremmest vil jeg faktisk bare gerne ha' lov at slå et slag for en
sjældent god rød pesto, jeg faldt over forleden! Fra dem her:
http://rustichella.it/English/catalogo_eng/codimenti/pesto.html .

Dernæst, da jeg fandt deres hjemmeside, kan jeg jo se, at de producerer en
hel del specialitets-varer (hvis man kan kalde det sådan?) - bare se på
udvalget af pestoer!

Jeg fandt min røde pesto ved den lokale vinhandel på Bispensgade i Aalborg,
men selvom udvalget der er udmærket, har de jo ikke hele kataloget. Så mit
spørgsmål er, om nogen af jer kender til producenten? Og om I har set
produkterne nogen steder?

--
/ Kristian
http://www.hammerhaj.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-03-06 14:17

On Wed, 15 Mar 2006 14:02:49 +0100
"Kristian" <ingen> wrote:

> [...]
>
> Først og fremmest vil jeg faktisk bare gerne ha' lov at slå et slag
> for en sjældent god rød pesto, jeg faldt over forleden! Fra dem her:

hvilken af dem taler du om?

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-06 14:30

[klip]
> hvilken af dem taler du om?

Den af dem jeg har smagt, er Pesto Rosso. Jeg tror nok han havde alla
Genovese stående dernede, men de andre er jeg ikke stødt på andre steder.
Altså, ikke fra denne producent, forstås...

--
/ Kristian
http://www.hammerhaj.dk

Fra : Jens Soerensen

Dato : 15-03-06 18:05

Kristian wrote:
> [...]
> men selvom udvalget der er udmærket, har de jo ikke hele kataloget. Så mit
> spørgsmål er, om nogen af jer kender til producenten? Og om I har set

Jeg lavede lige en søgning på google, og det ud til at en dansk online
shop sælger nogle af deres produkter. Jeg kan ikke lige finde nogle
pestoer fra Rustichella i shoppen, men de har en del andre produkter.
F.eks. en del forskellige tomat saucer og pastatyper. Se mere på
http://www.spaghetti-martelli.dk/products.php?id=2.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-06 23:53

Hej,

> [...]
> pestoer fra Rustichella i shoppen, men de har en del andre produkter.
> F.eks. en del forskellige tomat saucer og pastatyper. Se mere på

Mange tak. (Imponerende pastaprogram, de har, hva'...)

--
Kristian
http://www.hammerhaj.dk

Fra : Kim Jensen

Dato : 15-03-06 23:15

Kristian wrote:
> Jeg fandt min røde pesto ved den lokale vinhandel på Bispensgade i Aalborg,

Vinhandel i Bispensgade? Er der andre end Skjold-Burne som vist hedder
noget andet nu? De har da ikke ret mange specialiteter!?

Anyway; hvorfor ikke daffe 100 meter op af Østerågade til Penny Lane? De
har jo et kæmpe udvalg af både importerede og hjemmelavede pestoer.

--
mvh Kim Jensen
blog.werx @ http://kim.litewerx.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-06 23:50

Hey,

Aalborg,
> Vinhandel i Bispensgade? Er der andre end Skjold-Burne som vist hedder
> noget andet nu? De har da ikke ret mange specialiteter!?

Det er stadig en Skjold Burne, men der er kommet ny ejer. Og næh, de har
ikke mange specialiteter, men deres pesto viste sig altså at være go'.
Jeg spurgte på importøren idag, og det viste sig at være nogen der hedder
"Lysagers Specialiteter". Jeg fik at vide, at dem der står bag det, også
ejer en Skjold Burne i Fredericia, så det kunne jo have noget at gøre med
det...

> Anyway; hvorfor ikke daffe 100 meter op af Østerågade til Penny Lane? De
> har jo et kæmpe udvalg af både importerede og hjemmelavede pestoer.

Rart og dejligt sted! Men jeg har nu kigget deroppe - desværre uden held (i
denne sammenhæng - man er jo altid heldig derinde, kan man sige...).

--
Kristian
http://www.hammerhaj.dk