Bagt kartoffel, med kartoffelmos i.
Fra : F.Kold

Dato : 15-03-06 14:02

Hej NG

Sidst jeg var i byen serverede værterne sådanne bagte kartofler med mos i.

De havde bagt kartoflerne (hvilket jeg er ved nu), og så skrabet
kartofflelkødet ud og blandet med...........

Ja, hvad blander man med?

Derefter havde de lagt mosen tilbage i kartoflen, og det smagte himmelsk.

Det haster en smule med svar, da kartoflerne jo allerede er i ovnen.

Eventuelt en henvisning til en ligende opskrift i "Karolines Køkken", eller
"God Mad Let At Lave". Har løst kigget dem igennem uden held.

Venlig hilsen
F. Kold.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-06 14:13

Hej,

[klip]
> Ja, hvad blander man med?

Man kan ihvertfald blande kartoffelmassen med creme fraiche rørt med
krydderier. Purløg og hvidløg smager fx. glimrende. Måske persille.

Øh, er der mon ikke også nogen der engang i halvfjerdserne har gratineret
med ost?

--
/ Kristian
http://www.hammerhaj.dk

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-03-06 14:16

On Wed, 15 Mar 2006 14:02:28 +0100
"F.Kold" <FJARENfkold@DETTEmail.dk> wrote:

> [...]
>
> Eventuelt en henvisning til en ligende opskrift i "Karolines Køkken",
> eller "God Mad Let At Lave". Har løst kigget dem igennem uden held.

som du nu normalt laver kartoffelmos. Jeg plejer at blande med smør, æg
og evt fløde + salt,peber,revet muskat.

Når jeg laver det i bagekartofler, blander jeg ofte
skinketern/bacontern, krydderurter, blanceret babyspinat eller ost
(mozarella/ricotta) i.
Du kan også gratinere med revet ost på toppen, hvilket gør at den ikke
bliver så tør i skallen.

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-06 14:33

Hej,

[klip]
>Du kan også gratinere med revet ost på toppen, hvilket gør at den ikke
>bliver så tør i skallen.

Det kan godt være, at jeg lige skal undskylde min bemærkning om
halvfjerdser-gratinering. Det lyder faktisk lækkert!

Men jeg tænkte på, om det ikke bliver lidt tungt, "bare" at lave en
kartoffelmos med smør og hvad dertil hører?

--
/ Kristian
http://www.hammerhaj.dk

Fra : Max

Dato : 15-03-06 14:55

Hej Kristian

> Men jeg tænkte på, om det ikke bliver lidt tungt, "bare" at lave en
> kartoffelmos med smør og hvad dertil hører?

At putte lidt bacon i skader nu heller ikke :)

Mvh Max

Fra : Kim Schulz

Dato : 15-03-06 15:17

On Wed, 15 Mar 2006 14:32:43 +0100
"Kristian" <ingen> wrote:

> [...]
>
> Men jeg tænkte på, om det ikke bliver lidt tungt, "bare" at lave en
> kartoffelmos med smør og hvad dertil hører?

Den skal jo bare piskes godt op så den bliver lidt luftig.

Fra : F.Kold

Dato : 15-03-06 17:25

> Ja, hvad blander man med?

Det blev til 15 kartofler med persille, 3 fed hvidløg og bacon.

Nu er de klar til at blive sat i ovnen til gæsterne imorgen

Tak for indlægene...

F.Kold