Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Anbefaling af bøger (portræt)
Fra : PCJ

Dato : 15-03-06 12:10

Hej

Jeg er på udkig efter nogle bøger til at udvide min horisont indenfor
fotografering.

Derfor vil jeg høre om der er nogen i gruppe der kan anbefale (eller
det modsatte) nogle bøger som de har konkrete erfaringer med.

De skal primært omhandle:
- Lyslægning af portrætter - både i studie og i alternative
opsætninger udendørs og indendørs.
- Posering ifm portrætter.

De må gerne ligge i kategorien lige over begynder niveau.

Da jeg har en meget begrænset abstraktionsevne er det et krav at der
er mange eksempler ala: Sådan ser det ud når det er gjort forkert og
sådan ser det ud når det er gjort rigtigt.

Ifølge tidligere indlæg skulle "Master Lighting Guide for Portrait
Photographers" være god. Er der nogen der kan sige om den lever op til
ovenstående krav?

Jeg ser frem til at høre fra jer

PCJ

Fra : Klaus Johansen

Dato : 15-03-06 16:46

Se evt. på nettet.

http://www.kentbovin.dk/

Hilsen Klaus Johansen

Fra : Bruno Svendsen

Dato : 15-03-06 16:51

Hej PCJ

Prøv at søge på amazon.com.
De har en del omhandlende det du søger.

Hilsen BS

Fra : Jensen

Dato : 15-03-06 19:02

[...]

Så vil jeg anbefale John Hedgecoe, prøv at finde ham på biblioteket.

venlig hilsen - Magne

Fra : Egon Stich

Dato : 16-03-06 12:39

"Jensen" <netxdim@REMOVEtiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opsætninger udendørs og indendørs.
> - Posering ifm portrætter.
>
> De må gerne ligge i kategorien lige over begynder niveau.

Sådanne bøger er til salg på dk.marked.privat.foto

MVH
Egon

Fra : PCJ

Dato : 15-03-06 21:27

Det er en rigtig god artikel under 'Portrætfotografi, i praksis'.

Der må da være nogen der har skrevet bøger med 300-400 sider
tilsvarende eksempler med alle mulige opstillinger af lys

PCJ

Fra : PCJ

Dato : 15-03-06 21:32

Jeg har kigget efter fotobøger på Amazon og læst rigtig rigtig mange
reviews igennem.

Desværre er folk sjældent helt enige. Derfor ville jeg høre om der
var nogen her der har nogle tips til bøger der lever op til mit krav
om mange eksempler på både rigtig og forkert fremgangsmåde (eller
måske mere korrekt - hvilken effekt har det at gøre sådan istedet
for at gøre sådan)

PCJ

Fra : PCJ

Dato : 16-03-06 14:16

Det lyder rigtig godt!!

Hvilke af dem der er til salg har du konkrete erfaringer med og kan
anbefale?

MvH

PCJ

Fra : Egon Stich

Dato : 16-03-06 14:54

> Det lyder rigtig godt!!
>
> Hvilke af dem der er til salg har du konkrete erfaringer med og kan
> anbefale?
>
> MvH
>
> PCJ

Erfaring med alle.
(Da det er mig, der sælger)

Efter min mening, kan der hentes ikke så lidt indenfor de forskellige emner
der behandles.
Det er ikke "begynderbøger", men nok mere for dem, der har nogen erfaring at
bygge på.

MVH
Egon

Fra : PCJ

Dato : 16-03-06 14:19

Ud over dem du selv har til salg

Fra : Egon Stich

Dato : 16-03-06 14:56

> Ud over dem du selv har til salg

Uha
Jamen jeg har mange til salg.
Nu tager vi lige disse først.
Senere kommer Life Library of photography´s serie.

MVH
Egon