MS Windows
briani 27239
Installationsproblemer med XP
Fra : Martin Schmidt

Dato : 14-03-06 22:08

Hej alle

Jeg har XP på min computer. Da der opstod nogle problemer med Windows, som
jeg ikke kunne fjerne, ville jeg installere XP igen(opgradering). Ganske
tidligt i installationsprocessen fik jeg følgende fejlmeddelelse:

Computeren har en lagerenhed, som ikke understøttes af Windows XP.
Installationsprogrammet kunne ikke overflytte enhedsdriveren.

Er der nogen, der kan sige mig på dansk, hvad fejlmeddelelsen betyder? Hvad
kan jeg gøre for at komme videre?

Med venlig hilsen

Martin

Fra : co@ch [4130]

Dato : 14-03-06 22:35

"Martin Schmidt" <redfish@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Installationsprogrammet kunne ikke overflytte enhedsdriveren.
>
> Er der nogen, der kan sige mig på dansk, hvad fejlmeddelelsen betyder?

Har du SATA-disk siddende som bootenhed?

Hvis ja:
Skal du indsætte en diskette med drivere til SATA controlleren, umiddelbart
efter PC'en er begyndt at boote fra WinXP CD'en.
Du skal trykke F6 når den be'r om det.
Det sker lige i opstarten af installationen.

Hvis nej:
Så ved jeg ikke hvad det er for hardware du har som WinXP ikke genkender.
Så må du gå din maskine igennem og skrive herinde hvad din PC består af.
Ellers bliver det svært at hjælpe dig videre.

mvh
Bri@n

Fra : Pipeline

Dato : 15-03-06 00:56

> [...]
> Installationsprogrammet kunne ikke overflytte enhedsdriveren.
>
> Er der nogen, der kan sige mig på dansk, hvad fejlmeddelelsen betyder?

Det kunne være en USB-harddisk, eller en kortlæser?
Havde selv et problem med en indbygget kortlæser som lavede samme fejl. Jeg
koblede kortlæseren fra, installerede Windows uden problemer, og koblede så
kortlæseren til igen og installerede driverne.
En kammersjuk havde samme problem med en USB-harddisk.

MVH
Pipeline