sql asp og access
Fra : john wengel

Dato : 14-03-06 22:03

Hej.

Jeg er komplet nybegynder og har følgende problem:

Jeg har lavet et script (set under tutorials og asp på html.dk).
Scriptet åbner en accessdatabase og returnerer poster ud fra
nogle givne kriterier.

Scriptet kan imidlertid ikke åbne alle de databaser jeg har
lavet.
Det virker kun på nogle af dem !!

Er det et scriptproblem eller et databaseproblem ?

script:
<%
' Databaseforbindelse - husk at angive sti til din database
DSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; "
DSN = DSN & "DBQ=" & Server.MapPath("varekartotek.mdb")

Conn.Open DSN

' SQL forespørgsel
strSQL = "Select * From Varer where varenavn Like '" &
Request.Form("Gulerod") & "%'"

' Udfør forespørgsel (rs indeholder nu resultatet)
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

' Gennemløb Recordset (rs) med en løkke
Do
Response.Write "<h2>Her er råvaren</h2>"
' Udskriv værdien af kolonnen Fornavn og fødselsdato
Response.Write rs("Varenavn") & " " & rs("salgspris") & "<br>"

' Gå til næste Record i rs
rs.MoveNext

' Fortsæt indtil rs er gennemløbet (EOF = End Of File)
Loop While Not rs.EOF

' Luk databaseforbindelse
Conn.Close
Set Conn = Nothing
%>

På forhånd tak

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-06 22:27

john wengel skrev:

> Scriptet kan imidlertid ikke åbne alle de databaser jeg har
> lavet.
> Det virker kun på nogle af dem !!

I de tilfælde hvor det ikke virker, *hvordan* virker det så ikke?

Får du en asp-fejl (i så fald, hvilken), eller får du slet ikke
vist noget i browseren?

Giv evt. et link til en af de sider der ikke virker.
Se også artiklen her: <http://asp-faq.dk/article/?id=41>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : john wengel

Dato : 15-03-06 20:52

Hej og tak for linket.

Jeg får en besked om at siden ikke kan åbnes (internal server error)

Jeg har prøvet at importere en tabel fra en database som ikke
virkede til en database som virkede. Så var det muligt at bruge
scriptet.
Problemet ligger vel så ved databasen og spørgsmålet hører muligvis
ikke hjemme i dette forum.

Jeg prøver om jeg kan finde en gruppe om access.

Kan du/nogen anbefale nogle gode bøger om asp ?

Tak for interessen

Jens GyldenkærneClausen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-03-06 22:52

john wengel skrev:

> Jeg får en besked om at siden ikke kan åbnes (internal server
> error)

Det er formentlig en pseudofejl - se her hvordan du får vist den
rigtige: <http://asp-faq.dk/article/?id=45>

> Problemet ligger vel så ved databasen og spørgsmålet hører
> muligvis ikke hjemme i dette forum.

Nej, jeg tror problemet ligger i den måde du laver forbindelse til
databasen. Men se om du ikke kan få vist en rigtig asp-fejl, jf.
ovenstående.

NB: Læs gerne min signatur.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : john wengel

Dato : 17-03-06 21:23

> [...]
>
> Nej, jeg tror problemet ligger i den måde du laver forbindelse til
> databasen. Men se om du ikke kan få vist en rigtig asp-fejl, jf.

Jeg får flg. fejl:

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to
open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x828
Thread 0xb28 DBC 0x160a024 Jet'.

/jw/dataasp2.asp, line 17

nb. Jeg har undersøgt for diverse stavefejl o.lign i scriptet.
Det er fuldstændig det samme script men bare en anden database og
nogle andre tabeller.