Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Hus priser
Fra : Stefan Jensen

Dato : 14-03-06 17:37

Er der udsigt til faldene hus priser nu her når renten stiger???
vi snakker om nordjylland.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 14-03-06 20:25

Stefan Jensen wrote:
> Er der udsigt til faldene hus priser nu her når renten stiger???
> vi snakker om nordjylland.

Ja og nej.

De der ved den slags kan tjene mange penge. Jeg mener: Det er der ingen
der ved.

Og de der evt. ved det, og tjener på det, fortæller det selvfølgelig
ikke videre.

Mvh. Jørgen

Fra : Chr

Dato : 14-03-06 21:07

"Stefan Jensen" <beowulfdk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Er der udsigt til faldene hus priser nu her når renten stiger???
> vi snakker om nordjylland.
hvis du skal ud og købe hus er det jo ligemeget...for stiger rente, så
betalerdu jo bare mere i rente hver måned, så det du skal aflevere til
kreditforeningen er det samme,-så der spare du ikke noget hvis huspriserne
falder pga renten stiger...

Fra : RIP

Dato : 14-03-06 22:26

> hvis du skal ud og købe hus er det jo ligemeget...for stiger rente, så
> betalerdu jo bare mere i rente hver måned, så det du skal aflevere til
> kreditforeningen er det samme>

Hvad er det da for noget vrøvl ?

selvfølgelig stiger ydelsen ved en stigende rente.

mvh René

Fra : Chr

Dato : 15-03-06 17:26

"RIP" <petersen@unomail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det da for noget vrøvl ?
>
> selvfølgelig stiger ydelsen ved en stigende rente.
>
> mvh René

ja men læs igen,-ydelsen falder samtidigt pga.huspriserne i teorien burde
falde ved stigende rente...det er den mekanisme jeg forholder mig til...

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-03-06 07:32

In article <441733e1$0$38722$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, RIP wrote:

> Hvad er det da for noget vrøvl ?
>
> selvfølgelig stiger ydelsen ved en stigende rente.

Nettoydelsen vil vel ca. være konstant. For huse handles ikke til
en kontantpris, men til en månedlig nettoydelse. Det er jo det folk skal
betale.

Problemerne kommer når folk går fra hinanden, og priserne er faldet, så må
boligen på tvang, og det presser priserne endu mere. Muligvis mere end
rentestigningen.

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)

Fra : Cre8ing.dk - Carsten~

Dato : 14-03-06 23:57

On Tue, 14 Mar 2006 21:07:14 +0100, "Chr" <ask@formail.dk> wrote:

>hvis du skal ud og købe hus er det jo ligemeget..

Det er jeg ikke enig i.
Hvis du efter eksempelvis 5 år ønsker at flytte, og der i disse 5 år
har været faldende priser, risikerer du at du skylder mere end
markedsprisen.
Dermed kan du blive bundet i en bolig du ikke ønsker at bo i.

Med venlig hilsen

Carsten Hjerresen
Cre8ing.dk
www.cre8ing.dk

--
Cre8ing.dk - Vi gør noget ved Danmark
www.cre8ing.dk

Fra : Chr

Dato : 15-03-06 17:27

"Cre8ing.dk - Carsten Hjerresen" <FJERNch@cre8ing.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> markedsprisen.
> Dermed kan du blive bundet i en bolig du ikke ønsker at bo i.

hvad vil du så forslå dem som vil købe hus nu?...købe nu (altså det er
ligemeget) eller vente 5 år...

Fra : Anders Majland

Dato : 15-03-06 20:59

> hvad vil du så forslå dem som vil købe hus nu?...købe nu (altså det er
> ligemeget) eller vente 5 år...

Jeg ville købe nu - man skal jo have et sted at bo og set over en længere
årrække tror jeg det pt. vil kunne betale sig at prøve at bo til leje i 5år
for dernæst at købe ... Selvom man i starten stort set kun betaler renter på
et boliglån så er der trods alt en lille opsparing i modsætning til en
lejebolig....

I 1996 kiggede jeg på lejlighed i kbh og allerede dengang talte man meget om
at prisstigningerne ikke kunne blive ved - Det har de så med 2-300% på 10år.
Desværre kom vi ikke med på vognen så vi er nu "flygtet" fra storbyens
boligpriser men tilgængæld har jeg langt på arbejde....

Men når det er sagt ville jeg bestemt også være påpasselig med at købe for
dyrt. Der skal være plads til rentestigninger og øgede udgifter til varme
osv ...

I modsætning til så meget andet spekulation har man dog et sted at bo indtil
man gør tab/gevindst op

/A

Fra : Cre8ing.dk - Carsten~

Dato : 15-03-06 22:39

On Wed, 15 Mar 2006 17:27:02 +0100, "Chr" <ask@formail.dk> wrote:

>"Cre8ing.dk - Carsten Hjerresen" <FJERNch@cre8ing.dk> skrev i en meddelelse

>hvad vil du så forslå dem som vil købe hus nu?...købe nu (altså det er
>ligemeget) eller vente 5 år...

Der bliver spurgt til om huspriserne vil falde, hvis renten stiger.
Du skriver at dette er ligemeget.

Hvis man ikke har tænkt sig at kaste sig hovedløst ud i en beslutning
om at købe hus, er det da en idé at have overvejet så mange
alternative udviklinger som muligt.

Jeg har selv købt og har været glad for det.
Men i øjeblikket hvor pengeinstitutterne er meget interesserede i at
låne penge ud skader det absolut ikke, hvis man på forhånd har tænkt
sig om.

Blot min mening.

Med venlig hilsen

Carsten Hjerresen
Cre8ing.dk
www.cre8ing.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 14-03-06 21:42

> Er der udsigt til faldene hus priser nu her når renten stiger???
> vi snakker om nordjylland.

Attraktivt beliggende huse i god stand skal imho nok holde prisen, mens det
nok først kan blive aktulet for nedslidte huse på landet ....

Men har man råd til at investere/spekulere i boliger har man også råd til at
sætte penge til ...
Men køber man for at have et sted at bo er det jo kun et problem hvis man
skal sælge hurtigt igen ... Køber man med en tidshorisont over 5år skal man
imho være uheldig for at sætte penge til ...

Fra : Ivar

Dato : 15-03-06 22:46

Stefan Jensen skrev:

> Er der udsigt til faldene hus priser nu her når renten stiger???

Næppe. Måske vil priserne stagnere, men en så lille ændring
får ikke den store betydning.

Huspriserne er stort set kun bestemt af hvad Hr. og Fru Danmark
kan betale om måneden. Derfor har renten betydning for hvad
prisen er for at købe hus, men ikke for hvad den månedlige
udgift er. Det går godt i Danmark for tiden, så der er ikke
grund til at tro, at det bliver billigere at købe hus.

Ivar Magnusson

--
Se her, hvad den gratis MesNews kan:
http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/

Fra : Leif Neland

Dato : 16-03-06 06:37

> Er der udsigt til faldene hus priser nu her når renten stiger???

Hvilket hus er det, der priser noget?
Eller mener du huspriser?

Leif

Fra : Ivar

Dato : 16-03-06 18:28

Leif Neland skrev:

> Hvilket hus er det, der priser noget?

Smut over i dk.kultur.sprog. Det er den eneste gruppe,
hvor manglende fatteevne er en dyd.

Ivar Magnusson

--
MesNews: http://home20.inet.tele.dk/did/MesNews/