MS Windows
briani 27239
XP Boot CD (fdisk)
Fra : Hans Nikolajsen

Dato : 14-03-06 08:18

Jadav!

Jeg har lavet en Bart PE Boot CD'er!

Det er faktisk et godt værktøj.

Jeg skal have partiseret min HD'er om, jeg har lavet en ghost at partisionen
jeg skal gemme, så der er bare at partiserer HD'eren om, formater de
forskellige partisioner og så køre ghosten tilbage, det tager ikke land tid.

Jeg mangler et partisions program der kan køre på i XP ( BartPE boot )?????

Det må meget gerne være freeware ( helst)

Der er jo ikke en Fdisk man kan pille ud af sin XP CD'er og lægge på en boot
CD'er.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 14-03-06 11:53

On Tue, 14 Mar 2006 08:17:47 +0100, "Hans Nikolajsen"
<_@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>
>Det må meget gerne være freeware ( helst)
>
>Der er jo ikke en Fdisk man kan pille ud af sin XP CD'er og lægge på en boot
Jo der er en fdisk den hedder diskpart, men den virker bare ikke pt på
BartPE lavet ud fra en XP, det virker hvis udgangspunktet er en
Windows 2003 Server.

Jeg har med held fået "Paragon Partition Manager 7.0 Server Edition"
til at virke med BartPE (XP), men den er jo ikke ligefrem freeware.

/Hans

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 14-03-06 22:10

"Hans Nikolajsen" skrev
> [...]
> Jeg mangler et partisions program der kan køre på i XP ( BartPE boot )?????

http://www.ranish.com/part/
Freeware
Ranish Partition Manager is a powerful hard disk partitioning tool
Partition Manager can create, copy, and resize primary and extended partitions.
It includes command line interface and simulation mode that works with large
files
so you can safely experiment before working on the real hard drive partition
tables

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Ole C

Dato : 16-03-06 12:57

Hans Nikolajsen skrev blandt andet:

> Jeg mangler et partisions program der kan køre på i XP ( BartPE boot
> Det må meget gerne være freeware ( helst)

Hvis du kan nøjes med det, er der en gratis Partition Resizer her:
http://zeleps.com/

--
vh
Ole C

Fra : Ole C

Dato : 16-03-06 13:13

Hans Nikolajsen skrev blandt andet:

> Jeg mangler et partisions program der kan køre på i XP ( BartPE boot
> Det må meget gerne være freeware ( helst)

Der er også noget der ligner en Partition Manager-klon her:
http://visopsys.org/partlogic/

--
vh
Ole C