Føj til foretrukne???
Fra : Peter Poulsen

Dato : 13-03-06 23:46

Hvordan kan jeg lave evt. en knap på min side, som folk kan
trykke på, hvis de vil føje min side til foretrukne?

Mvh. Peter

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Benny Nissen

Dato : 14-03-06 00:10

Peter Poulsen ramte sit keyboard den 13-03-2006 23:46 og fik dette ud af
det:
> Hvordan kan jeg lave evt. en knap på min side, som folk kan
> trykke på, hvis de vil føje min side til foretrukne?

Det kan du ikke. Man kan lave noget, der kun virker i IE, men det er jo
ingen god løsning.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Rune Jensen

Dato : 14-03-06 01:23

"Benny Nissen" wrote in message...

> Det kan du ikke. Man kan lave noget, der kun virker i IE, men det er
jo
> ingen god løsning.

Man kan jo forsøge med:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/addbook.htm

som ikke virker i Opera, men dog i Firefox og IE. Man kan vel så lave et
check for, om det er en Opera browser, og give en meddelelse eller helt
fjerne knappen. Spørg evt. i javascript gruppen.

Knappen kan laves ved at style linket med CSS, så den ligner en knap -
det ville jeg i hvert fald gøre

Men... rent bortset fra det, så er der jo den samme funktion indbygget i
alle browsere. Og hvis man virkelig vil bookmarke, så kan man vel godt
trække musen det højere op og finde den i menuen

Desværre det bedste svar, jeg kan gi´

MVH
Rune

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-06 09:24

Rune Jensen skrev:

> http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/addbook.htm
>
> som ikke virker i Opera, men dog i Firefox og IE.

Det er begrænset hvor godt det virker i Firefox - godt nok får man
tilføjet et bogmærke, men bogmærket åbner som en sidebar. Det kan
rettes efterfølgende under administration af bogmærker, men det er
mere besværligt at blot at bede folk om at trykke Ctrl-D.

> Man kan vel så lave et check for, om det er en Opera browser, og
> give en meddelelse eller helt fjerne knappen.

Jeg har set scripts der giver beskeden "Tryk Ctrl-D" til Firefox-
brugere og "Tryk Ctrl-T" til Opera-brugere (IE-brugere får tilføjet
bogmærket automatisk).

> [...]
> indbygget i alle browsere. Og hvis man virkelig vil bookmarke,
> så kan man vel godt trække musen det højere op og finde den i

Eller lære genvejstasten - Ctrl-D i IE og Firefox, Ctrl-T i Opera.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Dennis Munding

Dato : 14-03-06 19:35

Hej Jens!

[SNIP]

> Jeg har set scripts der giver beskeden "Tryk Ctrl-D" til Firefox-
> brugere og "Tryk Ctrl-T" til Opera-brugere (IE-brugere får tilføjet
> bogmærket automatisk).

Det her?:

<script type="text/javascript">
<!--
var bookmarkurl=window.top.document.location
var bookmarktitle="En_tilfældig_side"
function addbookmark()
{
if(window.external &&
typeof window.external.AddFavorite != "undefined")
window.external.AddFavorite(bookmarkurl,bookmarktitle);
else{
if (typeof opera!="undefined")
alert ("Tryk Ctrl-T for at tilføje siden til dine bogmærker");
else{
if(typeof netscape!="undefined"){
try{
netscape.security.PrivilegeManager.enablePrivilege("UniversalXPConnect");
var
c=Components.classes["@mozilla.org/browser/bookmarks-service;1"].getService(Components.interfaces.nsIBookmarksService);
c.addBookmarkImmediately(bookmarkurl,bookmarktitle,0,"text/html");
}catch(ex){
alert ("Tryk Ctrl-D for at tilføje siden til dine bogmærker");
}
}
}
}

}
//-->
</script>

> Eller lære genvejstasten - Ctrl-D i IE og Firefox, Ctrl-T i Opera.

Hvilket jeg egentlig synes er ret upraktisk, da man så efterfølgende skal
ind og arrangere rundt i sine foretrukne, hvis den tilføjede side skal ind i
en bestemt mappe.... (kun set i IE p.t.)

Dennis Munding
Web-master
http://www.skovaa-munding.dk/, http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/, http://www.eds-denmark.dk/

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 14-03-06 19:56

Dennis Munding skrev:

> [...]

[snip]

> Det her?:

[snip]

Netop.

> Hvilket jeg egentlig synes er ret upraktisk, da man så efterfølgende
> skal ind og arrangere rundt i sine foretrukne, hvis den tilføjede side
> skal ind i en bestemt mappe.... (kun set i IE p.t.)

Sådan er det ikke i FF eller Opera - her får man en dialogboks hvor man
kan vælge placeringen af bogmærket.

--
Jens Gyldenkærne Clausen