Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
prisforskellen på Canon 10D/20D vs. 350D?
Fra : Anden

Dato : 13-03-06 23:23

Hej,

jeg skal bruge et Canon (kun dette mærke har interesse)
Jeg har set 10D i auktion, og er tilfreds med resultatet.

Dets eneste funktion skal være at tage display-billeder.

Det skal købes brugt - da prisen naturligvis så er det mindre.

Jeg har derfor kik på 350D, og synes umiddelbart ikke at der for mig er den
store forskel på de 2 kameraer (til formålet)

Nogle som har indsigt, der kan svare på:
1: Er 350D ikke er tilstrækkeligt til formålet? (jeg har alt nødvendigt
udover kameraet- herunder lamper, selvudløser osv.)
2: Jeg skal bruge et 10-22m objektiv også til display-billede-formål - men
de virker meget dyre (har kun set på Canon's egne)
- Kan der anbefales alternativer til Canons objektiver? - Evt. links?

Mvh.
Anders

Fra : Brizz

Dato : 14-03-06 02:37

Anden skrev:
> [...]
> de virker meget dyre (har kun set på Canon's egne)
> - Kan der anbefales alternativer til Canons objektiver? - Evt. links?

Er ikke sikker på jeg ved hvad du mener med display billeder?
350D vil jeg alligevel sige sagtens kan klare opgaven. 10D vil også
kunne men er ved at være aldrende. 20D vil du se falder meget i pris når
30D bliver sluppet fri om meget kort tid. 10D er du begrænset da du ikke
har så stort udvalg i objektiver som til 350 og 20D.
Objektiver til Canon er der Sigma og Tamron. Sikkert også andre. kig evt
www.fredmiranda.com for anmeldelser. www.photoshop.dk for køb fx.

Mvh Brian
www.fotob.dk
Venimus Conglaciati Vicimus
76°32'11,47" N - 68°44'41,89" W

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 14-03-06 07:28

> [...]
> så stort udvalg i objektiver som til 350 og 20D.
> Objektiver til Canon er der Sigma og Tamron. Sikkert også andre. kig evt

Vær også opmærksom på at 10d ikke kan benytte EFs objektiver, bl.a. den
10-22mm du omtaler. Netop den skulle være den bedste af de vidvinkel zoomer
der fås til APS størelse censor, både sigma og Tokina laver lidt mere
fortegning.

Fra : Anden

Dato : 14-03-06 21:17

Hej Brian,

> Er ikke sikker på jeg ved hvad du mener med display billeder?
Display-billeder til kataloger, web - osv. mere eller mindre close-ups.

> [...]
> så stort udvalg i objektiver som til 350 og 20D.
> Objektiver til Canon er der Sigma og Tamron. Sikkert også andre. kig evt

Dvs. et 350D er nok det bedste bud, som jeg læser det?

Fra : Jacob

Dato : 14-03-06 21:50

"Anden" <anden112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hej Brian,

> Display-billeder til kataloger, web - osv. mere eller mindre close-ups.

> Dvs. et 350D er nok det bedste bud, som jeg læser det?

Nu bliver jeg sikkert haglet ned. Men du bør seriøst overveje et ikke (d)slr
kamera hvis du skal tage close up billeder.

vælger du er dslr som 20D eller 350d så føl dig frem. 350d er for lille til
mig. man kan ikke holde på det.

Fra : Anden

Dato : 14-03-06 22:06

> Nu bliver jeg sikkert haglet ned. Men du bør seriøst overveje et ikke
> (d)slr kamera hvis du skal tage close up billeder.

Vil du uddybe hvorfor? Og hvad jeg evt. skulle finde i stedet for?
- Jeg har lige set et par aldeles glimerende billeder taget af et 10D.

> vælger du er dslr som 20D eller 350d så føl dig frem. 350d er for lille
> til mig. man kan ikke holde på det.

Så er det sandsynligvis også til mig, men det er jo til display, så bliver
størstedelen af tiden på stativ.

Fra : Brian Lund

Dato : 15-03-06 12:08

> Vil du uddybe hvorfor? Og hvad jeg evt. skulle finde i stedet for?
> - Jeg har lige set et par aldeles glimerende billeder taget af et 10D.

Nu sagde du jo close up, og ikke macro...
Til MACRO kan det ofte bedre "betale" sig at købe et ikke-dslr :) - Til
close-up, hvor du tager billeder af "større" genstande (hele computere,
eller noget i den størrelse, eller endda mindre) er DSLR udemærket..!

> Så er det sandsynligvis også til mig, men det er jo til display, så bliver
> størstedelen af tiden på stativ.

Jeg har et 350D, og jeg synes ikke det er for småt, og med et batterigreb
påsat da slet ikke :)
Men overvej et brugt 20D, de kan fås rimeligt billigt efterhånden.

Brian