Fejl i udtræk fra access database
Fra : Andersine And

Dato : 13-03-06 21:46

Når jeg forsøger mig med nedennævnte for jeg bare intet ud - hvor ligger
problemet?

Kopi af databasen;

tblPages ID RefID pagename MenuNavn
19 0 Forside Forside
41 0 Service Service
47 0 Produkter Produkter
48 0 Nyheder Nyheder
49 0 Tilbud Tilbud
50 0 Diverse Diverse
51 0 Firmaprofil Firmaprofil
52 0 Kontakt Kontakt
53 41 Kompressor Service
56 0 Service Service

Sql statement udskrevet;

sqlstmt=Select * from tblPages where MenuNavn = 'Service';

Selve koden:

strSQL = "Select * from tblPages where MenuNavn = '" & smenunavn & "';"
set rs = Conn.Execute(strSQL)

While Not rs.EOF
response.write "Pagname " & rs("pagename")
response.write "<br>"
response.write "Menunavn " & rs("MenuNavn")
response.write "<br>"
rs.MoveNext
Wend

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-03-06 22:02

Andersine And ramte sit keyboard den 13-03-2006 21:46 og fik dette ud af
det:

> response.write "Pagname " & rs("pagename")

Har du prøvet med:

response.write "Pagname " & rs.Fields.Item("pagename").Value

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Andersine And

Dato : 13-03-06 22:17

Hejsa Benny

Det hjalp ikke en hujende fis :-/

mvh
simsen

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-03-06 22:23

Andersine And ramte sit keyboard den 13-03-2006 22:17 og fik dette ud af
det:
> Hejsa Benny
>
> Det hjalp ikke en hujende fis :-/

Hmm ... prøv lige at sætte sql-strengen ind i Access og se, om den
retunerer nogle data ved en sql-forespørgsel.

p.s. Kig venligst lige på: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Andersine And

Dato : 13-03-06 23:00

Benny Nissen Wrote in dk.edb.internet:
> p.s. Kig venligst lige på: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Håber jeg gør det rigtigt denne gang

> Hmm ... prøv lige at sætte sql-strengen ind i Access og se, om den
> retunerer nogle data ved en sql-forespørgsel.

Jeg kan ikke få det ud som forespørgsel - det er altså en fejl i databasen
af en eller anden art, som mystificerer mig MEGET. Men jeg må forsøge at
finde en, der er ekspert i access database. Tak for din hjælp

Fra : Benny Nissen

Dato : 13-03-06 23:20

Andersine And ramte sit keyboard den 13-03-2006 22:59 og fik dette ud af
det:

> Håber jeg gør det rigtigt denne gang

Jeps

> Jeg kan ikke få det ud som forespørgsel - det er altså en fejl i databasen
> af en eller anden art, som mystificerer mig MEGET. Men jeg må forsøge at
> finde en, der er ekspert i access database. Tak for din hjælp

Du kan evt. sende databasen til mig. Så skal jeg gerne kigge på det. Det
er altså bare *.mdb-filen jeg skal have.

Poster selvfølgelig svaret i gruppen bagefter.

--
Benny Nissen
www.bennynissen.dk

Fra : Andersine And

Dato : 15-03-06 08:22

I wrote:

> Jeg kan ikke få det ud som forespørgsel - det er altså en fejl i databasen
> af en eller anden art, som mystificerer mig MEGET. Men jeg må forsøge at
> finde en, der er ekspert i access database. Tak for din hjælp

Jeg har gjort følgende, for at få den til at virke:

1) Oprette MenuNavn som tekst felt i tblPages tabellen.
2) Oprette en relation ml. MenuNavn (Menu tabellen) og MenuNavn (tblPages
tabellen)
3) Oprette opslag i tblPages tabellen

Altså jeg har oprettet opslaget manuelt istedet for at bruge Access guide
til opslag. Så kunne jeg få min tekst ud, som den er skrevet

simsen