Hvilke programmer bruger hvilke porte?
Fra : MRN

Dato : 13-03-06 20:41

Hejsa gruppe(r)!

Er der en måde i Windows XP Home, hvorpå man kan se hvilke programmer der
bruger hvilke porte?
Når jeg starter YProxy er jeg nemlig begyndt at få en fejlmeddelse med at
porten (119) allerede er i brug...

Mvh
MRN

(Er postet i både dk.edb.system.ms-windows og dk.edb.netvaerk)

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 13-03-06 20:45

"MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk> crashed Echelon writing

> Er der en måde i Windows XP Home, hvorpå man kan se hvilke programmer
> der bruger hvilke porte?
> Når jeg starter YProxy er jeg nemlig begyndt at få en fejlmeddelse med
> at porten (119) allerede er i brug...

119 er default news/usenet, dog kan det ikke udelukkes andet program bruger
porten.

--
Bjarke Andersen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 13-03-06 20:42

MRN wrote:
> [...]
> der bruger hvilke porte?
> Når jeg starter YProxy er jeg nemlig begyndt at få en fejlmeddelse
> med at porten (119) allerede er i brug...

netstat -ab

Eller prøv denne:
http://www.sysinternals.com/Utilities/TcpView.html

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 13-03-06 21:31

On Mon, 13 Mar 2006 20:41:13 +0100, "MRN" <haha@hvadtrorduselv.dk>
wrote:

> Er der en måde i Windows XP Home, hvorpå man kan se hvilke programmer der
> bruger hvilke porte?

'netstat -anb' fra en kommandolinie.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Lars

Dato : 13-03-06 21:59

In article <4415cad4$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
haha@hvadtrorduselv.dk says...
> Er der en måde i Windows XP Home, hvorpå man kan se hvilke programmer der
> bruger hvilke porte?

Sysinternals TCPVIEW:
http://www.sysinternals.com/Utilities/TcpView.html

Hvis du vil analysere mere er der Ethereal network protocol analyzer:
http://www.ethereal.com/

Begge er gratis.

--
Best regards

Lars

Fra : Lars

Dato : 13-03-06 22:01

In article <4415cad4$0$190$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
haha@hvadtrorduselv.dk says...
> Er der en måde i Windows XP Home, hvorpå man kan se hvilke programmer der
> bruger hvilke porte?

Ups, glemte dette link m mere generel info om ip-porte:
http://www.iana.org/assignments/port-numbers

--
Best regards

Lars