Scroll i frames
Fra : Jan Honoré

Dato : 13-03-06 20:45

Hej

Jeg har problemer med en vertikal scrollbar på en hjemmeside
(www.limousinefestival.dk)

Når jeg har en tekst der er så lang, at den ikke kan være der i længden,
kommer der naturligvis en scrollbar i højre side. Men samtidig kommer der en
scrollbar i bunden, idet siden er blevet bredere med den venstre scrollbar.
Hvad går der galt ???

Jeg har forsøgt at bygge frameset'et lidt anderledes op på en anden side,
men resultatet er det samme. www.limousinefestival.dk/index1.html

På forhånd tak.
Jan

Fra : Newbie@news

Dato : 13-03-06 21:28

"Jan Honoré" <post@jan-pedersen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> scrollbar. Hvad går der galt ???
>
> Jeg har forsøgt at bygge frameset'et lidt anderledes op på en anden side,

Prøv at ændre din første div til postition:absolute.
Hilsen NyBien

Fra : Newbie@news

Dato : 13-03-06 23:23

"Newbie@news" <mainemarks at varmmail.com> skrev i en meddelelse
> "Jan Honoré" <post@jan-pedersen.dk> skrev i en meddelelse

<snip>

> Prøv at ændre din første div til postition:absolute.
> Hilsen NyBien
Glemte også at nævne at den første div er overflødig og hvis du ændrer
bredden på den nuværende 2. div:
<DIV style="LEFT: 8px; WIDTH: 450px; ....
og højrespalte flyttes lidt til venstre
<DIV style="LEFT: 240px; ...

Så står det i center(muhkøerne og uden den horizontal/vandrette
scroller.
Stavefejl i index filen, der gør at den scroller i højreframe
scolling=scrolling (ved 800x600)
Hilsen NyBien

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 13-03-06 22:18

Jan Honoré skrev:

> Jeg har problemer med en vertikal scrollbar på en hjemmeside
> (www.limousinefestival.dk)

Vi tager den lige en gang mere: vertikal = lodret, horisontal =
vandret. Så vidt jeg kan se er det den vandrette scrollbar du gerne
vil have væk. Hvis man holder sig til de danske betegnelser når man
skal omtale scrollbarer (vandret/lodret), er der ikke så stor
chance for at tage fejl.

> [...]
> Men samtidig kommer der en scrollbar i bunden, idet siden er
> blevet bredere med den venstre scrollbar. Hvad går der galt

Jeg kan ikke overskue din kode, men jeg kan se at du anvender
rammesæt (frames) i stor stil - samtidig med at du bruger
positionering at dit indhold. Jeg ville starte med at bygge siden
op helt uden rammer - så er det lettere at anvende siden, og det
bliver også lettere at fejlfinde på den.

Se evt. siden her: <http://www.html-faq.dk/2009.asp>

> Jeg har forsøgt at bygge frameset'et lidt anderledes op på en
> anden side, men resultatet er det samme.
> www.limousinefestival.dk/index1.html

Den måde er værre end den første - prøv at se hvad der sker når
siden vises i forskellige vinduesbredder.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : jopa

Dato : 14-03-06 13:18

Jan Honoré skriblede bla:
> Jeg har problemer med en vertikal scrollbar på en hjemmeside
> (www.limousinefestival.dk)

Det her er da vist værre
http://www.limousinefestival.dk/festival.html

Skrot frames
--
Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Kasper Kari

Dato : 14-03-06 20:08

On Mon, 13 Mar 2006 20:44:54 +0100, "Jan Honoré"
<post@jan-pedersen.dk> wrote:

> [...]
>Hvad går der galt ???
>
>Jeg har forsøgt at bygge frameset'et lidt anderledes op på en anden side,

Det kunne handle om DTD'en (Document type Declaration)!

Tjek source koden på http://www.lovebuilding.dk Her en korrekt DTD på
index filen, mens alle src siderne til iframen er ufuldstændige...Det
lykkedes mig at fjerne den vandrette scroll bar i iframen på denne
måde!?

Det bliver min sidste side med frames

Læs evt. denne udemærkede artikel om emnet:
http://www.ae35-unit.dk/standard/dokumenttype.html

Mvh Kasper