php gæstebog med fejl
Fra : Tidemann

Dato : 13-03-06 20:19

Jeg har hentet den gæstebog
http://www.webcafe.dk/artikler/php/phpmysqlgaestebog/

men får denne fejl:
Kunne ikke udføre: select id, navn, epost, date_format(tid, '%e/%c %Y, %H:%i')
as tiden, besked from gaestebog order by tid desc limit 0, 5
Fejlen er: Unknown column 'epost' in 'field list'

Men jeg ved ikke hvilken field list der er tale om??

http://www.dhejne.dk/gbog/gbog.php

--
Venlig hilsen
Marianne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 13-03-06 20:29

Tidemann wrote:
> [...]
> Fejlen er: Unknown column 'epost' in 'field list'
>
> Men jeg ved ikke hvilken field list der er tale om??

Der er tale om de fields som du selecter i databasen. Hvordan oprettede
du tabellen "gaestebog"? Husket at oprette kolonnen "epost varchar(100)"?

Mvh
Johan

Fra : Tidemann

Dato : 17-03-06 11:52

"Johan Holst Nielsen" skrev

> Der er tale om de fields som du selecter i databasen. Hvordan oprettede
> du tabellen "gaestebog"? Husket at oprette kolonnen "epost varchar(100)"?

Hmm. Jeg har fået ordnet den fejl nu, men.............
Jeg er fuldstændig newbie hvad SQL angår og har vist kastet mig ud i noget jeg
ikke helt kan overskue
Jeg har ikke en s... forstand på det, mildt sagt. Men jeg vil alligevel gerne
løse problemet.

Jeg vil gerne have http://www.dhejne.dk/gbog/gbog.php
til at fremkomme med resultaterne som vist.

men når jeg vil sende fra
http://www.dhejne.dk/gbog/skriv.php

får jeg fejl:
Kunne ikke udføre: insert into gbog
(race,alder,sex,kaldenavn,kendetegn,maerkning,forsvundetfra,forsvundetzip,fors
vundetby,forsvundetdato,forsvundettid,besked,upfil,navn,adresse,zip,sted,telef
onnummer,epost,ip,tid)
values('','','','','','','','','','','','',','','','','86621923','tidemann@tdc
adsl.dk','','87.50.101.84',now())

Fejlen er: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that
corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near
'86621923','tidemann@tdcadsl.dk','','87.50.101.84',now())' at li

Jeg ved ikke hvilken syntaksfejl det er, eller hvordan jeg finder den.
Er der hjælp at hente?

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-03-06 00:48

Tidemann wrote:
> "Johan Holst Nielsen" skrev

> men når jeg vil sende fra
> http://www.dhejne.dk/gbog/skriv.php
>
> får jeg fejl:
> Kunne ikke udføre: insert into gbog

Jeg har afprøvet den gæstebog, som WebCafe har liggende. Den fungerede
upåklageligt for mig. Det må derfor antages, at du har fået indført en fejl
i scriptet under dit arbejde med at tilpasse det til dine ønsker.

Måske du skulle lægge koden online og sende et link til det. Lav en kopi at
scriptet, hvor du tilføjer .txt til sidst.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-03-06 03:17

On Sat, 18 Mar 2006 00:47:50 +0100, Erik Ginnerskov wrote:

> Måske du skulle lægge koden online og sende et link til det. Lav en kopi at
> scriptet, hvor du tilføjer .txt til sidst.
Eller endnu bedre: .phps => syntaksfremhævet kode.
--
Hilsen/Regards
Michael Rasmussen

Fra : Tidemann