problemer med rammer på hjemme side
Fra : Bo M Mogensen

Dato : 13-03-06 19:36

Hi Gruppe - jeg har tidliger haft en til at stå for min onkels hjemme
side www.haugen-sorensen.dk men det er nu kommet til et beklageligt
brud - jeg bruger helst Nvu efter Kim Ludvigsens manualer - men Nvu
kunnne ligesom ikke få gang i index siden - det kunne frontpage 2003
så - og jeg fik tilføjet en "thumbs" nr 2 fra for oven i højre side :
http://www.hollymariecombs.dk/jhs/index.htm
også gik jeg ind i Nvu og linkede til under biblioteket som jeg havede
lavet til det nye galleri og det kom også til at fungere "Sårn_da" -
men problemet er den kollone (formoder jeg ) der er i midten på siden
http://www.haugen-sorensen.dk/ - den kommer til at overlappe thumbs
længst til højre - som man kan se på :
http://www.hollymariecombs.dk/jhs/index.htm

hvorfor gør den det ?
og hvad kan man gøre for at den ikke gør det ?
så fremt det lykkedes hvordan gør man kollonene til højre længer så
der er plads til flere thumbs ?

hele problemet er at der har være flere mennekser inde over projektet
- de 2 første er profesionelle koder der angiveligt har sidet og
skrevet det hele i think pad ( skide irreterende ) og det er så også
kommet til at se ud som det skal - MEN det gør det praktisk talt om
ikke umuligt så meget svært at redigere i ....

xpost :
dk.edb.internet.webdesign.frontpage,dk.edb.internet.webdesign.html
--
MvH
Bo M Mogensen

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 15-03-06 13:57

Hej Bo,
Jeg har via "vis kilde" sat forsiden ind i FP 2003, og heraf fremgår det at
dit centrerede billede er anbragt med absolutte referencer - så her skal du
kende noget til at pixels placering for at ændre, men den rulleliste der er
til højre med de små "thumpnails" er anbragt i en ramme, og den kan du både
gøre bredere og flytte med i FP, jeg håber at det hjælper dig lidt videre.
Med venlig hilsen
John

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-03-06 21:22

On Wed, 15 Mar 2006 13:56:35 +0100, "John Senius-Jørgensen"
<slettesførstjsj@senius.dk> wrote:

> [...]
>gøre bredere og flytte med i FP, jeg håber at det hjælper dig lidt videre.

Hej John jamen jeg tror jeg har fået styr på det eller det har jeg -
jeg kendte bare ikke frontpage så godt mend fandt så ud af hvordan man
ryggede i rammerne og redigerede i thumbs størelse - men hjælp fra Hp
Holm

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-03-06 17:54

Bo M Mogensen wrote:

> [...]
> kommet til at se ud som det skal - MEN det gør det praktisk talt om
> ikke umuligt så meget svært at redigere i ....

Det skal du heller ikke gøre, du skal lave det hele om!

Det er simpelthen skod kode fra ende til anden,
dokumenttypeerklæringen får siden til at se forkert
ud i Internet Explorer (quirks modus), masser af
valideringsfejl mm.

Du skal vælge et tre-spaltet CSS-layout som skabelon og
kopiere dit indhold over i det.

En model, jeg tror vil kunne passe dig, finder du her:
http://www.webdesign101.dk/csslayout/ex/favorit_3.html

Jørgen Farum Jensen
http://www.webdesign101.dk
..

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 15-03-06 21:25

On Wed, 15 Mar 2006 17:53:39 +0100, Jørgen Farum Jensen
<jfjenzen@yahoo.dk> wrote:

>Det skal du heller ikke gøre, du skal lave det hele om!

Det har jeg også tænkt på også simpelthend lave det hele i Nvu

>Det er simpelthen skod kode fra ende til anden,

Ja nu kan jeg ikke kode så ...

>dokumenttypeerklæringen får siden til at se forkert
>ud i Internet Explorer (quirks modus), masser af
>valideringsfejl mm.

Tjooeee men siden kommer da pænt op og ser i det store hele meget godt
ud som den er ...

>Du skal vælge et tre-spaltet CSS-layout som skabelon og
>kopiere dit indhold over i det.

Ok

>En model, jeg tror vil kunne passe dig, finder du her:
>http://www.webdesign101.dk/csslayout/ex/favorit_3.html

nu er jeg lige blevet udskrevet fra hospitalet med et ualmindeligt led
mave onde så jeg er noget træt i hovedet det meste af tiden - men jeg
vil straks se på det når jeg kommer til kræfter igen