hvordan sletter jeg ?
Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 13-03-06 18:01

Hej

Hvordan gør jeg følgende:

Jeg har en txt fil med 1000 linier i...

hver linie indeholder noget volapyk f.eks

ALKSDF498Y54 lakjsdfglkajh
P978WHLIRBH4 o97qgh5k4i
P98HQWO549H o978q5ygoli

Jeg skal dog bruge det første gang volapyk til noget, men derimod alt efter
på hver linie er jeg ligeglad med... Jeg kan ikke lige huske hvordan det er
jeg kan få et script til at fjerne dette ... Nogen der lige kan det ? :)

Mvh Jacob

Fra : Kent Friis

Dato : 13-03-06 18:07

Den Mon, 13 Mar 2006 18:01:09 +0100 skrev Jacob d'Andrade:
> [...]
> jeg kan få et script til at fjerne dette ... Nogen der lige kan det ? :)

cut -f1 filnavn

eller

cut -d" " -f1 filnavn

Mvh
Kent

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 13-03-06 18:07

"Jacob d'Andrade" <jacob@removethezub.dk> writes:

> [...]

>på hver linie er jeg ligeglad med... Jeg kan ikke lige huske hvordan det er

cut -d" " -f1

Mvh.
   Klaus.

Fra : Jacob d'Andrade

Dato : 13-03-06 18:11

"Klaus Ellegaard" <klausellegaard@msn.com> skrev i en meddelelse

> cut -d" " -f1
>
> Mvh.
> Klaus.

Takker et par tusinde gange...

Mvh Jacob

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 13-03-06 19:39

Klaus Ellegaard skrev:

> cut -d" " -f1

Eller

   awk '{ print $1 }'

hvis man ikek er sikker på om felterne adskilles af mellemrum
eller tabulatorstop.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup