Sony Syber-shot DSC-F828
Fra : Kjell Vistam/Imari S~

Dato : 13-03-06 17:24

Har en Sony Cyber-Shot som jag köpt i USA. Men jag saknar ett
redigeringsprogram för RAW, som heter Image Data Converter.
Det programmet följer med kameran när man köper den, men har i mitt fall
förkommit.
Tacksam om någon med samma kamera, som har den skivan kvar, kan höra av sig
till mej!
Tack på förhand.
Kjell +46-40-485514

Fra : abacus

Dato : 14-03-06 03:10

Kjell Vistam/Imari Svenska skrev:

> [...]
> förkommit.
> Tacksam om någon med samma kamera, som har den skivan kvar, kan höra av sig

Hvis du ikke kan finde en med programmet, så prøv at se, om
RawShooter kan konvertere fra dit sony.
http://www.pixmantec.com/
Du kan jo altid starte med gratisudgaven.

MVH
Niels

Fra : Kjell Vistam/Imari S~

Dato : 25-03-06 10:13

"abacus" <msteenstrup@gmail.com> skrev i meddelandet

> [...]

RawShooter kan konvertere fra dit sony.
http://www.pixmantec.com/
Du kan jo altid starte med gratisudgaven.

Tack Niels. Jag har redan provat RawShooter. Den klarar inte att öppna Sony
formatet.
Vet du om någon funktion i det programmet som jag kanske inte har hittat,
som kan lös problemet?

Kanske jag skall kontakta pixmantec direkt och fråga. Får jag fram något, så
läggger jag in det hät!
MVH
Kjell V

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 29-03-06 17:39

On Mon, 13 Mar 2006 16:23:32 GMT, "Kjell Vistam/Imari Svenska"
<imarisvenska@swipnet.se> wrote:

Hej Kjell

> [...]
>förkommit.
>Tacksam om någon med samma kamera, som har den skivan kvar, kan höra av sig

Hvis tysk ikke er et problem, så tror jeg du kan hente en version her
http://www.sony.de/view/ShowArticle.action?article=1133797535937&site=odw_de_DE
--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/