Filer er låst på netværksdrev
Fra : Jeno

Dato : 13-03-06 11:26

Hej

Jeg arbejder et sted hvor vi har en Linuxserver som administrere et
netværksdrev som vi bruger på de forskellige arbejdsstationer. Vi har
5 arbejdsstationer (Pentium 4 3GHz, Asus og Gigabyte bundkort med
onboard Gigabit LAN, Matrox P750 gfx) kørende med Windows XP Pro, som
hver især har mappet netværksdrevet via gigabit netværk. Det har
kørt upåklageligt i ca. 2 år.

Jeg har for nyligt opgraderet 2 af maskinernemed ny processor (AMD X2
4400+), bundkort (ASUS A8V deluxe) og RAM (Corsair) og de to maskiner
har et sært lille problem:

Enkelte filer på netværksdrevet vil simpelthen ikke læses. Det er
måske kun hver 10000. fil der ikke vil. Når jeg klikker på en af de
filer i Windows Explorer fryser exploreren og jeg må dræbe den via
taskmanageren. Hvis jeg prøver at åbne et projekt hvor en af disse
filer indgår fryser programmet (Steinberg Nuendo3). De filer som ikke
vil åbne på en af de nye maskiner,åbner fint på de gamle. Hvis jeg
kopiere en af filerne over på et removable drev fra en af de gamle
maskiner, og lægger den over på den nye maskine vil filen gerne
åbne!

Det får mig til at tro at det har noget med netværkscontrolleren på
bundkortet at gøre. Det er en Marvell Yukon controller og jeg har
læst i en test (vistnok på Tom's Hardware) at den ikke ydede særlig
godt.

Er der nogen der har en idé om hvad der sker? Er der en setting et
eller andet sted der står forkert?

Fra : Esben

Dato : 15-03-06 04:18

"Jeno" <jenodavidsen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> godt.
>
> Er der nogen der har en idé om hvad der sker? Er der en setting et

Har du indlæst de nyeste drivere til netkortene? Jeg ville overveje at
skifte til fx Intel netkort.

--
Esben