webradio, der kan optage i MP3.
Fra : lejf Jessen(6330)

Dato : 13-03-06 11:24

Hej !

Er der nogen der ved, om der findes et webradioprogram til linux, der
også kan optage, gerne i MP3? Lidt ligesom "Screamer Radio" til
windoze? Jeg har ledt men ikke kunnet finde noget.
Kører Ubuntu 5.10
--
Mvh lejf jessen
ps. fjern "GRØN" fra min email adresse.

Fra : Tomas

Dato : 13-03-06 18:17

On Mon, 13 Mar 2006 11:24:04 +0100, lejf Jessen(6330) wrote:

> [...]
> også kan optage, gerne i MP3? Lidt ligesom "Screamer Radio" til
> windoze? Jeg har ledt men ikke kunnet finde noget.

Mon ikke xmms kan klare det hvis du vælger Disk Writer Plugin som output
plugin.

Tomas

Fra : lejf Jessen(6330)

Dato : 13-03-06 19:27

Tomas wrote:

> Mon ikke xmms kan klare det hvis du vælger Disk Writer Plugin som output
> plugin.
>

> Tomas
Hej Tomas !

Tak for svaret, som jeg vil prøve snarest

Fra : Jes Vestervang

Dato : 13-03-06 21:37

Tomas <patina@dbmail.dk> writes:

> Mon ikke xmms kan klare det hvis du vælger Disk Writer Plugin som
> output plugin.

Mon ikke det gemmer en dekodet og dermed ukomprimeret lydstrøm, som jo
vil blive udsat for yderligere tab hvis den komprimeres? Mencoder
eller mplayer kan måske hjælpe, men ellers er der jo også streamripper
(der findes i Ubuntu universe):

This command-line tool can be used to record MPEG III and OGG online
radio-streams into track-separated mp3 files.
--
mvh Jes Vestervang @ Kubuntu Breezy, Debian Sarge & Sid

Fra : lejf Jessen(6330)

Dato : 14-03-06 13:06

Jes Vestervang wrote:
> [...]

Ku ik' finde ud af hvaffor en xmms

> [...]
> This command-line tool can be used to record MPEG III and OGG online
> radio-streams into track-separated mp3 files.

Hej Jes!

Tak for oplysningen. Det vil jeg lige se, om jeg kan finde ud af

Fra : Jacob Larsen

Dato : 14-03-06 18:23

Fra : lejf Jessen(6330)

Dato : 14-03-06 19:24

Jacob Larsen wrote:
Hej Jacob!

Tak for dit svar. Jeg har desværre måttet opgive projektet, det overgår
langt min forstand