helstegt pattegris på stor grill
Fra : Bolette Nielsen

Dato : 13-03-06 10:00

Hejsa

Her til sommer skal vi i ejendommen hvor jeg bor holde en stor have fest. Vi
har overvejet at vi skal ha' en helstegt pattegris på sådanne en stor grill.
Nogen der ved hvor man kan leje sådanne en stor grill, evt hvor man kan få
en med ud og tilberede den?

På forhånd tak for hjælpen

Bolette

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-03-06 10:06

On Mon, 13 Mar 2006 09:59:35 +0100
"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> wrote:

> [...]
> sådanne en stor grill. Nogen der ved hvor man kan leje sådanne en
> stor grill, evt hvor man kan få en med ud og tilberede den?

Der er ret mange slagtere der tilbyder denne service, men nu du ikke
nævner hvor i landet det er, så kan jeg ikke lige komme med nogle
nærmere pointere til hvor du kan få fat i det i det område.

Fra : Bolette Nielsen

Dato : 13-03-06 12:15

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> skrev i en meddelelse
Der er ret mange slagtere der tilbyder denne service, men nu du ikke
nævner hvor i landet det er, så kan jeg ikke lige komme med nogle
nærmere pointere til hvor du kan få fat i det i det område.

Tak for dit svar.

Jeg komme fra Kbh ( Frederiksberg ) området

mange hilsner fra Bolette

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 13-03-06 14:14

> Jeg komme fra Kbh ( Frederiksberg ) området

Selvfølgelig, som poiteret efterhånden en del gange i denne gruppe -
alle andre end Københavnere ville huske at skrive hvor de er fra ;)

--
Michael

Fra : padre

Dato : 13-03-06 19:46

> Selvfølgelig, som poiteret efterhånden en del gange i denne gruppe -
> alle andre end Københavnere ville huske at skrive hvor de er fra ;)

Hvilket er så meget desto mere grund til at fortsætte med at undlade det -
ellers bliver de jo bare forvirrede derude på markerne

--
padre

Fra : padre

Dato : 13-03-06 19:46

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-03-06 12:30

On Mon, 13 Mar 2006 12:15:10 +0100
> [...]

> nærmere pointere til hvor du kan få fat i det i det område.
>
> Tak for dit svar.
>
> Jeg komme fra Kbh ( Frederiksberg ) området

Kender umiddelbart kun en ude lige nord for lyngby hos en engros slagter
der.

Fra : Kim Schulz

Dato : 13-03-06 13:11

On Mon, 13 Mar 2006 12:57:46 +0100
> [...]

> Kender umiddelbart kun en ude lige nord for lyngby hos en engros
> slagter der.
>
> Vil gerne vide mere om den, Lyngby er okay

Nu er det et stykke tid siden jeg boede i det område, men det sidste
data jeg har på den er:
JM Kød en Gros, Kulsviervej 71 2800 Kgs. Tlf 45 87 51 54

De havde gris til helstegt pattegris inkl grill til en rimelig pris
(billigt nok til at vi som studerende kunne betale det).
De havde så vidt jeg husker også helstegt vildsvin, men det var til en
noget anden pris.

Kan ikke huske om de kunne komme ud og lave det for en, for vi stod
selv for det de gange vi lavede det.

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-06 17:02

> Her til sommer skal vi i ejendommen hvor jeg bor holde en stor have fest.
> Vi har overvejet at vi skal ha' en helstegt pattegris på sådanne en stor
> grill.

Vanløse slagteren (?) På jernbane alle.

Mvh. Allan

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-06 17:03

> Her til sommer skal vi i ejendommen hvor jeg bor holde en stor have fest.
> Vi

http://www.slagter-steen.dk/grill.asp

Mvh. Allan

Fra : Ralph

Dato : 13-03-06 18:26

"Allan Møller" <allanatallanmdotdk> skrev i en meddelelse
> http://www.slagter-steen.dk/grill.asp

"1/1 pattegris, vægten er ca. 25-30 kg og rækker til ca. 50 kuverter" SÅ
ville jeg godtnok hyre en slagter/kok til at skære ud, jeg får det til ca.
100 kuverter, eller er jeg helt forkert på den??

Jeg har været til to "grisefester" grisen havde samme størrelse som
ovennævnte, første gang, 18 år gammel, 15-20 gæster, ingen kok, ingen
brugbare rester.
Anden gang, 30-40 gæster, kok, ca. 10 kg. reelt kød i overskud.

--
venligst
Ralph

Fra : Thomas Hansen

Dato : 14-03-06 23:26

On Mon, 13 Mar 2006 18:26:03 +0100, Ralph <rwr@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> brugbare rester.
> Anden gang, 30-40 gæster, kok, ca. 10 kg. reelt kød i overskud.

Hej Ralph
Man beregner ca 500gr per person når man laver helstege pattegris. Selvom
den der skær den ud ved hvad han gør er der meget svind. Dels stege svind
dels afskæring f.eks. knogler, hoved osv.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : Thomas Hansen

Dato : 14-03-06 23:28

On Mon, 13 Mar 2006 17:03:25 +0100, Allan Møller <allanatallanmdotdk>
wrote:

> http://www.slagter-steen.dk/grill.asp
>
> Mvh. Allan

Jeg kan også anbefale slagter steen, jeg har handlet stort ind hos ham
flere gange til grillfester. Han har både griller til grise og kæmpe weber
hvis det er det man har brug for. Prøv at spørg om du kan få grisen
letsaltet og letrøget det smager meget bedre end en fersk gris.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : padre

Dato : 13-03-06 19:56

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> wrote in message
> [...]
grill.
> Nogen der ved hvor man kan leje sådanne en stor grill, evt hvor man kan få

Jeg mener, at Silvan på Gl Køge Landevej udlejer en Weber ranch kettle -
sådan en dur vist ikkee til en pattegris, men det kunne jo være, at de også
havde andre modeller. Før i tiden var der en forretning på Nordre Frihavns
Gade, der udlejede kæmpegriller, men om den stadig findes, ved jeg ikke.

--
padre

Fra : Brian S

Dato : 14-03-06 14:11

"Jeg har været til to "grisefester" grisen havde samme størrelse som
ovennævnte, første gang, 18 år gammel"

Er det stadig en pattegris?

Fra : Ukendt

Dato : 17-03-06 17:19

"Bolette Nielsen" <post@bolettes.invalid(rettes til dk)> skrev i en
meddelelse news:44153477$0$15791$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> grill. Nogen der ved hvor man kan leje sådanne en stor grill, evt hvor man

Hej Bolette

Til en fest hos datteren og svigersønnen fik vi helstegt pattegris.Slagteren
kom ud men grillen,tændte op i den.Det var en stor lukket grill.Min
svigersøn skulle så kun kun holde øje med den.Hvis man selv hentede grillen
og tændte op i den,blev det billigere.Svigersønnen er godt nok ekspert i at
grille,men fortrak at slagteren satte den over.Det var rigtig vellykket.Kan
anbefales.
Han er blevet spurgt om han vil sørge for samme meny til 150 personer..3
grise vil koste ca 10.000kr.men så kommer de også og stiller det hele op.

Venlig hilsen
Anne