Andet multimedie
bentjuul 3670
snapshot med PowerDVD af DVD film
Fra : Cifly

Dato : 13-03-06 09:53

Hej NG

Har taget et snapshot med PowerDVD af et billede i en film.

Når jeg isætter billedet i min grafik editor (PSP 10), er det fuldstændig
sort. For at komme det til livs, højner jeg farvedybden til RGB 16bit, fint
nok.

Men forsøger jeg så at redigere i billedet (gøre det skarpere, lysere),
bliver det sort igen.

Hvorfor og hvordan kommer jeg derhen, hvor jeg kan redigere i mit
screenshot?

Har i øvrigt også forsøgt med et "screendump" - samme problem.

Spørg endelig hvis det lyder for kryptisk

--
Cifly

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-03-06 20:11

Cifly wrote:
> [...]
> screenshot?
>
> Har i øvrigt også forsøgt med et "screendump" - samme problem.
>
> Spørg endelig hvis det lyder for kryptisk

Under Kontrol/Instilling af afspiller/Avanceret kan du vælge billedformat og
vælg at gemme billedet som et BMP i en mappe.
BMP'billedet tager du ind i PSP. Nogen gange er det en fordel at Deinterlace
billedet (under Photoeffects i PSP7).

BMP billedet er i 16 bit farver så det kan frit bearbejdes.

Dit problem er at PowerDVD lægger sit billede i et overlay og det kan du
ikke bearbejde.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen