Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Memorystick Duo Pro blevet langsomt efter ~
Fra : co@ch [4130]

Dato : 12-03-06 23:31

Jeg ved ikke helt om det er den rigtige gruppe jeg placerer mit spørgsmål
i...ellers må i guide mig videre.

Med mit nye digital kamera købte jeg et SanDisk 512mb memorystick Duo Pro.
Det har virket fantastisk...super hurtigt når det blev brugt i kameraet.

Efter en opfyldning af kortet med billeder, har jeg formateret det, siddende
i kameraet (brugt kameraets format funktion), for at få det tømt så der kan
komme flere billeder.

Men kortets arbejdshastighed virker til at ha' taget skade...kameraet er
blevet langsommere til at gemme billederne på kortet.

Hvad er der sket?
Kan nogen hjælpe?
Jeg kan se i min kortlæser på PC'en at kameraet har formateret i FAT16.
Kameraet kan ikke andet.
Hvad har kortet været formateret som fra fabrik? FAT32?

Hvad sker der hvis jeg formaterer det i FAT32 på PC'en og sætter det i
kameraet. Vil det virke og vil jeg måske få data-tab?

mvh
Brian

Fra : Lampen

Dato : 12-03-06 23:54

> Hvad sker der hvis jeg formaterer det i FAT32 på PC'en og sætter det i
> kameraet. Vil det virke og vil jeg måske få data-tab?

Asso, kameraet eller memory kortet tager vel ikke skader af at du tester
det selv?

Mit gæt er at hvis du tager en masse billeder, og sletter en masse også,
så kommer der hurtigt "rod" på kortet, fordi kameraet prøver gemme på de
ubrugte steder på kortet hvor du har slettet billeder.

Mit kamera har en mulighed for at rydde op i kortet, netop for at undgå
sådan noget, tror det er lidt ala defragmenting af harddisk på pc.

Fra : co@ch [4130]

Dato : 13-03-06 10:05

"Lampen" <nospam@spam.dk> skrev i en meddelelse

> Asso, kameraet eller memory kortet tager vel ikke skader af at du tester
> det selv?

Nej da, jeg vil prøve det idag.

> Mit gæt er at hvis du tager en masse billeder, og sletter en masse også,
> så kommer der hurtigt "rod" på kortet, fordi kameraet prøver gemme på de
> ubrugte steder på kortet hvor du har slettet billeder.

Jo, det er jeg helt med på, derfor lavede jeg også en format via kameraet,
da jeg mener at kameraet må da gøre det i det rigtige format.

> Mit kamera har en mulighed for at rydde op i kortet, netop for at undgå
> sådan noget, tror det er lidt ala defragmenting af harddisk på pc.

Det har mit Sony H1 tilsyneladende ikke?

mvh
Bri@n

Fra : co@ch [4130]

Dato : 14-03-06 17:01

"co@ch [4130]" <coach_[slet]_@_[dette]_lite.danmark> skrev
> [...]
>
> Men kortets arbejdshastighed virker til at ha' taget skade...kameraet er
> blevet langsommere til at gemme billederne på kortet.

Jeg kontaktede Sony Support i dag, pr. tlf.

Og magen til "spasser" skal man lede længe efter.

Han ville overhovedet ikke yde support på et SANDisk memorystick.

Jamen, der står da ikke i manualen til Sony DSC-H1 at jeg ikke må bruge
SANDisk memorysticks i kameraet.
Der står heller ikke at jeg SKAL bruge orig. SONY m.sticks.

Men han ville heller ikke yde support på kameraet når der sad et "fremmed"
kort i den.

Ha....hvad gør men så?

mvh
Bri@n