Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Husholdningsbudget
Fra : Anita

Dato : 12-03-06 22:58

Hvor stort et husholdningsbudget har I?

Jeg tænker ikke kun på mad, men også hygiejneartikler, elpærer og andet
dagligdagsforbrug.

Vi afsætter 2800,- pr mdr. men det kniber med at få det til at række. Vi vil
helst ikke sætte beløbet op, men hellere blive bedre til at få pengene til
at strække længere. Hvad gør I?

Venligst Anita

Fra : Søren Mors

Dato : 12-03-06 23:04

Anita wrote:
> [...]
> helst ikke sætte beløbet op, men hellere blive bedre til at få pengene til

Nu siger du jo ikke noget om hvor mange vi er, og om det er 2800 pr.
person eller i alt.

Vi bruger ca. 10.000 til to voksne og to små børn (2½ og 5 år). Hvis i
kan leve flere personer for 2800 om måneden vil jeg gerne høre lidt om
hvordan.

Søren Mors

Fra : Anita

Dato : 13-03-06 00:12

"Søren Mors" <soerenmors@stofanet.dk> skrev

> Nu siger du jo ikke noget om hvor mange vi er, og om det er 2800 pr.
> person eller i alt.

Vi er 2 personer - 27 og 30 år.

> Vi bruger ca. 10.000 til to voksne og to små børn (2½ og 5 år). Hvis i kan
> leve flere personer for 2800 om måneden vil jeg gerne høre lidt om
> hvordan.

Beløbet dækker ikke benzin, men ellers dagligdagsindkøb i Bilka osv. Når der
er større udskrivninger har vi en opsparing at tage af.

10.000 lyder af meget, er det udelukkende til dagligdagsfornødenheder?

Venligst Anita

Fra : Barfly.

Dato : 14-03-06 07:50

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> wrote in message
> [...]
> der er større udskrivninger har vi en opsparing at tage af.
>
> 10.000 lyder af meget, er det udelukkende til dagligdagsfornødenheder?

well...vi bruger ca det samme ca kr 10.000 (uden benzin),-for at være to
voksne og et barn, tingen løber altså hurtigt op,-men når vi regner efter så
er der røget ca det beløb hver måned, til alle de småting man skal bruge for
at leve...og vi er enddag så gniret at vi tilstræber at købe stort ind i
discount supermarked (bilka,føtex,netto),-det eneste er at vi (min kone
) køber økologisk, men det er mest mælk og grøntsager.

hvis du vil have nogle gode spare tips så jeg på TV at
http://www.bistandsbums.dk/ har en masse,-der kunne en familie faktisk leve
for bare bistanden, og de havde enddag en gammel slæde af en bil at fise
rundt i.

Fra : Per

Dato : 26-03-06 10:49

"Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> vil helst ikke sætte beløbet op, men hellere blive bedre til at få pengene

1 vegatar person = 1.000 kr mdr

vh Per

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-03-06 06:03

In article <442663a5$0$38701$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Per wrote:

> "Anita" <anitaoestX@Xgmail.com> skrev i en meddelelse

> 1 vegatar person = 1.000 kr mdr

Det plejer at være væsentligt dyrere end at være normal kødæder.

--
Povl H. Pedersen - nospam @ my.terminal.dk (Ja - adressen virker)

Fra : pia@bistandsbums.dk

Dato : 30-03-06 19:02

Vi har et budget der hedder 180 kr om dagen(incl børnepenge osv.),
dette inkluderer gaffatape til at samle bilen med, tøj, gaver,
medicin, sport ja alt hvad der skal bruges til at leve. Det kan man
sagtens, hvis man vel at mærke tænker sig om en ekstra gang før man
bruger penge. Vi forsøger at samle så mange tips og hint vi nu kan,
på vores hjemmeside, som en anden bruger har nævnt længere oppe på
siden: http://www.bistandsbums.dk.

Bla. bager vi brød, køber "dato-pålæg", arver tøj og syer det ofte
om, handler aldrig eller kun sjældent i Føtex, Kvickly, Bilka osv.
Vores indkøb gør vi i netto, aldi, fakta, og så meget som muligt "i
stalddøren".