B-one kontaktformular
Fra : Jan

Dato : 12-03-06 21:21

Hej alle,

Jeg kan se, at John har stillet nogenlunde samme spørgsmål som dette. Hvis
jeg nu spørger pænt og ikke taler dårligt om nogen som helst, håber jeg, at
_jeg_ får et svar

Nå, here goes:

Jeg leger lidt med FP2003 (Engelsk version) og har indsat en kontaktformular
(eller "form"). Jeg kan ikke få den til at sende emails ved svar, men hvad
gør jeg så? B-one henviser til følgende kode:

To get the FormMail script working, you should use the following piece of
code (which is only an example - you should therefore make corrections in
the different fields):

<FORM method="post" action="http://www.your-domain.dk/cgi-bin/FormMail.pl">
<input type="hidden" name="recipient" value="your@emailaddress.dk">
<input type="hidden" name="subject" value="You can write in here the subject
text">
<input type="hidden" name="redirect"
value="http://www.domain.dk/newpage.html">
</FORM

Nogen bud på, hvad jeg gør med den?

Venligst,

Janner

Fra : Jan

Dato : 12-03-06 22:40

Og fejlen, når man forsøger at submitte fra det uploadede web:

Cannot run the FrontPage Server Extensions on this page:

Janner

Fra : Jan Lundorff

Dato : 13-03-06 07:37

Jan wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> [...]
> (eller "form"). Jeg kan ikke få den til at sende emails ved svar, men hvad
> gør jeg så? B-one henviser til følgende kode:

Hej Jan

Jeg aner ikke om B-ones kode virker, men jeg har selv en hjemmeside hostet hos
dem, og jeg bruger et PHP script som jeg har fundet på hjemmesideskolen.dk,
det virker og har samtidig den fordel at e-mail adressen er skjult for spam
robotter!

Mvh.

Jan Lundorff

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 13-03-06 10:50

Hej Jan - Jeg har sloges med B.-one, der benægter at det kan lade sig gøre
at lave en formular der sender en mail. Men det er lykkedes for mig på denne
side:
http://www.blomstenogbien.com/kontakt.htm
Du er velkommen til at bruge elksemplet, men skal regne med at FP extentions
så lige pludseligt ikke virker. Jeg uploader bare siderne via
Kontrolpanelet - Altså B.ones kontrolpanel.
Mvh John

Fra : John Senius-Jørgense~

Dato : 13-03-06 10:56

For lige at pinde den ud:
[...]

Du er statter ordene yourdomaun med dit eget domain-navn i den første linie
I den anden linie skriver du den e-mail adresse der skal modtage din
formular (DEN SKAL pege på en mail på B-one - så lav eventuelt en mailkonto,
der videresender)
Så laver du en side på dit domain (for nemhedss skyld kalder vi den samme
som i eksemplet newpage.html.
I den kan der være en tekst som" Tak for din mail.
Dokumentet skal ligge i samme mappe som din index.htm

Med venlig hilsen john