Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Kender i butik i København som sælger "cen~
Fra : Ukendt

Dato : 12-03-06 20:53

Kender i en fysisk butik i København (ikke postordre) som sælger "censor
cleaning kit" til Canon EOS350D?

Det har ikke været muligt at købe noget i de par fotobutikker jeg har været
inde i.

Mvh.
Jesper Juul Pedersen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 12-03-06 21:04

"Jesper Juul Pedersen" <spam> skrev
> Kender i en fysisk butik i København (ikke postordre) som sælger "censor
> cleaning kit" til Canon EOS350D?

Hother gør.

Peter Schrøder

Fra : Ukendt

Dato : 13-03-06 19:58

> Hother gør.

Tak for det... jeg har nu renset sensoren. Det var overraskende let og lige
til. Resultatet er at der ikke kan ses nogen pletter overhovedet når en hvid
flade fotograferes med F16.

Der skulle dog 2 rensninger til før det var perfekt.

Der er intet problem i at rense sensoren selv.

Mvh
Jesper

Fra : Carsten Saugmann

Dato : 13-03-06 21:03

Hvad købte du, og hvor meget måtte du af med?

Mvh/Carsten

Fra : KsK

Dato : 13-03-06 22:40

SØG NU FOR AT GØR DET MED FULD OPLADE BATTERI

KsK

"Carsten Saugmann" <(jeghaderspam)saugmann@post4.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4415d008$0$38649$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 15-03-06 18:46

Jeg købte en æske Sensor SWAB indeholdende 12 flade vatpinde til 455 kr, og
en flaske "eClipse" til 76 kr.

Så ialt koster det ca. 40-50 kr at rense sensoren på denne måde. Jeg har dog
taget omkring 7000 billeder og skiftet objektiver måske omkring 200 gange
før jeg begynde at kunne se støv på sensoren.

Det skal i samme sætning siges at jeg sjældent blænder mere ned end F8, og
det var netop ved F8 at man kunne begynde at ane støvet.

Min vurdering er at støv på sensoren nærmest ikke er et problem i praksis,
men jeg bruger jo også bare kameraet til at knipse motiver.